Andersson
Hero
Re: Tankar
Det här var verkligen otroligt spännande. Och jag var själv helt övertygad om att Dice och Embergem var de dåliga pojkarna. En eloge till krank och Halvtand. Och till Feuflux, såklart.
Jag håller med någon av de föregående talarna att varulvsspel blir klart roligare när de är tematiserade, nog för att de får mer djup.
Föremålsidén var rolig, men kanske lite ooptad. Gasthanden hade t ex kunnat få otroligt underliga effekter, speciellt som den kom i spel så sent. Och sedan gjorde de indirekt så att Dice trovärdighet som siare rök all världens väg, trots att han faktiskt hade den som inbyggd förmåga.
Spelet har lidit lite av låg aktivitet de senare dagarna, när det är få spelare kvar och många pratkvarnar trillat av pinn. Kanske skall man ha kortare intervaller mellan dragen mot slutet, så att man kan klämma in tre "Dagar" på en vecka?
Det här var verkligen otroligt spännande. Och jag var själv helt övertygad om att Dice och Embergem var de dåliga pojkarna. En eloge till krank och Halvtand. Och till Feuflux, såklart.
Jag håller med någon av de föregående talarna att varulvsspel blir klart roligare när de är tematiserade, nog för att de får mer djup.
Föremålsidén var rolig, men kanske lite ooptad. Gasthanden hade t ex kunnat få otroligt underliga effekter, speciellt som den kom i spel så sent. Och sedan gjorde de indirekt så att Dice trovärdighet som siare rök all världens väg, trots att han faktiskt hade den som inbyggd förmåga.
Spelet har lidit lite av låg aktivitet de senare dagarna, när det är få spelare kvar och många pratkvarnar trillat av pinn. Kanske skall man ha kortare intervaller mellan dragen mot slutet, så att man kan klämma in tre "Dagar" på en vecka?