Brynolf runda 2
1: Lukas pingade, men Brynolf var aldrig säker. Ska kika på Xyas och hans testamente. Varför K.K?
2: Har svårt att hitta nåt på Xyas. Magkänslan sade att han var skum, men separata inlägg gjorde det inte. Teoretiserar kring att Xyas minsann kan vara ulv ändå. Kommer fram till att Xyas agerande mot Lukas inte är tillräckligt grönande. Brynolf tycks ha sett nåt som tyder på att Xyas är DTF.
3: Preciserar DTF-grejen. "Löst formulerat". "Jag baserar det mest på att han använder ordet "faktion" i stället för att säga "jag är grön" eller dylikt." Förstår inte vad det kan vara som är så viktigt att Xyas inte kan släppa det.
4. Brynolf lägger upp en teori om att Lukas, jag och Stövlis är ulvar utifrån att alla fått falskleg, min plan kunde ha förändrats allteftersom, det var tyst om gröningsspreen i mitten och jag skulle ha pushat hårdare för min plan, stövlis var sen på att reagera, jag spelade över i slutet när jag lade ned min röst. Andersson kan vara den fjärde ulven och köra på att han missförstod allt.
5. Frågar mig om hur jag har tolkat att xyas inte har någon förmåga eller info alls utifrån Xyas testamente.
6. Brynolf svarar mig att det nog var kört att få ut Xyas i slutet. Indirekt ville jag rädda kvar Lukas, men det vore dumt gjort av mig att spela så om jag var ulv. lite mysko att jag avbröt min nedlagda röst som var en del av min plan. Menar att jag och stövlis och lukas väntade på någonting som aldrig dök upp, men har ingen aning om vad det kan vara. Anklagar mig och stövlis för att inte ha varit pushig mot Lukas.
7. Brynolf motiverar anledningen till att hans röst låg kvar på mig i slutet av runda 1. Hans röst hade inte tippat det åt något håll och hans röst fick vara en symbolröst på mig. Tycker att Lukas spelade som han brukar och mest misstänkt var att han gick under jorden efter drevet. Xyas är misstänkt för att han vägrade prata och för att han grönade lukas för att sedan ta tillbaka det. Han hintade om en powerroll och tog sedan tillbaks det och hintar igen. Paxen ligger på orange-listan, men det är bara magkänsla.
8. Brynolf röstar gärna på xyas nu. Xyas kan gott få svara på Brynolfs scenario som han skrivit (vet inte riktigt vilket scenario Brynolf menar här)
9. Sammanfattar motiven till hans röstning förra rundan: Arvidos hade inte skrivit nåt, lät den ligga kvar för att det var ett drev igång och för att K.K verkade skyddda honom. Mig röstade han på för att få ut mer info om vilka karaktärer som fanns med i spel, och då var det dags för mig att släppa mitt namn. !Paxen röstade Brynolf på utan egentlig anledning. "Paxens inlägg där han både uttalade sig om sin syn på settingen och samtidigt fiskade efter folks setting-kunskaper pingade lite och hans svar var inkompletta och till och med felaktiga." Stövelkatten fick Brynolfs röst för att det fanns två Fnattar i spel. Mig gick han tillbaks till för att resultatet inte stämde överens med vad jag skrivit att jag kunde gröna. Jag var ialla fall tvungen att ryka för att planen skulle gå i lås.
10. Brynolf klargör att det inte hade spelat någon roll, då det skiljde två röster mellan Lukas och Xyas, och han hade inte nån bra motivering på nån av dem. Lukas var aldrig i blickfånget för Brynolf för att han inte pingade förrän han gömde sig och då hade en röst från Brynolf inte lockat fram honom, utan bara visat vart Brynolf hade stått. Brynolf ångrar att han inte gick åt Lukas, men det är lätt att vara efterklok.
11. Brynolf skriver till Xyas efter att Xyas tyckt att det är lite väl stort fokus på hans förmåga: "Nä, men ingen har ju hintat om det heller, vilket gör att du sticker ut. Nu har du ju givit ett hyggligt svar och jag tycker inte du ska ge något mer där, men jag fattar ju inte för den sakens skull varför du började hinta om det över huvud taget."
12. Brynolf tycker inte att det var så tydliga scum tells på Lukas förra rundan. Endast att han håller sig undan och inte svarar på anklagelser är riktigt skumt. Många men svaga pings. Lämnar kvar rösten på Xyas för att han inte har kommenterat det där scenariot (som jag fortfarande inte är riktigt säker på vilket han menar, han har gjort ett, men det innefattar mig, stövlis och Lukas)
13. Brynolf tycker att både Vimes och Arvidos är grönaktiga när Arvidos outar sitt win-con, men det kan vara vad vic vill att vi ska tro också.
14. Brynolf svarar på en röst helt utan motivering från arvidos: "Tja, vad ska jag säga? Kom med en ank-lagelse så ska jag nog kunna försvara mig."
15. Svarar på Arvidos fråga vem han är och vilka han misstänker. Ingen är helt grön, men han trodde att "Stlövelkatten måste vara det oavsett vilken franktion Mukwa tillhör." Stövlis kan dock haft falskleg. Det är inte upp till Brynolf att svara på varför Medhjälparen är med. Ingen huvudroll, men det är inte Fru Matilda eller Albert heller.
16. Bumpar tråden med att Stövlis inte nödvändigtvis är grön och att han inte har skrivit nåt den här rundan.
17. Arvidos genomgång av Brynolf känns vettig. Vill förtydliga att om jag kunde gröna 4 pers skulle spelet vara över rent matematiskt.
18. "Fråga till Arvidos: Angående Rösten på konrad (punkt 1) , menar du alltså att jag skyddade xyas?"
19. Arvidos poängterar att Brynolf hade vettiga anledningar att gå tillbaks till nåt av dreven på Xyas, !Paxen eller K.K och att det var ett smart sätt att rädda Lukas. Brynolf menar att han inte är så smart. K.K tänkte han inte ligga kvar på hursomhelst. Han hade nog inte vågat rädda Lukas där.
20. Brynolf klistrar in sitt svar angående varför han inte gick in och petade på Lukas.
21. Han tycker att han har ansträngt sig. Första rundan led av dålig aktivitet pga IRL-grejer, men den här rundan har han varit mer aktiv än de flesta. Han har ingen favorit att hänga. Hans två scenarion känns tänkbara men Xyas får gärna svara på ett av dem. Han har också en grej på Paxen som kommer sen. Bland Xyas, Paxen och en till (tror det är mig) kommer han hitta sin huvudmisstänkte. Xyas blir det tills han kommenterat scenariot.
22. Postar sitt scenario på Lukas och Xyas som ulvar och menar att Xyas ska kommentera, och sedan är det pga Xyas defensiva hållning som hans röst ligger där.
23. Xyas tycker att scenariot är ganska värdelöst och Brynolf håller med, men menar att det finns en poäng med att skapa såna scenarion. Brynolf poängterar att det inte är pga hans scenario som han röstar på Xyas, utan för att han är defensiv och för att han inte förstår vad xyas så gärna vill gömma.
24. Brynolf har gått igenom Paxen. Paxen vill ha flera drev igång samtidigt men hoppar av det. Tänker först avslöja sin ide om settingen i runda 3, men går ut med den i runda 1 utan press, paxen fiskar fluff och det är onödigt när man har en egen teori om settingen. Paxen menar att Lukas är grön, men förnekar det sedan... det här inlägget är fullt av misstankar mot paxen.
25. Drar och jobbar. hejsvejs
26. Menar att vinstkraven för Arvidos och Vimes är meningslöst då ingen av dem bryr sig.
27. Brynolf tycker att Arviods har ställt nån bra fråga till Xyas och Brynolf vill att Xyas ska hjälpa oss här.
28. "(Noterar att Vimes nästan verkar ohälsosamt hundra på xyas ulvighet...) Xyas: Jaja, du bestämmer. Men jag förstår som sagt inte hur du som bybo kan lira på det här viset så i mina ögon nästan MÅSTE du vara en svettig hårig kille med svart nos och ful keps."
29. Xyas vill att vi outar förmågor och information. Brynolfs svar: "Det hänger ju ihop. "informationsvägran" är den starkaste pingen xyas gett ifrån sig och kanske den starkaste pingen hittills i spelet. Dock har jag inte så mycket mer konkret på Xyas så hade han hanterat den här frågan bättre tidigare hade jag han förmodligen känts betydligt grönare."
30. bumpar tråden och frågar varför Xyas inte vill svara på de frågor folk har ställt.
31. Brynolfs väldigt sena inlägg: länkar till ett inlägg där !Paxen säger att han kommer avslöja settingen i runda 3. Gör en rättelse till ett annat inlägg också, där Brynolf påstått att !paxen tyckte att Arvidos skulle gå ut med sina namn.
----
Nu har jag bråttom och jag hann precis färdigt med sammanställningen, men jag har inte funderat nåt över det. Vimes gjorde det bra sist