Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 5

Vimes

Sillkung
Re: Förtydligande.

Tja, hur brukar man motivera röster, Mukwa? Genom att kolla vad personen har gjort i spelet, hur den har uttryckt sig, hur den röstat och så vidare. Det är shitloads med arbete eftersom vi är inne på sista rundan, men om vi ska göra rätt måste det göras.

Mukwa

Swashbuckler
Varför är jag mer skum än Trasapa? Ska det drevas ska det fan drevas också, och det innebär att alla som röstar ska komma med något vettigt.
Fine. Du är mer skum för att du har tagit kontroll över byn och fått oss dit du velat, Möller röstade typ alla på så du var också tvungen. Du är mer skum för att det känns logiskt att både byn och ulvarna har varsitt wincon.

Nu är det du som har mest press, och du är i störst behov av att hitta någon som är mer misstänkt (även om jag hackat på dig för att du leder spelet vill jag att du visar vem du vill få ut med en motiverad röst). Visst ska vi andra göra samma sak, men är det någonting som är svårt för en ulv så är det väl just att hitta scum tells på någon annan. Jag tycker att du kan börja med en ordentlig anklagelse mot någon.

Trasapa

Swordsman

Mukwa said:
Inte om Magica redan är siad. Då tjänar Brynolf på att andersson blev grön nu, eftersom det bekräftar siandet. men jag tror fortfarande inte på det här.
Så du är inne på att brynolf är ulv?
Om det är som du säger att ulven söker extra gröning genom att dräpa siaren som grönat honom så vänds ju steken så att säga. Då är det du eller brynolf istället för mig eller Vimes.

Men det kräver att Andersson endera är fail siare eller att magica sias som grön. Båda fallen är jag icke insatt i och vet inte hur vanligt det är med sånt. Men eftersom vic tydligen ville ha ett enkelt spel, vilket det mesta pekar mot, så är det väl inte troligt.

Brynolf är väl den som byn har haft mest scum tells mot i tidigare rundor, därav att andersson siade honom. Så om något kanske det är bättre att utgå därifrån då?
Men det skulle betyda att du inte heller är grönad mukwa. Och ditt spel i slutet av förra rundan var inte likt dig alls.

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Jag tycker att du kan börja med en ordentlig anklagelse mot någon.
Det har han typ redan gjort. Problemet är att de argumenten fungerar precis lika bra mot honom själv. Jag grönar absolut inte Apan, men jag tycker Vimes entusiastiska övertygelse om folks skuld luktar skådespel så jag röstar på Vimes tills han hittat bättre argument mot just Trasapa.

Vimes

Sillkung
Jösses, Mukwa. Jag hade hoppats på något jag kunde svara på. Så, om jag inte driver utredningen ska ni sitta med era röster på mig och rulla tummarna? Kom igen nu, drev är two-sided, ni måste dreva och jag måste svara drevet. Men ok:

Jag kommer inte sitta så jävla länge till ikväll, men jag snabbspolade igenom förstarundan och hittade en intressant sak på Trasapa: han är jäkligt sen på Lukas-drevet, Lukas är hans sista röst och han har inte röstat på Lukas innan dess. Visserligen är hans röst en av de som ligger i vågskålen mellan Xyas och Lukas, dock var mitt intryck genom större delen av rundan att man kände vart vinden blåste med Lukas.

Vimes

Sillkung

Mukwa said:
Inte om Magica redan är siad. Då tjänar Brynolf på att andersson blev grön nu, eftersom det bekräftar siandet. men jag tror fortfarande inte på det här.
Se mitt första inlägg den här rundan. Det verkar vara en jävligt konstig taktik för en grönad varulv. Eller tänker jag fel någonstans? Borde vi istället fokusera på dig och Brynolf?

Vimes

Sillkung
Brynolf said:
jag tycker Vimes entusiastiska övertygelse om folks skuld luktar skådespel
Ja, jösses, jag måste verkligen sluta upp med det :gremlaugh: Det värsta är ju att jag har varit mest tvärsäker när det är bybor vi nitat. :gremblush:

Brynolf

Dum fan

Trasapa said:
Om det är som du säger att ulven söker extra gröning genom att dräpa siaren som grönat honom så vänds ju steken så att säga. Då är det du eller brynolf istället för mig eller Vimes.
Nä vadå, en grönad buse blir ju inte grönare av att siaren åker ut och grönas, i ett läge där det bara finns en varulv kvar.

Ett ytterligare problem med det här är ju att Andersson själv var allmänt misstänkt. Det känns mer motiverat att mörda en siare som har stor chans att sia den sista varulven än en siare som redan grönat den sista varulven och som med varje ytterligare gröning blir mer och mer misstänkt själv.

Vimes

Sillkung

Trasapa said:
Brynolf är väl den som byn har haft mest scum tells mot i tidigare rundor, därav att andersson siade honom. Så om något kanske det är bättre att utgå därifrån då?
Men det skulle betyda att du inte heller är grönad mukwa. Och ditt spel i slutet av förra rundan var inte likt dig alls.
Hear ya, brother. Nä, men ärligt talat. Även om jag ty7cker det verkar vara skum ulvataktik så kan det väl vara så att Mukwa eller Brynolf är boven. Brynolf har som noterat pingat endel, och Mukwa har spelat sämre och sämre.

Förslag:
Jag synar Trasapa
Trasapa synar mig
Brynolf synar Mukwa
Mukwa synar Brynolf

Sen ska vi förstås göra annat också, men är inte det här ganska rimliga ansvarsområden?

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Nä vadå, en grönad buse blir ju inte grönare av att siaren åker ut och grönas, i ett läge där det bara finns en varulv kvar.

Ett ytterligare problem med det här är ju att Andersson själv var allmänt misstänkt. Det känns mer motiverat att mörda en siare som har stor chans att sia den sista varulven än en siare som redan grönat den sista varulven och som med varje ytterligare gröning blir mer och mer misstänkt själv.
Jag håller ju med dig Brynolf, men jag blir lite misstänksam mot ditt motstånd till att du och Mukwa ska synas i sömmarna. Varför det? Vet du att du inte är boven borde du väl i varje fall ha någon form av rädsla för att Mukwa kan vara det?

Vimes

Sillkung

Nu ska jag kolla senaste avsnittet av Dexter, sedan ska jag återkomma för att se om något har hänt och börja någon form av utredning av Trasapan.

En grej bara:
Alla som inte är jävligt aktiva den här rundan är sumprunkare.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Jag håller ju med dig Brynolf, men jag blir lite misstänksam mot ditt motstånd till att du och Mukwa ska synas i sömmarna. Varför det? Vet du att du inte är boven borde du väl i varje fall ha någon form av rädsla för att Mukwa kan vara det?
Jag tycker bara det är mer långsökt att Mukwa och jag är ulvar än att du och Trasapa är det. Din idé om sömnads-syning tycker jag är sund.

Trasapa

Swordsman

Brynolf said:

Jag håller inte med där. Om nu Andersson siade ulven t.ex dig och du siades som grön, sen siar han mig och jag var också grön. Det skulle ge tre gröna, mig, mukwa och dig. Men vi var ju redan inne på att andersson var full i skit och kanske t.om var ulven själv så då skulle ju din gröning vara nollad. Istället dräps siaren och vi får se att han är vad han sa, därigenom stärks förtroendet för att hans siande är riktigt och du blir permanent grönad. Därefter står vimes som enda osiade och kommer såklart hänga osäkert.

Att Andersson rykte nu är varken ett bevis för trasapa/vimes som ulv eller mukwa/brynolf. Båda utgångarna kräver vissa speciella spelmekanismer, flummigt siande eller en tilldelad roll.

Trasapa

Swordsman

Brynolf said:
Jag tycker bara det är mer långsökt att Mukwa och jag är ulvar än att du och Trasapa är det. Din idé om sömnads-syning tycker jag är sund.
Där håller jag däremot med dig. Det är mer troligt, spelmekaniskt sett, att endera jag eller vimes är ulv.

Känns dock sådär att ställas mot en erfaren ulvspelare som Vimes och försöka motbevisa honom. Men det kanske är din plan Vimes. Att plocka bort två gedigna spelare från ditt drev och bara ha en oerfaren uteliggare att trampa på?

Vimes

Sillkung

Trasapa said:
Känns dock sådär att ställas mot en erfaren ulvspelare som Vimes och försöka motbevisa honom. Men det kanske är din plan Vimes. Att plocka bort två gedigna spelare från ditt drev och bara ha en oerfaren uteliggare att trampa på?
Ok, kan vi spola skitsnacket, Trasapa? Jag är inte "elit" eller "en erfaren ulvspelare". Jag har varit varulv en gång, det skrev jag redan förra rundan när du for åt det här hållet, och den gången jag var ulv blev jag utröstad i tredje rundan (på en jävla skitgrej som att jag inte läst mitt PM tillräckligt noga).

Så, jag må ha varit med på många varulvsspel, men någon erfaren varulv är jag inte.

Vimes

Sillkung

Mer på Trasapa:
Han är en av få som inte röstar på Möller någon gång under runda 2.

Trasapa, dina tankar om runda två? Hur tänkte du?

Vimes

Sillkung

00:41 - Jag ser Mukwa online, men orkar inte vänta på hans goddamn awesome inlägg som han sitter och filar på. Det kommer säkert bli en ögonöppnare, men det får vänta till imorgon.

Soldat Vimes till övriga bybor: klart slut.

Mukwa

Swashbuckler
Nu tvingas vi spela efter Vimes taktik här. Ut med anklagelser hit och dit. Mata ulven med anklagelser som han sedan kan använda och gömma sig i. Varför kan vi inte enas om att det är oerhört osannolikt att någonting skulle vara kajko med siandet? Allting annat har varit perfekt balans. Vicky är för perfekt balans (även om det är fett svårt att åstadkomma). Att vi nu ska börja leta scum tells på varandra är bra, men det hjälper fasen ulven mer egentligen. Visst, jag ska kika på Brynolf... att vägra är ju att skrikandes be om att bli utröstad (och jag som trodde att jag var tokgrön i förra rundan...). Jag har absolut ingenting emot att bli granskad. Att jag spelade dåligt förra rundan berodde på att jag inte hade någonting att gå på... jag försökte tänka i mest misstänkta-banor och då föll rösten på Vimes först (efter att andersson kommit in i spel då förstås), sedan när jag funderat lite föll den på Trasapa... och när Vimes fått igång Trasapa ordentligt föll även jag offer för skitsnacket om att Stövlis var bäst att hängas. Fan. Jag misstänkte aldrig Stövlis, jag baserade bara min logik på ulvnonsens (möjligtvis från Trasapa, men mer troligt från Vimes). Visserligen håller jag med. Stövlis har inte tillfört nåt, men det hade varit ett grönt namn för mig i den här rundan... och då, mitt herrskap hade det blivit lättare.
Men fire away Brynolf. Jag tror inte att du hittar nåt stort. och gör du det så kommer jag kunna bemöta det.

-------

Jag har börjat kika på smutskastningen mot knattarna och framförallt Stövlis. Ett separat inlägg kommer snart (alternativt imorgon, för jag behöver sova snart). Kontentan är att Vimes inte alls började kasta smuts mot dem. Tvärtom började Vimes att gröna knattarna. Däremot tog det inte så lång tid innan Vimes var den som drevade hårdast mot Stövlis. Han fick med sig Trasapa och på grund av det här hängde vi en i mitt tycke starkt grön nybörjarbybo. Men ett separat inlägg kommer senare.

Mukwa

Swashbuckler
Måste bara säga innan det är natti natti att det är en riktigt fin öppning på den här rundan. Jag hoppas det håller i sig! Ses imorgon!