Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 5

Vimes

Sillkung
Re: Varsågod. Feed the wolf

Eftersom du inte kan peka på vad som är skumt med Brynolf under runda 1 får väl jag göra det (förutom att han, tillsammans med Möller, är den ende som inte röstar på Lukas...).

Mukwa said:
Inlägg 11: Brynolf vill veta vilken setting vi spelar i. Kalle är perifer i DT. "Att varulvarna gynnas av att veta settingen är nog ett nödvändigt ont. Hur ska vi andra kunna avgöra vilka karaktärer som passar in utan att veta settingen? Vi bör ta det drevvis såklart men ganska snart borde vi försöka få en uppfattning om det."

Inlägg 14: Namnoutningar ställer Brynolf sig tveksam till och det verkar vara två stycken som kan gröna folk genom namn och undrar varför de inte har jobbat hårdare för att börja med det.

Inlägg 16: Brynolf tycker att !Paxen borde ha väntat med att gå ut med ankiversum till efter han fått svar på vilka som kunde ljuga bra om rollerna.
Okej, så Brynolf tycker alltså:
1) Vi bör ta reda på vilket kanon vi spelar efter
2) Vi ska ta det lungt med namnoutningar
3) Paxen borde väntat med att gå ut med kanon

Inget av det här hänger ihop. Dessutom är det väldigt mycket en ulv-ping att Brynolf vill veta kanon innan alla outat.

Det blir märkligare:

Mukwa said:
Inlägg 19: Svar på Möllers outning: "Ok, då har vi TRE karaktärer som är mer eller mindre unika för Duck Tales. Det blir allt mer intressant att få höra hur Vimes skulle motbevisa det." Instämmer med Möller att Vimes borde outa namn snart.

Inlägg 20: Outar sig som Medhjälparen när jag sagt att han borde ta tillfället i akt då han är inloggad: "Varför inte? Stenen är ju i rullning och jag antar att det inte ses som så snyggt att vänta till sist. Jag är Medhjälparen."
Brynolf är alltså en karaktär som inte förekommer alls i DT (hittar inte Medhjälparen på wikipedia iaf). Och ändå skriver han inlägget innan. Ärligt talat. Hur kan inlägg 19 förklaras med tanke på att Brynolf är en icke-DT-karaktär?

Vimes

Sillkung
Re: Förtydligande.

MukwaJao! Det här är grejer det. Men jag ser det så här: Vimes och hans ulvpolare har inte bestämt vilka namn som funkar. De vill inte göra en Lukas. Det här skulle lika gärna kunna vara en brödsmula från Vimes som han sedan kunde använda för att outa sig som fru Matilda. Brödsmulan till Alexander Lukas suger. Lu-Kaazh skrev innan spelet att han ville vara Alexander Lukas. När Vimes sedan skriver till Lukas att han inte är Alexander Lukas skulle Vimes bara kunna hänvisa till innan spelet och säga "nä said:
Dubbeltänk, Mukwa. Hur är det med mitt och Arvidos win-con i det här scenariot?

Vimes

Sillkung

Vimes said:
Mukwa said:
Jao! Det här är grejer det. Men jag ser det så här: Vimes och hans ulvpolare har inte bestämt vilka namn som funkar. De vill inte göra en Lukas. Det här skulle lika gärna kunna vara en brödsmula från Vimes som han sedan kunde använda för att outa sig som fru Matilda. Brödsmulan till Alexander Lukas suger. Lu-Kaazh skrev innan spelet att han ville vara Alexander Lukas. När Vimes sedan skriver till Lukas att han inte är Alexander Lukas skulle Vimes bara kunna hänvisa till innan spelet och säga "nä, eftersom du inte har tur nu så verkar det som att du inte blev bönhörd".
Dessutom, jag hänvisar till Kajsa när jag gaggar om att vi nog inte spelar DT. Det hade ju varit jävligt dumt att gå på den linjen om jag varit ulv och inte bestämt mig för om jag var Alexander Lukas eller Matilda.

Ryck upp dig nu.

Vimes

Sillkung

En grej till: som brödsmula betraktat är det jag skriver om Matilda (eller Hemhjälpen då) och xyas riktigt dålig. Där placerar jag Matilda på någon annan. När jag smular Alexander (om vi då bortser från att jag smular Kajsa vid ett annat tillfälle) gör jag det genom att säga att någon annan uppenbarligen INTE är Alexander Lukas.

Mukwa

Swashbuckler
Re: Knatte-dirt (numera väletablerad term)

Jag, till skillnad från de flesta andra som röstade på honom (inte minst du Mukwa) presenterade i varje fall idéer kring hans skumhet, vilka du ju har citerat i ditt inlägg.
Anledningarna till att jag röstade på Stövlis var för att jag förleddes att tro att det stod mellan Andersson och Stövlis. Då ville jag hellre rösta ut Stövlis av två orsaker: Stövlis har inte kommit med nånting under hela spelet och hade förmodligen inte gjort det under den här rundan heller. Dessutom fanns det konkreta grejer som Andersson kunde jobba med för att försöka gröna sig den här rundan, det gjorde det inte med Stövlis. Andersson kunde ha problematiserat sitt siande (jag ställde sådana frågor till honom förra rundan).

Nu faller ju min teori om att Vimes, Trasapa och Brynolf är gröna pladask. Det är helt omöjligt eftersom jag är grön. Det första jag ville göra då var att förstå varför jag drog de slutsatserna i förra rundan. Därför ville jag gå till botten med vem som fick mig att rösta på Stövlis till slut. Brynolf startar, Vimes hugger in, Trasapa fortsätter och ja... fan. Brynolf, Vimes, Trasapa... det är ju nån av er. Alla var lika skyldiga till att Stövlis åkte (jag också), men Vimes var den som var hårdast på Stövlis.

För att Vimes ska vara ulv krävs:
Han har fått en hel roll med fluff och allt. Det här låter inte logiskt eftersom Vicky inte vill att vi rotar i fluffet, har vicky inte tänkt på att vi kan hitta bovar där och därför borde han heller inte ha gett nån ulv fluffet. Arvidos visste dessutom att Alexander Lukas fanns i spel, och detta leder till att Vimes måste ha falskleg för att kunna vara ulv.

För att Trasapa ska vara ulv krävs:
Att han har fått fluff och falskleg. En så tidig outning av Tjatte är för riskabel för att inte ha falskleg.

För att Brynolf ska vara ulv krävs:
Siandet funkade inte. Att han är medhjälparen är en fluffmässigt bra förklaring till varför Oppfinnar-Jocke inte kan sia honom. Det medför dock att han har fått falskleg, men bara till namnet och inte till fluffet.

Alltså måste minst en ulv ha fått falskleg. Jeffla skit. Men hursomhelst verkar det mer logiskt att Brynolf har fått namnet Medhjälparen och förmågan att alltid pinga grönt men inte fått ta del av bybofluffet (för både den där lite olagliga varianten och att han inte kunde förstå varför Arvidos var grön i runda ett signalerar att han har ett annat fluff).

Ja... Jag kan tänka mig att Brynolf är ulv... ska gå igenom de andra rundorna också... mest för att signalera att jag släpper lite på vimes...

Röst: Brynolf

Mukwa

Swashbuckler
En fråga till Trasapa

heh, kom på nu att du blev mäkta upprörd över att jag grönade Arvidos och tyckte att bara bybor kunde gröna honom. Varför kunde inte du gröna Arvidos? du har ju uppenbarligen samma fluff...

Mukwa

Swashbuckler

Eftersom du inte kan peka på vad som är skumt med Brynolf under runda 1 får väl jag göra det (förutom att han, tillsammans med Möller, är den ende som inte röstar på Lukas...).
Ditt inlägg är faktiskt fenomenalt bra. Jag hittade en grej till:

När Möller hade outat "Fru Matilda" var det bara jag, Brynolf och Möller som var inloggade. Möller ville skicka det vidare till Vimes (för att Vimes kunde outa när som helst). Mest logiskt var ju egentligen att skicka över outandet till Brynolf eftersom han var inloggad, något jag fick påpeka för Möller innan det gjordes. Möller ville förmodligen inte att Brynolf skulle outa då utan vänta.

Medhjälparen är btw visst med i DT enligt wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Duck_Tales#.C3.84ldre_karakt.C3.A4rer

Mukwa

Swashbuckler

Mnja... dubbeltänk med en förklaring. Lukas hade faktiskt skrivit om att han ville vara Alexander Lukas och då kan din brödsmula mycket väl vara kopplat till just det.

Era win-con grönar inte dig det minsta (just nu finns det dock andra saker som grönar dig). Att även ulvarna har ett alternativt win con låter bara logiskt i mina öron. En från byn och en från ulvarna. Det skulle dessutom ge en sjysst bieffekt att Arvidos tror att du är grön, fast han vill få ut dig. Det är balanserat som fasen faktiskt om du skulle vara ulv.

Trasapa

Swordsman

Mukwa said:
Well, pga det här har vi hängt både Xyas och Stövlis. Det har varit en utmärkt ulvataktik.
Det är ju förstås sant. Problemet med ett sådant spel är att det inte speciellt långsiktigt, han måste ju förstå att ett sådant högprofils spelande tillslut biter tillbaka. Och visst om det finns 3 till ulvar kvar men att göra så när vi börjar första rundan med att plocka en ulv känns risky.

mukwa said:
Jao! Det här är grejer det. Men jag ser det så här: Vimes och hans ulvpolare har inte bestämt vilka namn som funkar. De vill inte göra en Lukas. Det här skulle lika gärna kunna vara en brödsmula från Vimes som han sedan kunde använda för att outa sig som fru Matilda. Brödsmulan till Alexander Lukas suger. Lu-Kaazh skrev innan spelet att han ville vara Alexander Lukas. När Vimes sedan skriver till Lukas att han inte är Alexander Lukas skulle Vimes bara kunna hänvisa till innan spelet och säga "nä, eftersom du inte har tur nu så verkar det som att du inte blev bönhörd".
Här hänger jag inte riktigt med. Jag tycker att vimes förklaring här är rimlig. Men jag grönar honom absolut inte, han spelade väldigt knepigt i runda2/3 och det är mycket som talar emot honom.

mukwa said:
Fast både Lu-Kaazh och Möller hoppade ganska snabbt till drevet mot Xyas... Att låta mig vara kvar i spel tjänade ulvarna på. Det är snarare mer misstänkt att släppa mig i det läget än att dreva ut mig eftersom alla skulle vara tveksamma till mig genom hela spelet. Återigen tolkar jag det du grävt fram om Vimes tvärtemot hur du har sett på det.
Det förklaras väl genom det här inlägget från brynolf:

brynolf said:
Nu blir det förmodligen ändå inte du som åker. Jag vill helst rösta på Xyas men det känns lite antiklimax att inte sparka ut dig så dina slutsatser kan bekräftas. Så länge du är kvar har din plan ju faktiskt misslyckats.
Han hänger med sina ulvpolare i teorin. Xyas vill han helst se ryka men lägger till att du måste ut för att din plan ska kunna gröna någon. Och som han själv säger så ser det ju inte ut som att du skulle åka ut i vilket fall. Så varför ska alla ulvarna klumpa ihop sig på en kille, inte så taktiskt. Bättre då att brynolf har kvar sin röst på dig medan han vidhåller att xyas borde ut(för att rädda lukas) och dig och din gröning kan man inte lita på förns du är ute. Alltså ett perfekt drag av en ulv enligt mig.

Han påpekar ju själv det här med ulvaklumpning i runda 2:

brynolf said:
Att både Lukas & Mukwa röstar på Xyas vore visserligen otaktiskt om de båda är varulvar men det var ju lite panik där på slutet.
Så att han inte lägger rösten på samma som sina ulvpolare vet han är ett dåligt drag.

Och på tal om runda två, han släpper mukwa där helt och hållet. Mer än att han fortsätter med att försöka solka ner knattarna och mukwas plan.

Men han motiverar faktiskt sin röst på mukwa i runda 1 som vimes ber honom redovisa för.

brynolf said:
Visst var det tydligt att Mukwa skulle vara kvar, men min röst hade inte tippat balansen åt endera hållet i frågan Lukas/&Xyas utan bara varit symbolisk. Och en viktigare symbol tyckte jag var att peka på att Mukwa måste få en bräda i fejan för att allt rabalder om Fnatte etc skulle redas ut.
Det där känns faktiskt hyfsat ulvigt. Han vill såklart inte lägga en röst på lukas utifall någon skulle ändra sig i slutet och haka på xyas eller mukwa drevet, det var ju faktiskt väldigt jämnt där i slutet. Och han vill inte blanda sig in med dom andra ulvarna i xyas hörna heller(alla tre ulvar i samma drev är inte det bästa). Så vart ska han lägga rösten när det bara är dom två vid stupstocken? Mukwa är den enda han legitimt kan ha en motivering till att rösta på. Och om han på köpet kan få med sig någon från lukas drevet desto bättre, och han misscrediterar mukwas gröningar, många plus i kanten på den rösten som ulv.

Så, jag vill bara poängtera att jag under inga omständigheter grönar vimes, eller någon annan för den delen. Men brynolf känns mer ulv om jag ska gå efter magkänslan. Dessutom har brynolf spelat mer underligt och gett fler tells än vimes. Det här med logiken i siandet kan vara som vimes säger att medhjälparen har en hake på oppfinnarjocke. Om nu ens medhjälparen finns med vill säga.

Problemet är att jag inte vill spåra in för mycket på dom här två och sen bli huggen i ryggen av mukwa. För jag har i ärlighetens namn inte kollat upp mukwa speciellt mycket då han har känts väldigt grön, men det gjorde vimes ett tag också.

Vimes

Sillkung

Mukwa said:
Ditt inlägg är faktiskt fenomenalt bra. Jag hittade en grej till:

När Möller hade outat "Fru Matilda" var det bara jag, Brynolf och Möller som var inloggade. Möller ville skicka det vidare till Vimes (för att Vimes kunde outa när som helst). Mest logiskt var ju egentligen att skicka över outandet till Brynolf eftersom han var inloggad, något jag fick påpeka för Möller innan det gjordes. Möller ville förmodligen inte att Brynolf skulle outa då utan vänta.

Medhjälparen är btw visst med i DT enligt wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Duck_Tales#.C3.84ldre_karakt.C3.A4rer
Check, jag kollade på engelska wikipedia, och hittade inte Medhjälparen där.

Det är ändrar dock inte att Brynolf spelade väldigt inkonsekvent kring namn och kanon i första rundan. Dessutom undrar jag lite över hur det kommer sig att han är misstänksam över Arvidos Kalle-outning, när han själv är en perifer karaktär.

Brynolf

Dum fan

vimes said:
Okej, så Brynolf tycker alltså:
1) Vi bör ta reda på vilket kanon vi spelar efter
2) Vi ska ta det lungt med namnoutningar
3) Paxen borde väntat med att gå ut med kanon

Inget av det här hänger ihop.
Jag sade som sagt att vi skulle ta det drev-vis, vilket innebär att vi listar ut settingen i takt med att folk går ut med namn. Att jag varit emot namn-outande kan jag inte minnas, och inlägg 14 som du hänvisar till säger bara att "vete fan hur jag ställer mig till det", vilket ska tolkas bokstavligt.

Dessutom är det väldigt mycket en ulv-ping att Brynolf vill veta kanon innan alla outat.
Det ville ju du också, marginellt senare.

Jag var/är för övrigt rätt säker på att Medhjälparen var med i Duck tales. Kan ha varit en fluff-miss.

Brynolf

Dum fan

Hur kommer det sig då att Brynolf inte har blivit siad som ulv av Andersson. Jag funderar på det här med namnen. Andersson var Oppfinnar-Jocke, Brynolf är Medhjälparen. Kan det vara så att falsklegget "Medhjälparen" är kopplat till en förmåga som innebär att Oppfinnar-Jocke inte kan sia "Medhjälparen"?
Så nu är det du som påstår att man kan ha två roller samtidigt? Du har ju varit väldigt tydlig med hur dumt det är att tro att du skulle vara både buse och Alexander Lukas.

Mukwa

Swashbuckler
Brynolf runda 2

1: Lukas pingade, men Brynolf var aldrig säker. Ska kika på Xyas och hans testamente. Varför K.K?
2: Har svårt att hitta nåt på Xyas. Magkänslan sade att han var skum, men separata inlägg gjorde det inte. Teoretiserar kring att Xyas minsann kan vara ulv ändå. Kommer fram till att Xyas agerande mot Lukas inte är tillräckligt grönande. Brynolf tycks ha sett nåt som tyder på att Xyas är DTF.
3: Preciserar DTF-grejen. "Löst formulerat". "Jag baserar det mest på att han använder ordet "faktion" i stället för att säga "jag är grön" eller dylikt." Förstår inte vad det kan vara som är så viktigt att Xyas inte kan släppa det.
4. Brynolf lägger upp en teori om att Lukas, jag och Stövlis är ulvar utifrån att alla fått falskleg, min plan kunde ha förändrats allteftersom, det var tyst om gröningsspreen i mitten och jag skulle ha pushat hårdare för min plan, stövlis var sen på att reagera, jag spelade över i slutet när jag lade ned min röst. Andersson kan vara den fjärde ulven och köra på att han missförstod allt.
5. Frågar mig om hur jag har tolkat att xyas inte har någon förmåga eller info alls utifrån Xyas testamente.
6. Brynolf svarar mig att det nog var kört att få ut Xyas i slutet. Indirekt ville jag rädda kvar Lukas, men det vore dumt gjort av mig att spela så om jag var ulv. lite mysko att jag avbröt min nedlagda röst som var en del av min plan. Menar att jag och stövlis och lukas väntade på någonting som aldrig dök upp, men har ingen aning om vad det kan vara. Anklagar mig och stövlis för att inte ha varit pushig mot Lukas.
7. Brynolf motiverar anledningen till att hans röst låg kvar på mig i slutet av runda 1. Hans röst hade inte tippat det åt något håll och hans röst fick vara en symbolröst på mig. Tycker att Lukas spelade som han brukar och mest misstänkt var att han gick under jorden efter drevet. Xyas är misstänkt för att han vägrade prata och för att han grönade lukas för att sedan ta tillbaka det. Han hintade om en powerroll och tog sedan tillbaks det och hintar igen. Paxen ligger på orange-listan, men det är bara magkänsla.
8. Brynolf röstar gärna på xyas nu. Xyas kan gott få svara på Brynolfs scenario som han skrivit (vet inte riktigt vilket scenario Brynolf menar här)
9. Sammanfattar motiven till hans röstning förra rundan: Arvidos hade inte skrivit nåt, lät den ligga kvar för att det var ett drev igång och för att K.K verkade skyddda honom. Mig röstade han på för att få ut mer info om vilka karaktärer som fanns med i spel, och då var det dags för mig att släppa mitt namn. !Paxen röstade Brynolf på utan egentlig anledning. "Paxens inlägg där han både uttalade sig om sin syn på settingen och samtidigt fiskade efter folks setting-kunskaper pingade lite och hans svar var inkompletta och till och med felaktiga." Stövelkatten fick Brynolfs röst för att det fanns två Fnattar i spel. Mig gick han tillbaks till för att resultatet inte stämde överens med vad jag skrivit att jag kunde gröna. Jag var ialla fall tvungen att ryka för att planen skulle gå i lås.
10. Brynolf klargör att det inte hade spelat någon roll, då det skiljde två röster mellan Lukas och Xyas, och han hade inte nån bra motivering på nån av dem. Lukas var aldrig i blickfånget för Brynolf för att han inte pingade förrän han gömde sig och då hade en röst från Brynolf inte lockat fram honom, utan bara visat vart Brynolf hade stått. Brynolf ångrar att han inte gick åt Lukas, men det är lätt att vara efterklok.
11. Brynolf skriver till Xyas efter att Xyas tyckt att det är lite väl stort fokus på hans förmåga: "Nä, men ingen har ju hintat om det heller, vilket gör att du sticker ut. Nu har du ju givit ett hyggligt svar och jag tycker inte du ska ge något mer där, men jag fattar ju inte för den sakens skull varför du började hinta om det över huvud taget."
12. Brynolf tycker inte att det var så tydliga scum tells på Lukas förra rundan. Endast att han håller sig undan och inte svarar på anklagelser är riktigt skumt. Många men svaga pings. Lämnar kvar rösten på Xyas för att han inte har kommenterat det där scenariot (som jag fortfarande inte är riktigt säker på vilket han menar, han har gjort ett, men det innefattar mig, stövlis och Lukas)
13. Brynolf tycker att både Vimes och Arvidos är grönaktiga när Arvidos outar sitt win-con, men det kan vara vad vic vill att vi ska tro också.
14. Brynolf svarar på en röst helt utan motivering från arvidos: "Tja, vad ska jag säga? Kom med en ank-lagelse så ska jag nog kunna försvara mig."
15. Svarar på Arvidos fråga vem han är och vilka han misstänker. Ingen är helt grön, men han trodde att "Stlövelkatten måste vara det oavsett vilken franktion Mukwa tillhör." Stövlis kan dock haft falskleg. Det är inte upp till Brynolf att svara på varför Medhjälparen är med. Ingen huvudroll, men det är inte Fru Matilda eller Albert heller.
16. Bumpar tråden med att Stövlis inte nödvändigtvis är grön och att han inte har skrivit nåt den här rundan.
17. Arvidos genomgång av Brynolf känns vettig. Vill förtydliga att om jag kunde gröna 4 pers skulle spelet vara över rent matematiskt.
18. "Fråga till Arvidos: Angående Rösten på konrad (punkt 1) , menar du alltså att jag skyddade xyas?"
19. Arvidos poängterar att Brynolf hade vettiga anledningar att gå tillbaks till nåt av dreven på Xyas, !Paxen eller K.K och att det var ett smart sätt att rädda Lukas. Brynolf menar att han inte är så smart. K.K tänkte han inte ligga kvar på hursomhelst. Han hade nog inte vågat rädda Lukas där.
20. Brynolf klistrar in sitt svar angående varför han inte gick in och petade på Lukas.
21. Han tycker att han har ansträngt sig. Första rundan led av dålig aktivitet pga IRL-grejer, men den här rundan har han varit mer aktiv än de flesta. Han har ingen favorit att hänga. Hans två scenarion känns tänkbara men Xyas får gärna svara på ett av dem. Han har också en grej på Paxen som kommer sen. Bland Xyas, Paxen och en till (tror det är mig) kommer han hitta sin huvudmisstänkte. Xyas blir det tills han kommenterat scenariot.
22. Postar sitt scenario på Lukas och Xyas som ulvar och menar att Xyas ska kommentera, och sedan är det pga Xyas defensiva hållning som hans röst ligger där.
23. Xyas tycker att scenariot är ganska värdelöst och Brynolf håller med, men menar att det finns en poäng med att skapa såna scenarion. Brynolf poängterar att det inte är pga hans scenario som han röstar på Xyas, utan för att han är defensiv och för att han inte förstår vad xyas så gärna vill gömma.
24. Brynolf har gått igenom Paxen. Paxen vill ha flera drev igång samtidigt men hoppar av det. Tänker först avslöja sin ide om settingen i runda 3, men går ut med den i runda 1 utan press, paxen fiskar fluff och det är onödigt när man har en egen teori om settingen. Paxen menar att Lukas är grön, men förnekar det sedan... det här inlägget är fullt av misstankar mot paxen.
25. Drar och jobbar. hejsvejs
26. Menar att vinstkraven för Arvidos och Vimes är meningslöst då ingen av dem bryr sig.
27. Brynolf tycker att Arviods har ställt nån bra fråga till Xyas och Brynolf vill att Xyas ska hjälpa oss här.
28. "(Noterar att Vimes nästan verkar ohälsosamt hundra på xyas ulvighet...) Xyas: Jaja, du bestämmer. Men jag förstår som sagt inte hur du som bybo kan lira på det här viset så i mina ögon nästan MÅSTE du vara en svettig hårig kille med svart nos och ful keps."
29. Xyas vill att vi outar förmågor och information. Brynolfs svar: "Det hänger ju ihop. "informationsvägran" är den starkaste pingen xyas gett ifrån sig och kanske den starkaste pingen hittills i spelet. Dock har jag inte så mycket mer konkret på Xyas så hade han hanterat den här frågan bättre tidigare hade jag han förmodligen känts betydligt grönare."
30. bumpar tråden och frågar varför Xyas inte vill svara på de frågor folk har ställt.
31. Brynolfs väldigt sena inlägg: länkar till ett inlägg där !Paxen säger att han kommer avslöja settingen i runda 3. Gör en rättelse till ett annat inlägg också, där Brynolf påstått att !paxen tyckte att Arvidos skulle gå ut med sina namn.

----

Nu har jag bråttom och jag hann precis färdigt med sammanställningen, men jag har inte funderat nåt över det. Vimes gjorde det bra sist :)

Brynolf

Dum fan
Re: Brynolf runda 2

Xyas-"scenariot" du inte hittar är alltså det andra inlägget i runda 2.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Hur kommer det sig då att Brynolf inte har blivit siad som ulv av Andersson. Jag funderar på det här med namnen. Andersson var Oppfinnar-Jocke, Brynolf är Medhjälparen. Kan det vara så att falsklegget "Medhjälparen" är kopplat till en förmåga som innebär att Oppfinnar-Jocke inte kan sia "Medhjälparen"?
Så nu är det du som påstår att man kan ha två roller samtidigt? Du har ju varit väldigt tydlig med hur dumt det är att tro att du skulle vara både buse och Alexander Lukas.
Mja, såhär va: uppenbarligen ÄR jag Alexander Lukas i och med mitt och Arvidos wincon. Skulle jag vara varulv måste jag vara det samtidigt som jag är Alexander, en ond Alexander Lukas alltså. Mitt och Arvidos wincon majkar inget sense om jag är en utklädd björnbuse eller ens en förtrollad Alexander Lukas (är han förtrollad går han väl björnbusarnas/Magickas ärenden och skiter i Kajsa?).

Men, fluffmässigt kan man konstruera helt andra grejer med Medhjälparen. Som förklädnad (förtrollning kanske) så lurar den kanske Oppfinnar-Jockes siarkrafter?

Vimes

Sillkung

Alright, jag måste fan jobba också, men en grej, det här får Brynolf gärna resonera kring:

Brynolf, under runda 1 är du tillsammans med Möller den ende som inte röstar på Lukas. Sedan, under runda 2, nämner du inte ens Möller. Du vädrar inga misstankar mot honom och du deltar inget alls i det rätt stundtals hårda drevandet mot honom. Detta ditt beteende är väldigt konstigt, speciellt med tanke hur högt vågorna går kring Möller i runda 2. Du fångar inte upp något alls av den diskussionen. Hur kommer det sig? Vilka är dina tankar kring runda 2? Hur resonerade du?

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
under runda 2, nämner du inte ens Möller. Du vädrar inga misstankar mot honom och du deltar inget alls i det rätt stundtals hårda drevandet mot honom.
Utan att ha gått tillbaka och kollat alltför noga (jobbar), kan jag nog säga att jag hade fullt upp med att jaga Xyas och att försvara mig mot anklagelser om varför jag inte röstade på Lukas.

Mukwa

Swashbuckler

Xyas-"scenariot" du inte hittar är alltså det andra inlägget i runda 2.
Lätt för Xyas att svara på det här? Det är ju inte ens ett frågetecken nånstans.

2: Har svårt att hitta nåt på Xyas. Magkänslan sade att han var skum, men separata inlägg gjorde det inte. Teoretiserar kring att Xyas minsann kan vara ulv ändå. Kommer fram till att Xyas agerande mot Lukas inte är tillräckligt grönande. Brynolf tycks ha sett nåt som tyder på att Xyas är DTF.
anyhow...

Mukwa

Swashbuckler

eller haha... stryk det jag skrev. vet inte varför jag skulle använda min översättning (som inte innehåller några frågetecken). Ledsen. Vimsigt gjort. Still, det är lite knepigt för Xyas att svara på det inlägget.

Mukwa

Swashbuckler

btw: jag började fundera runt Xyas förmåga och hur den hängde ihop med !Paxens sigge-outning. Konstigt... Konstigt att ingen reagerade på det heller. Det var ju en varulvslögn från Möller, inte !Paxen.

De enda som har info om andra roller är Arvidos och Vimes.