Re: Förtydligande.
Jag hade redan varit inne på möller i rundan före men fick inget gensvar. Den jag ville pressa i runda två på info var Andersson därför låg min röst på honom mer eller mindre hela rundan. Andersson spelade väldigt vagt och knepigt i slutet av första och hela den andra rundan och jag tyckte han var skum. Det står jag absolut för.
Men hur tänkte du själv den rundan Vimes?
Du flängde ganska friskt med röstandet i början av rundan.
Du börjar med en röst på Brynolf därför att han är medhjälpare och röstade på mukwa i slutet av första rundan. Faktiskt väldigt legitima motiveringar som jag absolut tycker att vi borde spåna vidare på här, men mer om det senare.
Sen svänger du över till xyas med denna motivering:
Sen har du och Xyas några duster om huruvida han borde outa sin info. Det slutar med att Xyas återigen påpekar att han inte vill outa för att det skulle ge ulvarna mer att ljuga om. Då tycker du att du har fått klarhet i det hela:
Så när du väl kliver på Möllertåget så gör du det med en smäll! Du skriver din troligen mest genomarbetade motivering hitills denna runda:
Men i slutet av rundan ser det ut såhär:
Du till och med försvarar både brynolf och möller den här rundan med bl.a:
Xyas var den av dom här tre som du verkar ha minst gedigna motiveringar till att han skulle vara ulv men ändå är det honom du siktar in dig på i slutet.
Hur ser runda tre ut då? Jo samma sak igen, du lägger en omotiverad röst på möller för att sen byta till paxen och pressa honom att outa sig. Där ligger du med din röst till slutet tills du hänger på ett drev mot möller igen men byter illa kvickt till andersson. Rösten på möller hamnar där igen först när han redan har 6 röster och är bortom räddning. Men du gjorde vad du kunde.
Den här tyckte jag var lite intressant också ifrån runda 3:
I det läget ville du alltså ha Andersson som ulv och troligen Paxen eller ingen av paxen/möller men andersson+brynolf?
Det är blev en vägg av text och jag börjar bli lagom såsig. Det här är svårt då jag faktiskt inte har haft ångra konkreta scumtells på dig vimes, men nu när jag börjar luska så faller en del bitar på plats.
Med det sagt så vill jag ända ha en redig granskning av Brynolf, han känns mer varulv i maggropen än vad Vimes gör även om logiken säger emot.
Vimes said:Mer på Trasapa:
Han är en av få som inte röstar på Möller någon gång under runda 2.
Trasapa, dina tankar om runda två? Hur tänkte du?
.trasapa said:Möller har jag också varit och petat på då han likväl har hållit låg profil. Man får inget riktigt grepp om karln och han har sluppit undan skitväder alltför länge
Jag hade redan varit inne på möller i rundan före men fick inget gensvar. Den jag ville pressa i runda två på info var Andersson därför låg min röst på honom mer eller mindre hela rundan. Andersson spelade väldigt vagt och knepigt i slutet av första och hela den andra rundan och jag tyckte han var skum. Det står jag absolut för.
Men hur tänkte du själv den rundan Vimes?
Du flängde ganska friskt med röstandet i början av rundan.
Du börjar med en röst på Brynolf därför att han är medhjälpare och röstade på mukwa i slutet av första rundan. Faktiskt väldigt legitima motiveringar som jag absolut tycker att vi borde spåna vidare på här, men mer om det senare.
Sen svänger du över till xyas med denna motivering:
Inte fullt lika motiverad men tydligen mer scum än allt du hade på brynolf innan..Vimes said:I så fall är det nog lika bra att vi röstar ut dig. Vi kan inte ha en situation där man kommer undan med sådant här.
Röst: xyas
Sen har du och Xyas några duster om huruvida han borde outa sin info. Det slutar med att Xyas återigen påpekar att han inte vill outa för att det skulle ge ulvarna mer att ljuga om. Då tycker du att du har fått klarhet i det hela:
Nu har du helt plötsligt inte så mycket skruping (förlåt antar att du menar skurkping?) på brynolf men han är lite skum.Vimes said:Tack! Och, antar jag, detta är relevant även efter att alla namn outats?
Men bra. Jag förstår fortfarande inte varför du kände dig tvungen att börja vifta med det här så tidigt och utan press, men jag förstår varför du inte vill outa något.
Röst: Brynolf - ärligt talat får jag ingen ordentlig skrukping på Brynolf. Men: hans agerande kring Lukas är skumt, och hans outning av Medhjälparen är den fluffsvagaste just nu.
Så när du väl kliver på Möllertåget så gör du det med en smäll! Du skriver din troligen mest genomarbetade motivering hitills denna runda:
Till ditt försvar så kommer du faktiskt med en gedigen motivering senare, men inte utan att peta till paxen i samma vända och påpeka att han vore helt ok att rösta ut.vimes said:arvidos mc said:Alltså...
Röst: Möller
Sjukt bra motivering! Jag hakar på.
Röst: Möller
Men i slutet av rundan ser det ut såhär:
Sen kör du hårt på att alla ska släppa möller illa kvickt.Vimes said:Nä, fy fan. Jag vill rösta ut dig:
Röst: xyas
Vimes said:I helvete du tänker ligga kvar på Möller, Paxen! Vilka är dina argument för det?
(Här stod det förövrigt 5röster på möller och 4 på xyas, så utan vimes drevande så har troligen möller åkt redan där.)Vimes said:Ni i andra drevet: rösta på xyas, han är den fulaste fisken i dammen, och det vet ni! Trasapa, gör rätt val!
Många som röstade på Xyas gjorde det p.g.a den info han vägrade dela med sig av, att det skadade byn genom onödigt fokus. Men du var helt bergsäker på att han var ulv. Eller?Vimes said:Nu väntar Paxen på att hans polare Xyas ska outa något lögnaktigt skräp och för att sedan byta tillbaka till Möller! Vi väntar med spänning!
Efter att ha tvärvänt ifrån möller och brynolf så hårddrevar du Xyas tills du har fått det att vända.Vimes said:Hur som helst har det redan sagts, det är lika bra att rösta ut dig. Röstar vi inte ut dig nu kommer nästa runda ärva det här problemet, och rundan efter det, ända tills du är ute.
hade du varit smartare hade du sagt när (vilken runda eller under vilka villkor) du skulle kunna tänka dig att outa. Men det har du inte gjort.
Du till och med försvarar både brynolf och möller den här rundan med bl.a:
Så du går ifrån att ha scum tells på brynolf och han är mest troligt ulv, sen xyas en snabbis tills du verkar behagad av hans svar om outning. Sen hänger du på möller större delen av rundan för att sen helt vända och försvara både möller och brynolf och mer eller mindre styra byn med alla medel att rösta ut Xyas.Vimes said:Just nu ligger de flesta rösterna på Brynolf, och ni i det drevet måste börja fundera om ni verkligen tycker att Brynolf är det bästa valet vi har. Är han varulvigast?
Xyas var den av dom här tre som du verkar ha minst gedigna motiveringar till att han skulle vara ulv men ändå är det honom du siktar in dig på i slutet.
Hur ser runda tre ut då? Jo samma sak igen, du lägger en omotiverad röst på möller för att sen byta till paxen och pressa honom att outa sig. Där ligger du med din röst till slutet tills du hänger på ett drev mot möller igen men byter illa kvickt till andersson. Rösten på möller hamnar där igen först när han redan har 6 röster och är bortom räddning. Men du gjorde vad du kunde.
Den här tyckte jag var lite intressant också ifrån runda 3:
Du parar ihop möller med paxen och Andersson med Brynolf.vimes said:Det andra paret: Andersson och Brynolf bör vi också kolla på.
Så här sser jag det:
1. En av Möller-Paxen, och en av Andersson-Brynolf.
2. Ingen av Möller-Paxen, men både Andersson-Brynolf.
Så, dunno, ev är det bättre att knipa någon av Andersson och Brynolf. Spontant känns faktiskt Brynolf grönare, Andersson får jag känslan av att han skulle vara en jäkligt lurig varulv.
I det läget ville du alltså ha Andersson som ulv och troligen Paxen eller ingen av paxen/möller men andersson+brynolf?
Det är blev en vägg av text och jag börjar bli lagom såsig. Det här är svårt då jag faktiskt inte har haft ångra konkreta scumtells på dig vimes, men nu när jag börjar luska så faller en del bitar på plats.
Med det sagt så vill jag ända ha en redig granskning av Brynolf, han känns mer varulv i maggropen än vad Vimes gör även om logiken säger emot.