Nu tvingas vi spela efter Vimes taktik här. Ut med anklagelser hit och dit. Mata ulven med anklagelser som han sedan kan använda och gömma sig i. Varför kan vi inte enas om att det är oerhört osannolikt att någonting skulle vara kajko med siandet? Allting annat har varit perfekt balans. Vicky är för perfekt balans (även om det är fett svårt att åstadkomma). Att vi nu ska börja leta scum tells på varandra är bra, men det hjälper fasen ulven mer egentligen. Visst, jag ska kika på Brynolf... att vägra är ju att skrikandes be om att bli utröstad (och jag som trodde att jag var tokgrön i förra rundan...). Jag har absolut ingenting emot att bli granskad. Att jag spelade dåligt förra rundan berodde på att jag inte hade någonting att gå på... jag försökte tänka i mest misstänkta-banor och då föll rösten på Vimes först (efter att andersson kommit in i spel då förstås), sedan när jag funderat lite föll den på Trasapa... och när Vimes fått igång Trasapa ordentligt föll även jag offer för skitsnacket om att Stövlis var bäst att hängas. Fan. Jag misstänkte aldrig Stövlis, jag baserade bara min logik på ulvnonsens (möjligtvis från Trasapa, men mer troligt från Vimes). Visserligen håller jag med. Stövlis har inte tillfört nåt, men det hade varit ett grönt namn för mig i den här rundan... och då, mitt herrskap hade det blivit lättare.
Men fire away Brynolf. Jag tror inte att du hittar nåt stort. och gör du det så kommer jag kunna bemöta det.
-------
Jag har börjat kika på smutskastningen mot knattarna och framförallt Stövlis. Ett separat inlägg kommer snart (alternativt imorgon, för jag behöver sova snart). Kontentan är att Vimes inte alls började kasta smuts mot dem. Tvärtom började Vimes att gröna knattarna. Däremot tog det inte så lång tid innan Vimes var den som drevade hårdast mot Stövlis. Han fick med sig Trasapa och på grund av det här hängde vi en i mitt tycke starkt grön nybörjarbybo. Men ett separat inlägg kommer senare.