Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 5

Mukwa

Swashbuckler
Re: PING! PING! PING!

men rent tekniskt sett skulle jag inte behöva ett freecard.
Förutsatt att jag skulle ha så mycket balls att jag konstruerade en fluff-tävling där jag själv var domare och hade 50% risk att svara fel på Trasapas fråga till mig.

Mukwa

Swashbuckler
Re: Ser det snöar

Är det? Om man har ett freecard och kan outa ett trovärdigt namn tidigt i spelet så ligger man ju hyfsat långt ner på siarens lista, då hinner man troligen undgå siaren tills han har blivit skändad. Förutsatt att man spelat lågprofil såklart.
Långt ned på siarlistan är ju inte direkt samma sak som att faktiskt bli grönad när man sias. !Paxens och Brynolfs namnoutning var inte garantier för att Andersson skulle låta bli att sia dem.

Mukwa

Swashbuckler

Så egentligen borde det stå mellan mig och brynolf om man skå gå efter vad som är mest sannolikt.
Ja, fast nej. Varför har Vimes en hel rollbeskrivning?

Magica de Hex har förhäxat Alexander Lukas. Hon kan styra honom hur hon vill. Du vet också att Alexander Lukas och Kalle Anka ständigt slåss om att vinna Kajsa Ankas gunst.

Om Vimes är ulv så tror jag att det här är den enda informationen ulvarna har fått. Lu-Kaazh och Möller outade sina namn när det fortfarande var många kvar att outa, därför vågade de inte ta något av namnen Kalle eller Kajsa. Vimes däremot vågade outa sitt namn tidigt, det skriver han i runda 1. Möller vill att Vimes ska outa, och det skulle faktiskt lika gärna kunna vara för att alla ulvarna ville få ut sina namn tidigt för att slippa bli misstänkta för dem. Den här informationen skulle dessutom kunna vara grund för att ulvarna tänkte "ok. Om Kalle och Kajsa finns med så är det kända namn med. Då måste vi chansa på kända, fast lagom perifera karaktärer." Därför outade Lu-Kaazh Glittriga Gullan. Hon är perifer, men är oerhört viktig. Fru Matilda outades efter Albert om jag inte minns fel. Vimes kunde ha fått order om att brödsmula Fru Matilda (hemhjälpen) för att de skulle ha nåt att diskutera om, för en sån diskussion tror jag skulle gröna Möller en aning, och även Vimes eftersom han diskuterar utifrån sin roll. Dessutom ligger brödsmulan om hemhjälpen i tråden orörd ganska länge innan Möller outar sig, och därför utgår ulvarna från att ingen har det namnet.

Nu tänker jag samtidigt som jag skriver, så det kan finnas många konstigheter med det här. nån som har idéer?

Vimes

Sillkung
Möller i runda 3

Under runda 3 finns det i tre drev.
Möller
Andersson
!Paxen
(både Andersson och paxen undkom dreven p.g.a. claimande av powerroller)

Rundan innan var det mer splittrat, men ungefär:
Möller (undkom drevet p.g.a. att byn bytte till xyas)
xyas
Brynolf (gled av kroken, första drevet, både Möller och xyas verkade hetare)

Nå, under runda 3 skriver Möller tidigt: "Brynolf ser jag inte som sådär jättemisstänkt", mot slutet av rundan - när Andersson- och Paxendreven är klara - försöker Möller vända rösterna mot Stövelkatten.

Nå, skulle jag varit varulv i Möllers sits, med ett stort drev emot mig, skulle jag försöka vända drevet mot någon som varit i skottlinjen tidigare. Men alla tidigare personer var omöjliga: Andersson och Paxen har grönat sig genom rolloutning och xyas har blivit utröstad. Kvar av de tidigare misstänkta är egentligen Brynolf, men Möller försöker vända drevet mot Stövelkatten...

Mukwa

Swashbuckler
Re: Möller i runda 3

Nå, skulle jag varit varulv i Möllers sits, med ett stort drev emot mig, skulle jag försöka vända drevet mot någon som varit i skottlinjen tidigare. Men alla tidigare personer var omöjliga: Andersson och Paxen har grönat sig genom rolloutning och xyas har blivit utröstad. Kvar av de tidigare misstänkta är egentligen Brynolf, men Möller försöker vända drevet mot Stövelkatten...
Jag gillar ditt inlägg, men dessvärre försökte du vända drevet mot Möller med röster på Andersson och Brynolf (vilka är inte viktigt om jag har fel, men du slutade dreva Möller). Att du i den här rundan säger att du gjorde det för att få ut information är ju en enkel efterkonstruktion.

Brynolf

Dum fan

Trasapa said:
Brynolf behöver bara ha en liten textrad som säger att han sias som grön. Det är allt han behöver egentligen som jag ser det. Medhjälparen är väl inte helt omöjligt att chansa sig till? Och han kan ju grönas av siaren om det skulle knipa så det är bara att köra.
Mja, som jag sagt så kom jag ut före Oppfinnar-Jocke. Skulle det inte vara riskabelt att klä ut sin håriga lekamen till Medhjälparen utan att veta om Jocke är med?

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Hade jag varit varulv i Möllers sits, med ett stort drev emot mig, skulle jag rösta på en av mina medbusar för att gröna denne en aning när jag åkt ut. När Andersson-drevet vändes tillbaka till Möller insåg han nog att det var kört. "Det ser mörkt ut" sa han till och med.

Med facit i hand röstade han ju visserligen inte på en buse där, men han kan inte gärna ha trott sig kunna rädda sig själv genom att få ut Stövelkatten (som inte hade en enda övrig röst på sig).

Vimes

Sillkung

Mukwa said:
Jag gillar ditt inlägg, men dessvärre försökte du vända drevet mot Möller med röster på Andersson och Brynolf (vilka är inte viktigt om jag har fel, men du slutade dreva Möller). Att du i den här rundan säger att du gjorde det för att få ut information är ju en enkel efterkonstruktion.
Uppenbarligen har du inte läst runda 3 så noga, så jag vet inte om jag behöver skriva något. Jag röstade på, utöver Möller, Andersson och !Paxen. Likt jävligt många andra. Att Paxen kom med en grönande outning under rundan var jättebra då det gjorde det ganska uppenbart att Möller var skurk, sen drevades Andersson för att han hade lågflugit större delen av spelet och vi ville ha något grönande på honom. Att det var Möller jag ville ha ut om inget spektakulärt kom fram tycker jag var ganska tydligt hela rundan igenom.

Det är du som jobbar med efterhandskonstruktioner här, när rundan pågick fanns det goda skäl att försöka dreva folk som verkade lite halvfiskiga, även om man hade Möller som nummer 1. Eller tycker du att det är skitbra bybotaktik att bara ha ett drev per runda? Som du också kommer ihåg så har alla rundor mellan första och den här varit rätt sega, och i varje fall jag upplevde en viss frustration över att så lite kom fram.

Intrycket jag får av sådana här "anklagelser" från dig är att DU inte har haft någon koll på hur bybodiskussionen gick. Nu tror jag inte att du är skurk, men sådant "off"-beteende kan tyda på att man ägnar mer tid åt att läsa varulvsPM än åt byns diskussion.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Hade jag varit varulv i Möllers sits, med ett stort drev emot mig, skulle jag rösta på en av mina medbusar för att gröna denne en aning när jag åkt ut. När Andersson-drevet vändes tillbaka till Möller insåg han nog att det var kört. "Det ser mörkt ut" sa han till och med.

Med facit i hand röstade han ju visserligen inte på en buse där, men han kan inte gärna ha trott sig kunna rädda sig själv genom att få ut Stövelkatten (som inte hade en enda övrig röst på sig).
Men Brynolf, nu resonerade ju uppenbarligen inte Möller så. Det är liksom binärt:
1. Möller är övertygad om att han kommer ryka: han röstar på en fellow varulv för att gröna denne en aning.
2. Möller tror sig kunna rädda sig själv och röstar på en bybo. Och i sådana fall vore väl det rimligaste att försöka styra drevet mot någon bybo som hade lite misstankar på sig, tycker du inte?

Varför tror du han röstade på Stövelkatten?

Mukwa

Swashbuckler

Eller tycker du att det är skitbra bybotaktik att bara ha ett drev per runda? Som du också kommer ihåg så har alla rundor mellan första och den här varit rätt sega, och i varje fall jag upplevde en viss frustration över att så lite kom fram.
Det här talar iof emot ditt agerande i runda 2, när jag var tvungen att upplysa dig om att en röst på Xyas genom hela rundan var kasst bybospel.

--------
Så här förhöll du dig till Möller tidigt i rundan:

Vimes said:
Jag undrar varför Paxen skriver att vi ska rösta ut Möller, som om det vore bestämt... Det är det förstås inte. Men nu vill jag att vi drevar. Vi drevar Möller, han har inte varit något vidare och har spelat slappare och slappare anser jag. Dessutom sket han hur sig några scum tells i förra rundan. Han får gärna outa något, eller börja bli nyttig. Karln är ju klipsk, så jag vill gärna se lite av det nu.

F.ö. vet jag inte alls om vi har speciellt mycket att gå på angående utröstningarna mer än det redan noterade: det ser jäkligt osannolikt ut att Möller och Paxen är ulvar tillsammans. Detta noterades dock redan i förra rundan. Jag tolkade detta som att Paxen var ulv tillsammans med Xyas, men det var ju fel. Vilket får mig att misstänka Möller aningen mer. Dock är det ju fortfarande möjligt att Möller är grön och Paxen ond.

Det andra paret: Andersson och Brynolf bör vi också kolla på.

Så här sser jag det:
1. En av Möller-Paxen, och en av Andersson-Brynolf.
2. Ingen av Möller-Paxen, men både Andersson-Brynolf.

Så, dunno, ev är det bättre att knipa någon av Andersson och Brynolf. Spontant känns faktiskt Brynolf grönare, Andersson får jag känslan av att han skulle vara en jäkligt lurig varulv.

Nå, bla bla. Jag ser gärna att Möller outar något och skriver något smart!
Du vill alltså bara dreva Möller på info och är beredd att släppa honom, framförallt för Brynolf eller Andersson.
------------

Så här handskas Vimes med Möllers Sigge-outning:

Ja, jösses. Det här är inte grönande alls. Jag kollade igenom dina inlägg under runda ett, Möller, och jag hittade ingen antydning om att du skulle ligga inne på den här typen av information. Hade jag haft den här informationen hade jag nämnt Sigge i något spekulerande inlägg för att brödsmula och för att eventuellt inspirera någon varulv. Men jag ser inget sådant från dig.

Hjälp byn nu, Möller. Bygg ett case mot någon.
Dock tätt följt av ett mildrare:

Vimes said:
Okej, Möller. Om du är bybo, varför börjar du inte hårddreva mot !Paxen? Alltså, jag håller med om att varken Brynolf eller Andersson är skummast i bingen, vilket borde innebära att i varje fall någon av dig och Paxen är ulvar, håller du inte med?
och:

Vimes said:
Äh va fan. Hjälp byn nu, Möller! Gör något grönande! Presentera en analys att gå på. Nu röstar du ju bara på !Paxen för att jag säger det, jag vill se dig resonera dig fram till en väl underbyggd röst. Enda anledningen till att du ska känna dig uppgiven över situationen är om du är varulv.
Sedan håller Vimes med Möller om att jag kunde ha gjort det bättre genom att outa mitt riktiga namn och fråga efter knattarna (vilket inte ens nästan är logiskt att påstå. Min plan är waaay mycket bättre än det, och det skriver jag inte för att vara dryg och egenkär. Det skriver jag för att det är dagens och månadens sanning.)

Vimes försöker, efter att Möller har börjat, rikta ett drev mot mig... åtminstone subtilt.
När jag har postat ett matnyttigt svar bestämmer sig Vimes för:

Vimes said:
Nå, jag tänker byta röst till Paxen för att jag gärna ser att han outar sig lite mer.

Röst: !Paxen - berätta något om dig själv! Och vilka du misstänker!
Vimes fortsätter när Möller har förklarat att !Paxen inte är värst misstänkt egentligen:

Vimes said:
Oops! DET var intressant. Du har din röst på honom nu, mig veterligen. Och de flesta (många i varje fall) vill mena att du eller !Paxen är varulv. Är det så att du, för att du är varulven, vill plantera att du inte misstänker Paxen om utifall han blir utröstad istället för dig och visar sig vara bybo?

Vilka misstänker du då Möller? Jag skulle vilja se dig presentera två namn och en teori kring varför dessa är ulvar.

Btw, du har ingen förmåga?
Strax efter fortsätter Vimes:

Vimes said:
Jag tänker dock inte outa förrens byn kräver det av mig (för att, så klart, jag hellre ser att det är ulvarna som får outa först och göra bort sig). Jag skulle dock gärna se att vi drar igång ett drev till (PAxen har två röster på sig, vad jag vet), innan imorgon kväll. Hur som helst börjar det bli dags för massoutning (se ovan).
Möller gör en sammanställning av !Paxen och Vimes svarar:

Vimes said:
Bra inlägg Möller. !Paxen bör outa så snart som möjligt.
Brynolf gör en bump i ett svar till Vimes:

Brynolf said:
Det låter sunt.

Röst: !Paxen
Brynolf lockar lite:

Brynolf said:
Borde inte siaren kunna komma fram nu? Nu vet vi ju att hen kan skyddas och sia åtminatone en gång till, och om hen ryker, vet vi att paxen ljuger.
Nu kommer Vimes slutgiltiga röst efter att !Paxen har outat sig som väktare:

Vimes said:
Bra Paxen! Jag misstänkte att du antingen var ulv eller hade en powerroll. Det här är klockrent. Och att ljuga om en powerroll i det här skedet vore rena dumheterna. Bättre då att säga att man inte har någon förmåga och hänvisa till värdelös information...

Alltså, klart att Paxen inte ljuger.

Jag får ingen ordning alls på Möllers agerande. Han skev för inte så längesedan att "Paxen ser jag inte som så jättemisstänkt", men så reagerar han såhär på denna outning. Nä, Möller är vår ulv i ankfjädrar!

Röst: Möller

(Jag säger fortfarande massoutning nästa runda, men om någon mer vill outa något är Andersson och Brynolf bra alternativ. Brynolf har redan skrivit att han INTE har någon info, och det är ju också en outning. Så Andersson kan gå först.)
Nä, det var bara på skoj som rösten hamnade på Möller:

Vimes said:
Ok. Jag byter till Andersson för att få lite drevmomentum. Om inget spektakulärt händer kommer min slutgiltiga röst hamna på Möller dock.

Röst: Andersson
Förvisso har Vimes varit tydlig med att rösten kommer hamna på Möller (fast han har inte drevat skiten ur Möller direkt, utan faktiskt snarare varit lite mer i bakgrunden skulle jag vilja säga)

Andersson:

Vimes said:
Med det sagt, kan vi laglydiga medborgare nu äntligen skicka Möller i finkan någon gång?
Jag ryter till:

Mukwa said:
Alltså! Ni kan ju fan inte dreva mot Andersson för att han ska släppa info och sedan skita i att ta bort rösterna. Jag är inte hundra på rösträkningen men det ser ut som att Andersson har många röster på sig.
Vimes postar:

Vimes said:
Det här är strålande! Nu kniper vi en ulv till! Vi borde få ut ett siande till i varje fall. Heja byn!

Röst: Möller

Jag ska inte säga åt Andersson vem han ska sia, för det är väl egentligen bara ett fåtal som är intressanta (utmärkt att du siade Paxen).

Byn är win. Varulv är fail.
Typiskt Vimes-inlägg:

Vimes said:
Äh, Möller, är du bybo ska du ju skriva vettiga saker i slutet!
x2

Vimes said:
Fast, tack för gott deltagande i varje fall. Du var rätt lurig som ulv, inga super-duper-misstag direkt, utan mer en samlad hög små tells. Bättre lycka nästa gång!
------

Vimes är relativt grön i runda 3 ja, men det finns saker att haka upp sig på. Det ser ut som att Vimes försöker vända drevet mot Möller 3 gånger. Först mot mig, sen mot Paxen och till sist mot Andersson. När det inte längre går att rösta ut någon annan tvingas han vända om. Vimes är inte framstående i drevet mot Möller (nåt inlägg möjligtvis, men inte stenhårt. Han var mer på Xyas rundan innan).

Brynolf flyger under radarn däremot. Trasapa gör en relativt pliktskyldig röst på Möller i den här rundan, men det får nån annan kolla upp mer, för jag hinner inte nu.

Mukwa

Swashbuckler

Men Brynolf, nu resonerade ju uppenbarligen inte Möller så. Det är liksom binärt:
1. Möller är övertygad om att han kommer ryka: han röstar på en fellow varulv för att gröna denne en aning.
2. Möller tror sig kunna rädda sig själv och röstar på en bybo. Och i sådana fall vore väl det rimligaste att försöka styra drevet mot någon bybo som hade lite misstankar på sig, tycker du inte?

Varför tror du han röstade på Stövelkatten?
Varning. hafsigt inlägg:

Bra. Han röstade förstås på Stövlis för att det inte fanns någon bybo som hade scum tells. Det innebär att vi redan har hittat hans partner i den rundan.

Vimes

Sillkung
SUMPRUNKERS

Kom igen nu. Vart har Trasapa tagit vägen? Varför tittar Mukwa in och ut i inloggadelistan utan att ens släppa en fis i tråden? Varför skriver Brynolf bara ett kort försvarsinlägg per dag?

Som ni ser drevar jag mot Brynolf. Det är fine and all att det bara är jag som bökar fram nån dynga på honom, men det vore bra om andra kunde lägga lite mer oompf! bakom mina fynd eller säga att de suger. Kolla på Brynolfs senaste inlägg till exempel, hans försvar där är att Möller ska ha resonerat på ett sätt som han bevisligen inte gjorde. Är det inte värt att säga något om? Är det inte värt att trycka till lite extra? Så vi får lite drevkänsla här? Lite vibes av utröstning?

Just nu är diskussionen så jävla haltande. Mukwa, du verkar ju vilja dreva mig, sätt igång och gör det då. Agera, kommentera, heja heja!

Mukwa

Swashbuckler

alltså... Brynolf var den enda som var misstänkt utöver han själv. men han kunde inte rösta på honom.

Mukwa

Swashbuckler
Re: SUMPRUNKERS

Jag försöker ju dreva dig, men varje gång jag börjar undersöka dig smyger sig Brynolf in igen... Brynolf har mycket att kommentera och jag måste dra nu... men jag kan väl göra så här då om det känns bättre för dig :)

Röst: Brynolf

Vimes

Sillkung

Mukwa said:
Bla bla bla
Tycker, bortsett från dina kommentarer, att det var ett ganska bra inlägg om min tredje runda. Inleder med att dreva Möller (plockar upp drevet från förra rundan egentligen). Får några fler scum tells, testar Möller och Paxen mot varandra, Paxen kommer ut som väktare, hoppar på drevet mot Andersson för att få information (vilket ju är ganska uppenbart när man läser min formulering där), byter tillbaka till Möller efter att Andersson outat sig.

En bra runda där jag bidrog till att två bybor grönades och till att en varulv blev utröstad.

Vimes

Sillkung

Nu låter jag som en jävla gnällspik, det är förstås bra att Mukwa kollade igenom mitt agerande kring Möller runda 3.

Sen noterar jag att det står 3-1 (jag vet inte vem Brynolf röstar på i nuläget? Mig?). För min del kan rundan gärna avslutas, jag har noll skurkping på Mukwa och Trasapa och massor på Brynolf.

Nej, Mukwa. Det är ingen scum tell att jag vill att rundan avslutas. Det är bara det att det skulle vara jävligt skönt att vara klar med varulvsspelet för den här gången. (Löfte till mig själv: jag ska stå över nästa, jag är inte beroende.)

Mukwa

Swashbuckler
Trasapa under luppen

Ok. Det här måste faktiskt göras.
Runda 1
Det första Trasapa postar är ledmotivet till DT men med en trevlig ulvfångar-twist innan han inleder med att säga att han inte riktigt vill starta drev.

Trasapa said:
Jag avvaktar oftasts en stund i början och försöker få en uppfattning av situationen och spelarna. Då jag känner mig alltför blöjmyndig att försöka starta drev och komma med fungerande planer så här tidigt.
Ingen lysande taktik, men ändå motiverad. Jag frågar Trasapa lite och han är samarbetsvillig:

Trasapa said:
Jag personligen tycker att outning är en bra sak, det var jag starkt för i det förra spelet också. Men det ska ske ordnat.
Han förklarar lite knepigt att han är emot drev också, men det skiter vi i for now.

Det tar ett tag för honom att flytta sin tjej men när han är färdig hoppar han på Arvidos-drevet som nr 4 (efter Brynolf, !Paxen och Lu-Kaazh). Han motiverar det med att Arvidos lade ned sin röst, när han istället borde ha flyttat den till någon annan. Trasapa tar även upp: "Sen ger du en luddig redogörelse om att du 'har några idéer men ska se om dom stämmer'.. Luktar surt."

I ett svar till !Paxen förklarar Trasapa att:

Jag skulle nog säga att jag är mest bekväm med duck tales då tv serien är något jag fortfarande kollar på.
Det skulle kanske förklara hans DT-theme i första inlägget. Ännu ingenting som visar på att han har en känd karaktär som finns överallt. Trasapa medger också att don Rosa är favoriten, men han är ingen ankist.

Trasapas nästa inlägg är ett bestämt rytande till !Paxen att hålla sig borta från fluffdiskussioner: "Varför är det så viktigt för dig att ta reda på hur mycket fluff vi andra sitter inne med? Är det för att veta hur mycket du kan ljuga utan att bli påkommen?" Trasapas röst ligger dock kvar på Arvidos. Efter det här fortsätter Trasapa att precisera sina anklagelser mot Arvidos, vettigt formulerade.

Trasapa skriver sedan ett inlägg om att !Paxen är fishy, och att han har märkt det tidigare, men väljer att ligga kvar på Arvidos då han inte på något sätt har grönat sig (vilket han inte har).

Här kommer Trasapas första konstiga inlägg:

Trasapa said:
Att Arvidos outar att han är Kalle förbryllar mig.

Om han vore en ulv så vore det ju ett våghalsigt grepp att ta en så välkänd karaktär. Då vore en mindre roll mindre riskabelt, t.ex glittriga gullan eller att man heter anka i efternamn..

Så det är ett litet steg mot att jag släpper min röst.
Men i nuläget låter jag den ligga tills jag kan bestämma mig mellan två andra eller se vart drevet bär hän.
Ingen reaktion på hur väl namnet stämmer överens med vad Trasapa tror är den rådande settingen, och sedan det här med att byn gärna får starta nåt drev som han kan flyga in i.

Trasapa går kort därefter på K.K som släpper Arvidos lite för lätt och vill ha ut mer av Arvidos psykologidravel. I nästa inlägg förklarar Trasapa att Kalle är ett högrisknamn och det känns inte så ulvigt, även om det kan vara det ändå.

Nästa inlägg är också lite intressant. Där menar Trasapa att han har varit inne på Xyas (som han inte nämnt mer än att han släpper Arvidos när "jag kan bestämma mig mellan två andra eller se vart drevet bär hän."

Bra analys av K.K och Vimes. Jag var själv inne på Xyas men kunde inte bestämma mig mellan han och Paxen. Och då inget drev var på gång mot Xyas så ville jag avvakta.

Men Xyas spelstil nu påminner mycket om hur han körde i LoL då han var ulv. Nu som då hoppade han på en spelare och höll allt fokus på denne tidigt i spelet.

När drevet var igång och all uppmärksamhet riktad mot Xyas's byte så försvann han, spelade lite sporadiskt, la in några innehållslösa inlägg för att inte verka oaktiv.

Och här har han hållit väldigt låg profil, precis som K.K säger.

Nu när hans drev mot Lu-kaazh ebbat ut så riktar han in sparkar på den av oss som i mitt tyckte har hjälp byn mycket och varit en av dom mest aktiva. På hyffsat lösa grunder dessutom, visst jag skulle gärna se ett förnamn på Mukwa, men vi har ändå något på honom till skillnad på många andra.

Röst: Xyas
Med det här inlägget dömer Trasapa ut Lu-Kaazh-drevet (lägg märke till att han inte har ägnat drevet en sekund i någon av sina poster. Han går in som nr 5 på Xyas (Vimes, K.K, Möller och Andersson).

Lu-Kaazh tas upp först i nästkommande inlägg, och då är det vinklat till Lu-Kaazhs fördel:

Trasapa said:
Men vad säger det här om Lu-kaazh? Om Xyas är ulv skulle han verkligen ha arbetat så hårt på att få Lu-kaazh ulvmärkt? Han gjorde det i LoL men då visste dom två ulvarna inte om varandras namn så det gjordes av misstag.

Visst att det kan vara en bra taktik för ulvarna att tidigt rösta på varandra för att ha det som alibi senare i spelet. Men pressen som Xyas satte på Lu-kaazh känns lite för mycket, han bränner sin ulvkompis ganska hårt resten av liret.
I samma inlägg tycker Trasapa att det är lite märkligt att det fortfarande är folk som inte har fått några röster på sig (en vilja att jämna ut röstandet för att skydda Lu-Kaazh?)

Trasapas nästa inlägg kopplar ett hårdare grepp om Xyas:

Att du släpper drevet direkt efter en outning är ju snarare något som får mig att misstänka dig mer.

Då blir det bara som ett flugfiskande efter information för att sedan gå vidare till nästa. Du behöver ju inte betänka outningarna eller fundera över nästa drev. Ni har troligen info om powerroller och vet vem ni är ute efter att nattskända.

Så du hänger på drev till en outning och följer sedan nästa drev. Väldigt lågflygande och väldigt safe, men du får ju det du vill ha.
När jag har outat mig som Fnatte kommer Trasapa med det här:

Jag tycker att Mukwas outning av Fnatte är den närmaste "gröning" vi har kommit så här långt. Han gjorde det utan större press för att inte sega ner för byn. Han tar ett namn som jag knappast tror en ulv skulle ha nerver att köra på då knattarna är dom som återkommer mest i alla ankuniversum(rätta mig gärna men så har jag för mig iaf) och jag har svårt att tro att vic skulle utelämna dom.
Det är en bra reaktion om man heter Tjatte, men det fetstilta är nästan lite väl vagt, eller?
Återigen påpekar Trasapa att vi behöver sprida ut rösterna: "Xyas är fortfarande lurig och paxen likså. Men jag tror att vi har fått lite för snävt fokus. Det är fler fula fiskar i denna binge."

I nästa inlägg påpekar Trasapa att min grönings-spree klingar falskt, men att det är lite väl onödigt av en ulv att göra nåt sånt. Trasapa klargör att !Paxen är näste man efter Xyas och att han har varit på väg dit innan. Han lägger sin röst på !Paxen som nr 5 (K.K, Möller, Arvidos, Andersson och Möller).

Jag, Trasapa och K.K. är aktiva samtidigt och jag frågar K.K nånting, men K.K. postar ett långt inlägg om hur misstänkt Trasapa är istället. Både jag och Trasapa tycker att det är dålig stil av K.K att gå offline istället för att svara på min fråga. Trasapa väljer att rösta på K.K.

Trasapa svarar på Arvidos frågor och skriver detta:

En top5 lista? Det är för mycket för att jag ska kunna rangordna så många just för tillfället. Men se på hur jag har röstat, det är väl ungefär där mina starkaste misstankar ligger. Plus några nya som pingat in starkt på min lista. Vimes tycker jag är lurkig, likaså K.K.
Lu-Kaazh är inte alls misstänkt, eftersom Trasapa inte har röstat på honom.

Jag ställer en fråga sent på natten:

Det är bara två som inte har röstat på Arvidos... Den ena är Arvidos själv. Den andra är Vimes. Arvidos fick m.a.o. hela byn minus Vimes emot sig. Vad kan ni andra dra för slutsatser om det?
Trasapa svarar:

Trasapa said:
Mig säger det att arvidos och vimes inte är ulvar tillsammans utan bara den ena. Jag har svårt att tänka mig att en ulv skulle våga stå utanför ett sådant drev bara för att slippa rösta på sin banditvän.
Nu kommer vi till ett väldigt intressant inlägg:

Trasapa said:
Jag tänkte på en grej.

Vi har följande namn som K.K sammanställt:

Lu-kaazh = Glittriga Gullan
Mukwa = Fnatte Anka
Arvidos MC = Kalle Anka
xyas = Anki Anka
!Paxen = Fenton Spadrig

Nog lär vi då kunna säkert anta att resten av knattarna är med i spelet? Alltså utöver dessa 5 så har vi två till, troligen, säkra namn som ska in. Då hamnar vi på sju namn av tolv. Fem namn kvar och det är ju för många för att alla ska vara ulvar.

Men om vi ponerar att vi har fyra ulvar så är det ett namn till som ska fram, kanske två. Och ärligt talat har jag svårt att komma på några fler större roller, det ska vara sigge eller oppfinnar jocke då.

Men nu verkar det ju som att DT spåret är bortblåst av Vimes så mitt funderande inatt verkar icke vara till nån nytta.

Så vad vill jag få fram? Vet inte riktigt..
Vem använde Sigge i ett inlägg? Jo, Möller. Det här inlägget känns lite som att fiska efter namn. Dessutom är det ingen hypertell att Trasapa skulle heta Tjatte heller, fortfarande...

Trasapa ryter till mot Vimes:

Jag kan inte låta dig komma undan med den här sörjan.
Kom fram med något konkret eller sluta snacka skit. Alla namn hitills är helt klart godkända DT namn, Fenton dessutom är ju en ikon för DT så det är mycket som lutar åt den teorin.

Men du vill att vi ska lägga ner allt fluffsnack enbart för att du säger det? Det känns lite lägligt att det här ska komma nu precis som vi har börjat komma nånvart med allt lull. Har du inget namn som passar in Vimes? Eller är det en av dina ulvkompisar som inte passar in och du börjar täcka för honom nu?

Ulvarna är nog för skraja att ta nån av knattarna så det återstår småroller. Och det vore lite misstänkt ändå om nån outar Bubba t.ex.

Nej ge oss mer än så för att jag ska släppa den här diskussionen.
Här har vi en fin markering att Trasapa är Tjatte, men helt säkert är det dock inte. Dessutom kommer den sent när många redan outat. Det känns trovärdigt dock.

Emellan pratar Trasapa om hans spel den här rundan kontra sitt LoL-lir och nu börjar han munhuggas med Arvidos ordentligt. Trasapa öppnar upp för en teori om att Arvidos och K.K är ulvar tillsammans, men det är tydligt löst spekulerande och lite frustration över att K.K postade sitt stalker-inlägg om Trasapa och inte varit aktiv, samtidigt som Arvidos ligger på som en blåslampa med samma frågor som Trasapa redan besvarat genom K.K.s inlägg.

Arvidos postar sitt fluff och Vimes och jag grönar honom i samma veva, det gör Trasapa skogstokig. Dessa två inlägg kommer med 5 minuters mellanrum (och ingen post emellan)

Svar till Arvidos:
Trasapa said:
Klart att jag misstänker dig. Har inte det framgått? (ännu en fråga jag inte får svar på utan tydligen bara är till min nackdel.)
och 5 min efter:
Trasapa said:
vad har jag missat? När grönade vi arvidos och hur?
Han är inte den som pingar högst för mig heller men jag tycker ändå att han verkar hal. Kalle Anka ställer till det för mig.
Självfallet misstänker Trasapa Arvidos, men han är inte den som pingar högst... I några inlägg tidigare har Trasapa förklarat att hans radar är relativt ur funktion... Que?

Trasapa går sedan bananas på mig för att jag och Vimes grönar Arvidos. men det har rett ut sig (hoppas jag). Han ser dock inte Arvidos gröning, och kommenterar den inte alls.

Nu öppnar Trasapa upp för att gröna Arvidos lite:

Trasapa said:
Och för att förtydliga, arvidos är långt ner på min lista. Han är absolut inte min huvudmisstänkte för att vara ulv men jag är lika långt ifrån att gröna en enda unken anka i det här sällskapet.

Att K.K hamnar så högt på din lista mukwa förbryllar mig lite. Visst han har gjort lite innehållslösa inlägg och kanske inte gjort nån djuplodad analys men han är då verkligen inte ensamm om det. Jag tycker det borde vara fler personer ovanför honom i din lista.
K.K, som Trasapa själv röstar på är alltså inte misstänkt (visserligen har Trasapa redan sagt att han inte riktigt tror att K.K. är ulv, men ändå)

Trasapa klänger sig fast vid att jag har släppt på min misstänkt-lista förutom Xyas och återgår sedan till att bråka lite med Arvidos. Han postar sedan ett inlägg där han menar att det med stor sannolikhet verkar vara DT vi kör, iom !Paxens outning. Tvivlar på Vimes.

Trasapa förtydligar sedan att Arvidos ligger lågt ned på misstänkt-listan och teoretiserar lite kring Fenton kontra Kalle.

Trasapa outar:

Trasapa said:
Mitt namn är Tjatte Anka. Och det är varken en indikation för eller emot DT.

Men jag vet inte vilken information du tycker att VImes har gått ut med som friar han från en outning? Om vi nu alla ska göra det så så är det väl honom inräknat hoppas jag.

Jag hoppas verkligen att det kommer något gott ur det här och att vin inte spelar ulvarna i händerna.
Nu kommer Trasapas röst på Lu-Kaazh, han är nr 4 (tror jag, i så fall är det nog efter Xyas, Vimes och Arvidos... det här drevet gick så här; Vimes, Mukwa, Xyas, Möller, Stövelkatten, K.K, Andersson Xyas, Vimes, Arvidos, Trasapa, Andersson, Stövelkatten. Någon av de övestrukna kan ha legat kvar på Lu-Kaazh när Trasapa hoppade in, men minst nr 4 är han)

Xyas tycker jag har rett ut sig hyffsat. Men det plingar ändå lite igenkännande från när han fick röster på sig som ulv i LoL-liret. Den uppgivna attityden och bristen på närvaro. Rätta mig gärna om jag har fel ni som var med men jag har för mig att han agerade likadant.

Paxen ser jag inte nån direkt tell på utöver det som redan diskuterats. Han har varit lite dryg med sina konstiga frågor i dom sista inläggen men det har jag överseende med. Men han är med på min lista.

Både paxen och xyas är på min lista men jag är intresserad av att få ur dom mer innan jag kan tvärsäkra mig på att dom är lurk.

Lukas däremot är en anna historia. Han har varit skum sen början, där fanns indikationer på att han spelade ulvalikt tidigare spel och han fick det lite hett om öronen. Efter lite dravel med outning så har han spelat en mycket mer tillbakadragen roll och undvikit alla kärnfrågor och konflikter.

Allt det här jag säger är sånt som jag har för mig och som jag bär i huvudet för jag har inte riktigt tid att gå tillbaka och dubbelkolla. Så jag reserverar mig möjliga sneuttalanden.

Min röst kommer därför att gå på lukas därför att han har enligt mig gjort minst för att rentvå sig själv. Han bara försvann och lät hettan dala av, det är inte ok. Helst skulle jag se lite press på andersson också för han har verkligen undsluppit all sorts press denna runda. Men jag antar att det är för sent för det nu. I vilket fall för min del då jag är borta på RPG-lir nu och resten av kvällen. Möjligen hinner jag in en sväng runt 19-20 tiden för att göra en snabb avvägning på det som hinner hända härimellan.

Röst: Lu-kaazh (Lukas)
Xyas och !Paxen är halvmisstänkta, Andersson är ett bra drevalternativ. Det här kan vara en ganska pliktskyldig röst på Lu-Kaazh, faktiskt.

Jag outar mig som Knatte Anka, och Trasapas reaktion är att han vill veta hur jag och Stövlis inte lurar honom. Trasapa undrar hur jag kunde gröna 4-5 stycken, något Brynolf enkelt hakar på. Sedan rättar Trasapa mig när jag skriver 3 istället för 2 gröna.

Trasapa väljer att hålla kvar rösten på Lukas men förklarar att Andersson har spelat lågflygande, förhalar sin namnoutning och missförstår allt när jag outade mig som Knatte.

Sedan kommer det här:

Trasapa said:
Jag vill hemskt gärna tro på dig mukwas för planen är fantastisk och visar det sig att du är grön så får du fan en medalj av mig.
Du får min adress så att du kan skicka den där medaljen på söndag :)

--------

Trasapa är ute och seglar i princip hela rundan, men han är med att rösta ut Lu-Kaazh, dock känns rösten lite pliktskydlig. Det är inte med 100% man kan säga att Tjatte-outning känns trovärdig, men den är inte särskilt skum heller. Visst pingar det litegrann, men i jämförelse med de andra herrarna är det inte mycket. Om det visar sig att du är ulv så är det jag som vill ha din adress på söndag :)

Trasapa

Swordsman
Re: Trasapa under luppen

Ja satanigatan mukwa. Mitt spel i runda ett var inte bra, det ser t.om ulvaktigt ut ur vissa perspektiv. Jag har väl faktiskt inget vettigt att säga till mitt försvar annat än att jag kände mig noobig och inte visste vart jag skulle ta vägen. Mycket flackande och velande, det jag har är väl kanske att om jag hade haft ulvkumpander bakom mig så hade jag spelat mer fokuserat och styrt?

Tyvärr misstog jag lukas påhopp på K.K som dryghet mer är ulvighet. Han kändes knepig senare av andra orsaker men jag var sen in och det erkänner jag gärna. Jag var lite låst på Xyas då han var ulv i mitt första korta ulvalir och jag tyckte mig känna igen spelstilen. Korkat av mig att tro att jag kan läsa en person utifrån en kort spel session.

Lås inte upp dig på att jag postade ledmotivet till DT. Det var mest en kul grej och jag kom inte på nåt som kunde motsvara ankeborg på ett bättre sätt. Men efter det så har jag lärt mig att allt man skriver kan och kommer att användas emot en.

När skrev jag sigge btw, före eller efter möller outa sin info om att sigge var ur spel? Det hade jag missat faktiskt, lite intressant.

Och arvidos gröning har jag försökt förklara redan. Det var en miss av mig då jag inte var inne på en bra stund efter han skrev den raden. Och när jag kom in så fick jag fullt upp med K.K och arvidos psykoanalyser. Min irritation på Arvidos gick ut över mitt spel där en stund.

Min röst på K.K var heller aldrig tänkt att ligga kvar till slutet och jag hade inget intresse av att få ut honom, det tror jag framgick. Det var mer för att hinna dreva honom lite då han undsluppit det mesta och gjorde en knepig undanmanöver från dina frågor.

Så, med det sagt.
Medaljen ligger och väntar mukwa. (nu önskar jag att jag var ulv så att jag också kunde casha in en medalj)

Vimes inlägg om brynolf känns vettig förövrigt. Varför undvek möller honom i sina slutminuter? Brynolf kanske har tankar om det?

Vimes kändes mer grönad efter din analys mukwa och jag hittar fortfarande inga rediga ulvtells på honom. Självklart håller jag ögonen på honom än och tänkte slänga fram en till genomgång här lite senare.

Men i nuläget väger det emot brynolf om inget mustigt dyker upp.

Vimes

Sillkung
Re: Trasapa under luppen

Bra inlägg, Mukwa. Jag tycker faktiskt du gör några bra poänger, och ser gärna att Trasapa svarar dig.

Som jag uppfattar det finns det två huvudoegentligheter i Trasapas spel runda 1:

1. Han ger väldigt otydliga signaler om sitt eget namn, ibland är det nästan som om hans resonemang inte utgår från att han själv vet vad han har för roll.

2. Hanterandet av Lu-Kaazh. Som redan påpekat verkar Trasapa ha noll ping på Lukas förrens han lägger sin röst där.

Så, svara gärna på de här två punkterna Trasapa. Hur resonerade du?