Re: Mukwa runda 1
Frågar vad det vore värt att gröna 4-5 pers. (Varför ställs egentligen den här frågan öppet? För att kunna hävda att det var en plan från början när namnförvirringen slår till? Jag kan inte se någon annan anledning.)
Ja, eller för att jag ville ha byns godkännande för att det skulle krävas outningar och att jag ljög. Jag övergav ju däremot det här... Jag gjorde planen ändå.
Tror han kommer nattdödas pga denna annonserade outnings-spree.
tror och tror. risken fanns helt klart.
Antyder att spree-planen innefattar aktivt deltagande av fler spelare "hur långt är ni bereda att gå?" (som planen artade sig kan jag inte se hur andra spelare skulle kunna påverka den) Vill ha förnamn av Arvidos.
Aktivt deltagande, hell yeah. Kunde inte sagt det bättre sj... nä just det. det är jag som sagt det. Ja, den krävde outningar, den krävde att jag visste vilken setting det var (nej, inte till slut, men till en början ville jag veta vilka namn jag kunde förfalska). Andra spelare och deltagande = var delaktig i spelet. Fnatte och Tjatte fick gärna gröna mig för att det är väldigt svårt att bara ljuga ihop ett namn som Knatte.
Tror han kan gröna sig själv lätt om han outar förnamn.
Det här visade sig stämma pretty well... även andra gången jag outade namn var det grönande, så... Ja.
Efter Arvidos Kalle-outning kan Mukwa plötsligt bara gröna 3+honom själv.
Svar finns i de andra rundorna ett par gånger, tror att du har frågat nån gång redan t o m.
Vill få igång planen snabbt.
Återigen: Aktivitet var nyckelordet. Om inte alla hann outa sig var jag antingen tvungen att överge planen i slutet av rundan, och det hade förstört mycket. eller så hade jag fått ta den med mig till runda 2 och det vågade jag inte riskera.
Arvidos outning hjälper inte Mukwas grönings-spree.
Det här är iofs inte helt sant. Den hjälpte mig såtillvida att jag valde en säkrare och mycket bättre väg. Jag fick lägga ned efternamnsdelen i min plan (en Anka var redan borta).
Efter Arvidos Kalle-outning kan Mukwa plötsligt bara gröna 3+honom själv.
Hur kan du inte tycka att det här är logiskt?
Börjar få röster på sig igen. Mukwa vill inte outa förnamn. (Varför inte då? Borde du inte gjort det ännu tidigare till och med, om planen skulle funka som du senare beskrev?)
Det här har jag också svarat på minst en gång. Jag ville få tyngd i min outning, helst skulle ett drev ha fått starta, men jag insåg att det inte skulle hända och att jag slösade bort tid för byn och för mig i min plan. Dessutom var det inte förrän då det verkligen gick upp för mig att jag var tvungen att outa snart för att hinna med.
Nu kan det plötsligt bara grönas 2+Mukwa
Jag har inte orkat kolla länken till det här, men jag antar att det är pga Xyas Anki Anka-outning...
Påstår att folk var emot hans spree. Jag har inte hittat någon som var emot det, bara en allmän skepsis mot att det skulle vara möjligt.
Det var inte så många som svarade på det. Av de som svarade på det var det nog egentligen bara Arvidos som sade att jag skulle köra. Ni andra verkade väldigt negativa till den.
Planen var att ett antal personer skulle outa namn först, sen kan Mukwa "köra sitt race".
Ja, jag ville veta vilket univers vi spelade i så att jag inte outade fel namn (om det var Barks hade det varit fett klumpigt av mig att outa mig som Anki t ex)
Har förklaringen till planen "hemma i ett mail". (om det är i ett mail, och han uppenbarligen har uppkoppling på jobbet, varför vänta tills han kommer hem med att posta det?)
Haha. Du är grundlig. Tror att jag var stressad för att vi skulle gå ned och fika och mina kollegor tjatade på mig att jag skulle komma. En txt-fil (alltså, jag hade skrivit i anteckningar. Ett "brev" som blev "mail". Faktum är att jag var på väg att skriva "mail" igen nu när jag svarade på det här. Ett inlägg i en txt-fil är alltså korrekt. Det kan man dessutom se på det inlägget, för jag har gjort en massa enterslag för att texten inte skulle skena iväg i anteckningar (men det kan ni förstås tycka vara en efterkonstruktion...)
Argumenterar för varför en buse inte skulle ha spelat som han gjort.
Ja, var det nåt som hjälpte i det inlägget?
Lägger ner sin röst för att vara neutral, men röstar snart på Xyas ändå. För att rädda Lukas?
Japp. För att dreva mot näst mest misstänkt i byn, så misstänkt att han aldrig klarade av att reparera det och hela runda 2 gick åt till att hänga honom. It sucks, men Xyas spelade kasst. Jag släppte Lukas, trots att jag skrivit att jag skulle komma ihåg honom. I runda 2 har jag skrivit mer utförligt om varför jag valde Xyas och sket i Lukas, kika där.
Tror inte ulvarna vill mörda honom då detta skulle gröna Stövelkatten och Trasapa. (Eller bara för att få en trovärdig förklaring till varför han inte kommer mördas framöver)
For the record: Jag hade rätt, de mördade mig inte. Varför skulle de mörda mig? Jag var drömmen för ulvarna att ha kvar. Alla skulle vara misstänksamma mot mig och allt det här skulle vara lätt att gömma sig i om det krävdes att leta dirt på nån.
Om Mukwa är skurk skulle planen kunna ha två syften: 1) att "gröna" Mukwa själv och/eller andra busar. 2) att snabbt få reda på folks förnamn för att hitta powerroller.
Mukwa måste inte nödvändigtvis ha ett falskleg. Hela hans plan kan ha varit att fejka sig fram till ett "starkt" namn att sitta på. Att då välja en knatte är rimligt eftersom det finns fler att välja bland. Känns ändå väldigt våghalsigt; troligare är att han åtminstone hade info om att bara två knattar var i spel.
Visst, men skulle jag välja att gå bananas och outa mitt namn helt utan press då? Skulle jag inte ha spelat mer cool och försökt outa i slutet? Jag såg ingen som helst anledning att outa bara för att Vimes och K.K. tryckte på lite. Jag hade inte gjort någonting som var skumt och ingen hade tells på mig. Drevet på mig var värdelöst och alla visste det. Det fanns de som var mer misstänkta än vad jag var och som skulle tvingats outa före mig om jag bara knep käft.
Just för att det finns 3 knattar att välja bland gör väl snarare namnet svårare att outa än nåt annat? och göra det först av alla knattarna? nej. Det är bara dumt. Se hur det gick för Lukas, han var först.
-----
Reagerar på Lukas "Förvirring är varulvarnas vapen". Kan tänka sig att rösta på Lukas men gör inte det. Både Möller och Lukas hade alltså regerat på Konrads lilla "snedsteg". Försökte Mukwa ta avstånd från sina kumpaner?
Eller försökte jag höra mig för om det fanns ett drev som kunde starta? Det finns ingen anledning att flytta min röst om alla hade tyckt "nej, det var inte så farligt. Lukas är sån". Jag skrev mer eller mindre att min röst låg där.
Lukas & Möller klagar på att Mukwa segar med outningen i det tidiga drevet mot honom.
Jobbigt att det är är den enda grejen som inte har nån länk... det är dessutom typ det enda jag inte kommer ihåg eller kan sätta i nåt sammanhang. Är det när jag inser att jag måste sätta min plan till verket? då har jag redogjort för det redan.
Är med och startar drevet mot Lukas.
check. am proud of it
Pressar Lukas ännu mer. "Tror att han är scum". Det här är ännu ganska tidigt i rundan. Antingen hoppas varulvs-Mukwa att Lukas-drevet ska lägga sig eller så har han bestämt sig för att offra honom för att gröna sig själv. Möller kör ju dock inte riktigt på det spåret. Inte lika hårt i alla fall.
Ja, för det vore ju rimligt att vara en av de hårdast drivande mot sin ulvkompis tidigt i rundan så att byn ges möjlighet att haka upp sig på ulvkompisen hela rundan? Nej. Jag pressade honom givetvis för att han var scum.
Släpper inte Lukas efter "Gullan"-outningen
Nej, jag gör ju inte det. Det vore annars ett ypperligt tillfälle för ulvpolare att lämna honom.
(När Arvidos-drevet kommit igång
Menar plötsligt att de mest misstänkta är Möller, Paxen och Arvidos. Röstar dock fortfarande på Lukas.
Röstar på Möller efter Arvidos outning, men godkänner hans förklaring till det misstänkta beteendet.
Jag bytte ju inte mest misstänkt från en ulvpolare till en annan, det är du med på va? Lukas hade jag kvar rösten på för att jag inte visste vart jag skulle göra av den och sedan tyckte jag att Möller betedde sig väldigt skumt i drevet mot Arvidos. Det skriver jag innan jag hoppar på drevet mot Arvidos också.
Tycker inte Lukas är huvudmisstänkt längre (skriver det t.o.m. 2 ggr i samma inlägg), och framhåller att Paxen tänker likadant.
Nej. Se mitt inlägg i runda 2, det handlar om att Lukas var på hugget när jag sade en motsägelsefull sak och för att jag tyckte att hans resonerande i fluffet verkade rimligt efter vilken karaktär han hade och vilka andra som outat sig då. En fet miss, men ja... inget att göra åt. Du lyckades missa hela drevet
Mukwa kivas en del med både Lukas & Möller, men när det börjar vankas mållinje är det Xyas och Paxen han ger sig på. Att kasta misstankar på varandra är givetvis klokt som varulvar, men frågan är var gränsen går innan det blir kontraproduktivt och man verkligen bidrar till att ens kumpaner åker ut. Runda 1 tycker jag Mukwa håller sig innanför den gränsen.
Kanske håller jag mig innanför den gränsen. Jag släpper dock aldrig Möller efter det här och jag hjälpte byn att fatta rätt beslut om Lukas.
Hoppar på Arvidos-drevet sent med motivationen att det ännu inte lett någon vart.
Ja, det finns det väl ändå belägg för eller? Arvidos har lallat runt och pratat strunt istället för att försöka få av sig rösterna genom en outning. Jag drevar honom så hårt att jag stressar upp honom så att han tillslut inser att han gjorde fel när han avvaktade med outningen. Skillnaden mellan Xyas (som jag var med och hängde pga typ en sån här grej) och Arvidos var att Arvidos faktiskt valde att outa.
Misstänker Xyas, Konrad, Stövelkatten mest av allt.
Det blir dock lite missvisande när du skriver det sådär. Den enda jag hade ordentliga misstankar mot då var Xyas, de andra var mest där för att skapa en lista (och det skriver jag också har jag för mig).
Motivateringarna till de andra rösterna verkar vara helt i sin ordning, och att jag valde mellan Xyas och Lukas har jag förklarat både här och i runda 2.
---------
Några fler konstigheter?