Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 5

Trasapa

Swordsman
Re: Trasapa under luppen

Vimes said:
Så, svara gärna på de här två punkterna Trasapa. Hur resonerade du?
Felet var väl att jag inte resonerade alls..
Jag lät nojan spela istället för logiken.

Men jag tyckte väl att jag hade några vettiga punkter, Arvidos var ett arsle, K.K lurkig och Vimes behövde valium i ändalykten. Det får summera min första runda.

Att lämna brödsmulor är något jag har förstått först nu, det hade jag inte en tanke på i början av spelet. Så mina incitament om namn är bara att bortse ifrån tyvärr.

Vimes

Sillkung

HUr resonerade du i runda tre då Trasapa? För, samma sak händer där som hände med Lukas i första. Du verkar helt ointresserad av Möller fram tills han mer eller mindre redan är klar för utröstning.

Trasapa

Swordsman

Vimes said:
HUr resonerade du i runda tre då Trasapa? För, samma sak händer där som hände med Lukas i första. Du verkar helt ointresserad av Möller fram tills han mer eller mindre redan är klar för utröstning.
Det är väl inte helt sant va.

trasapa said:
Nu tycker jag att vi har harvat fast i ett spår och det är möller/paxen. Jag skulle vilja utnyttja tiden i den här rundan för att pressa några fler ankor.
Därav att jag inte hängde med på möller drevet direkt. Det var tidigt i rundan och jag ville få ut mer info på andra än bara möller.

Samma inlägg:

trasapa said:
Jag skulle vilja skifta fokus till någon annan än möller/paxen ett tag. Vi har redan dom två som huvudmisstänkta(många iaf) och jag tror inte vi får så mycket mer av att höra dom försvara sig. Snarare skulle jag vilja se hur dom reagerar mot andra drev och vem dom skulle vilja ha ut annars.
Och jag spelar koncist med mina röster. Drevet mot möller var redan uppe i 5 mot 2(paxen) så då brukar jag sällan slänga in min röst om den inte gör någon skillnad. Nu har jag ju såklart lärt mig att det handlar om mer än bara hur jag röstar utan också om när och på vem i ett senare skede. Men så tänkte jag inte då, eftersom jag inte ansåg mig ha något att dölja. Hade jag varit ulv så har jag väl snarare hängt på paxen drevet tidigare?

Min aktivitet i runda 3 var inte heller någon höjdare, torsdagar är lir-dagar så ulvandet får lida, så att jag inte var med och drevade och kastade misstankar blev ju därefter.

Sen var jag väl inte ensam om att missa möller?

Trasapa

Swordsman

Tillägg, du skrämde dessutom bort mig lite från möller Vimes. Du fick, mer eller mindre, på egen hand byn att fälla en bybo i rundan före. Sen startar du runda tre med en axelryckning och hugger direkt in på nästa utan att tveka.

Det gjorde mig lite avvaktande mot ett drev så tidigt. Jag ville inte göra samma misstag igen, vilket vi tyvärr gjorde senare med stövlan.

Mukwa

Swashbuckler

Så... nu nalkas helg och alla vet att det innebär lägre aktivitet. Brynolf verkar tro att han kan dodga allt genom att vara inaktiv. Det är inte bra. Jag orkar inte sammanställa korta frågor till Brynolf när han dyker upp. Du får helt enkelt ta dig igenom massan och kommentera det som är relevant. Så har vi andra gjort. Det vore trevligt om du kunde komma med misstankar på någon annan för just nu är Vimes lite för grön igen för min magkänsla.

På söndag måste vi ha bestämt oss, och jag tror inte att Trasapa är ulv. Om han är det kommer jag i alla fall inte hitta något på honom som är tillräckligt suspekt. Jag verkar också vara ganska grön, och då tycker jag att vi kan släppa mig och Trasapa. Det enda ni har på mig är min plan och jag tycker att jag redan har besvarat allting minst två gånger nu, så varken ni eller jag kommer någon vart med det. Hittar ni nåt annat så får ni gärna presentera det.

Som jag ser det är det alltså ett val mellan Brynolf och Vimes. Här behöver vi alltså Brynolf. Du borde vara väldigt intresserad av att lasta över misstankar mot Vimes, för annars kommer du och den fraktion du tillhör förlora. Jag är rädd för att det faktiskt är så enkelt.

Mukwa

Swashbuckler
På tal om balans

Vimes kan ju fundera på vad som är mer balanserat än att siaren faktiskt har en fullt fungerande förmåga:

2 gröna och 2 ickegröna i sista rundan. 50/50 mellan Vimes och Trasapa. 50/50 om byn eller ulvarna vinner. Kan det vara mer balanserat än så, Vimes?

Vimes

Sillkung

Jag tror du har rätt i din analys Mukwa. Någonstans börjar det mer och mer åligga Brynolf att jobba fram ett vettigt alternativ till honom själv.

Brynolf behöver:
1. Svara på och resonera kring anklagelserna som ligger på honom.
2. Bygga ett riktigt bra case mot någon annan.

Vimes

Sillkung
Re: På tal om balans

Mukwa said:
2 gröna och 2 ickegröna i sista rundan. 50/50 mellan Vimes och Trasapa. 50/50 om byn eller ulvarna vinner. Kan det vara mer balanserat än så, Vimes?
Nej, hur så? Uppenbarligen är det ju något som inte stämmer. Skulle allt vara normalt skulle ju alla vara gröna (iom fluffoutningar, namnclaimande, wincons och sieri). Helt uppenbart är det något som inte stämmer. Det trodde jag vi redan hade konstaterat.

Mukwa

Swashbuckler

Nej, hur så? Uppenbarligen är det ju något som inte stämmer. Skulle allt vara normalt skulle ju alla vara gröna (iom fluffoutningar, namnclaimande, wincons och sieri). Helt uppenbart är det något som inte stämmer. Det trodde jag vi redan hade konstaterat.
Mnja. Du är övertygad om att det är så. !Paxen var långt ifrån övertygad om Arvidos fluff, det kan du läsa i runda 1. Faktum är att !Paxen anklagades av K.K. för att inte ha sett det. Att Brynolf kan vara grön trots att han har ett annat fluff låter alltså inte alltför orimligt i mina öron. Är osäker på om Xyas har skrivit något om fluffet, men jag vet att Andersson skrev att han också grönade Arvidos genom fluffet. K.K gjorde det.

Arvidos - urfluffet (tm)
K.K - samma
Mukwa - samma
Vimes - samma
Trasapa - samma
Andersson - samma (tror sig ha sett det)
Xyas - osäker
!Paxen - osäker
Lu-Kaazh - troligtvis inte, men inte säkert
Möller - troligtvis inte, men inte säkert
Brynolf - nej

Brynolf tar upp ordet lojal. Om jag utgår från att Brynolf är bybo skulle han mycket väl kunna ha nåt i stil med "Du är Oppfinnar-Jockes trofaste vän Medhjälparen och du tycker varken om björnbusar eller häxor." Just pga att det är en side-kick-roll kanske Vic skrev nåt annat i hans fluff.

...

Hur troligt är det här då? tjaa... ungefär lika troligt som att siaren har problem med radarn.

Brynolf

Dum fan

Mukwa said:
Så... nu nalkas helg och alla vet att det innebär lägre aktivitet. Brynolf verkar tro att han kan dodga allt genom att vara inaktiv. Det är inte bra. Jag orkar inte sammanställa korta frågor till Brynolf när han dyker upp. Du får helt enkelt ta dig igenom massan och kommentera det som är relevant. Så har vi andra gjort.
Ledsen, men jag har och har haft skitmycket att göra i dagarna. I morgon kväll kommer jag nog kunna ta itu med saker & ting här, men innan dess kommer jag inte få mycket gjort. Att sammanfatta era misstankar mot mig vore dock bra även för er egen del. Om jag svarar på lösryckta anklagelser ur massan, kommer ni inte ha koll på vad som finns kvar att besvara.

Mukwa

Swashbuckler

Att sammanfatta era misstankar mot mig vore dock bra även för er egen del. Om jag svarar på lösryckta anklagelser ur massan, kommer ni inte ha koll på vad som finns kvar att besvara.
Eftersom du ska besvara allt så är det inte så svårt att hålla koll på. Om du missar nåt som vi vill ha svar på får vi givetvis säga det, men du kan inte svara på litegrann och lämna det mesta. Du behöver jobba ordentligt för byn nu Brynolf (eller för ulvarna, det kommer dock gynna byn ändå... Du sitter i vad man kan kalla en ulvsax :gremlaugh: )

Vimes

Sillkung

Mukwa said:
Hur troligt är det här då? tjaa... ungefär lika troligt som att siaren har problem med radarn.
Ja, vilket var exakt min poäng. Något stämmer inte. Siandet funkar inte eller så har någon skurk fått dubbelfluff, eller både och (i ditt fall). Hur det än är så är det något som är onormalt, så att resonera utifrån att allt stämmer funkar inte, för isf är alla gröna.

Vimes

Sillkung
Mukwa

Alla som har varit med och röstat ut en varulv räcker upp en hand!

Få se nu, undertrecknad, Trasapa, Brynolf... Mukwa? Hallå? Har du aldrig varit med och röstat ut en varulv?

Nä, just det! Runda 1 och 2 låg din sista röst på xyas, och runda 3 byter du i sista sekund från Möller till mig!

Anmärkningsvärt.

Och någon förklaring till röstbytet har vi inte sett. Tror du du kan hitta på något bra till varför du helt meningslöst byter röst? Jag skulle vilja se vad du skriver.

Trasapa

Swordsman
--------------------- RÖSTNINGSMÖNSTER -----------------

RUNDA 1

Mukwa: 1,paxen(21:26)
Möller: 1,Mukwa(21:31)
Stövlan: 1,Mukwa(22:22)
Paxen: 1,Mukwa(23:09)
Konkel: 1,Mukwa(23:14)
Brynolf: 1,Arvidos(d2/00:50)
Vimes: 1,Mukwa(d2/09:33)
Andersson: 1,Mukwa(d2/09:48)
Lukas: 1,Konkel(d2/10:14)
Arvidos: 1,Stövelkatt(d2/12:18)
Lukas: 2,Mukwa(d2/12:22)
Vimes: 2,Lukas(d2/12:58)
Paxen: 2,Arvidos(d2/12:59)
Mukwa: 2,Lukas(d2/13:00)
Möller: 2,Lukas(d2/13:12)
Stövlan: 2,Lukas(d2/13:18)
Konkel: 2,Lukas(d2/13:35)
Andersson: 2,Lukas(d2/14:45)
Arvidos: 2,Ingen(d2/15:31)
Lukas: 3,Arvidos(d2/16:32)
Trasapa: 1,Arvidos(d2/17:54)
Xyas: 1,Lukas(d2/18:51)
Möller: 3,Arvidos(d2/22:18)
Arvidos: 3,Brynolf(d3/01:18)
Paxen: 3,Brynolf(d3/01:30)
Möller: 4,Brynolf(d3/09:37)
Konkel: 3,Paxen(d3/11:04)
Xyas: 2,Arvidos(d3/12:21)
Möller: 5,Paxen(d3/12:53)
Andersson: 3,Arvidos(d3/13:17)
Konkel: 4,Arvidos(d3/13:36)
Stövlan: 3,Arvidos(d3/13:47)
Mukwa: 3,Arvidos(d3/15:38)
Arvidos: 4,Paxen(d3/16:50)
Xyas: 3,Ingen(d3/18:24)
Paxen: 4,Arvidos(d3/18:42)
Mukwa: 4,Möller(d3/19:13)
Andersson: 4,Ingen(d3/21:35)
Xyas: 4,Mukwa(d4/09:05)
Andersson: 5,Paxen(d4/09:09)
Vimes: 3,Xyas(d4/09:30)
Brynolf: 2,Mukwa(d4/09:59)
Konkel: 5,Xyas(d4/10:22)
Möller: 6,Xyas(d4/10:38)
Andersson: 6,Xyas(d4/10:44)
Trasapa: 2,Xyas(d4/11:09)
Xyas: 5,Lukas(d4/14:09)
Konkel: 6,Paxen(d4/17:24)
Vimes: 4,Paxen(d4/17:30)
Möller: 7,Paxen(d4/21:58)
Trasapa: 3,Paxen(d4/22:06)
Stövlan: 4,Konkel(d5/01:26)
Brynolf: 3,Paxen(d5/01:45)
Mukwa: 5,Konkel(d5/01:45)
Trasapa: 4,Konkel(d5/02:18)
Vimes: 5,Konkel(d5/08:34)
Arvidos: 5,Trasapa(d5/10:41)
Vimes: 6,Lukas(d5/11:28)
Mukwa: 6,Xyas(d5/14:20)
Lukas: 4,Xyas(d5/16:10)
Arvidos: 6,Lukas(d5/16:28)
Brynolf: 4,Konkel(d5/16:34)
Trasapa: 5,Lukas(d5/17:40)
Paxen: 5,Stövlan(d5/17:52)
Stövlan: 5,Mukwa(d5/18:44)

<---- Mukwas Plan

Konkel: 7,Stövlan(d5/18:46)
Brynolf: 5,Stövlan(d5/18:46)
Lukas: 5,Mukwa(d5/19:18)
Paxen: 6,Mukwa(d5/19:21)
Brynolf: 6,Mukwa(d5/19:33)
Konkel: 8,Andersson(d5/20:06)
Trasapa: 6,Lukas(d5/20:13)
Konkel: 9,Xyas(d5/20:15)
Möller: 8,Mukwa(d5/20:37)
Andersson: 7,Lukas(d5/21:02)
Paxen: 7,Andersson(d5/21:27)
Mukwa: 7,Ingen(d5/22:08)
Möller: 9,Xyas(d5/22:16)
Stövlan: 6,Lukas(d5/22:24)
Mukwa: 8,Xyas(d5/22:26)
Lukas: 6,Xyas(d5/22:28)

[[Uvarnas Röstningsföljd]]

Möller: Mukwa > Lukas > Arvidos > Brynolf > Paxen > Xyas > Paxen > Mukwa > Xyas

Lukas: Konkel > Mukwa > Arvidos > Xyas > Mukwa > Xyas

[[Kvarvarande spelares Röstningsföljd]]

Mukwa: Paxen > Lukas > Arvidos > Möller > Konkel > Xyas > Ingen > Xyas

Brynolf: Arvidos > Mukwa > Paxen > Konkel > Stövlan > Mukwa

Trasapa: Arvidos > Xyas > Paxen > Konkel > Lukas > Lukas

Vimes: Mukwa > Lukas > Xyas > Paxen > Konkel > Lukas

Så, det tog tid och jag hoppas det stämmer.
Vad får vi ut av det här?
Brynolf röstade inte på en enda ulv i första ronden, inte heller lukas. Möller petade en gång på lukas men inte mer. Det verkar tydligt att ulvarna har medvetet undvikit att rösta på varandra.

Jag stämmer väl tyvärr in i det mönstret, jag följer möllers mönster och petar på Lukas en gång, men det är lika med Vimes.

Petar vi in Mukwa som ulv så får vi dock ett intressant mönster. Möller röstar på lukas(och mukwa) som röstar på mukwa som röstar på båda. Dom har då effektivt tagit avstånd från varandra utan att ha klumpat ihop sig.

Om Vimes var ulv så stämmer det inte alls. Då är det som uppgjort från ulvarna att offra lukas, då båda ulvarna röstar på Lukas men ingen rör dom andra två.

Och Brynolf passar in med Lukas mönster att hålla sig ifrån sina ulvapolare.

En snabb titt på den här listan så ligger Mukwa/Brynolf närmare sing/sing än trasapa/Vimes.

Trasapa

Swordsman
--------------------- RÖSTNINGSMÖNSTER -----------------

RUNDA 2

Mukwa: 1,Möller
Andersson: 1,Möller
Möller: 1,Paxen
trasapa: 1,Andersson
Vimes: 1,Brynolf
Vimes: 2,Xyas
Brynolf: 1,Xyas
Mukwa: 2,Brynolf
Vimes: 3,Brynolf
Arvidos: 1,Brynolf
Andersson: 2,Brynolf
Stövlan: 1,Brynolf
Möller: 2,Brynolf
Arvidos: 2,Möller
Vimes: 4,Möller
Andersson: 3,Möller
Möller: 3,Xyas
Mukwa: 3,Xyas
Stövlan: 2,Möller
Paxen: 1,Möller
Xyas: 1,Möller
Vimes: 5,Xyas <---- Här börjar Vimes pressa byn om Xyas
Paxen: 2,Xyas
Stövlan: 3,Xyas
trasapa: 2,Xyas

[[Ulvens Röstningsföljd]]

Möller: Paxen > Brynolf > Xyas

[Kvarvarande Spelares Röstningsföljd]]

Mukwa: Möller > Brynolf > Xyas

Brynolf: Xyas

trasapa: Andersson > Xyas

Vimes: Brynolf > Xyas > Brynolf > Möller > Xyas

Här har röstningstakten dalat väsentligt sen första rundan. Vimes är den av oss som röstar mest.

Sållar vi efter första ronden och utgår från att ulvarna har undvikit varandra så ligger jag pyrt till.
Möller röstar på brynolf en gång och det var under ett drev mot honom. Så det kan peka åt båda hållen såklart.

Mukwa och Vimes röstar båda på möller en varsin gång.

Mukwa

Swashbuckler
Re: Mukwa

Nä, just det! Runda 1 och 2 låg din sista röst på xyas, och runda 3 byter du i sista sekund från Möller till mig!

Anmärkningsvärt.

Och någon förklaring till röstbytet har vi inte sett. Tror du du kan hitta på något bra till varför du helt meningslöst byter röst? Jag skulle vilja se vad du skriver.
Det här kan vara din sämsta post i spelet Vimes. Jag högg och drevade Lu-Kaazh ordentligt. Jag tog upp de tells på Möller som sedan ledde till att vi röstade ut honom. Jag bytte min röst typ 22:29 och du kan ju inte direkt mena att jag försökte propagera för att ni andra skulle flytta era röster från honom. Tvärtom vill jag inte se att folk ligger kvar på Andersson den rundan. Skärp dig, Vimes. Du kan bättre

/Mukwa, som finner tillfredställelse i att använda Vimes-tonen :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
tar vi in Mukwa som ulv så får vi dock ett intressant mönster. Möller röstar på lukas(och mukwa) som röstar på mukwa som röstar på båda. Dom har då effektivt tagit avstånd från varandra utan att ha klumpat ihop sig.

Om Vimes var ulv så stämmer det inte alls. Då är det som uppgjort från ulvarna att offra lukas, då båda ulvarna röstar på Lukas men ingen rör dom andra två.

Och Brynolf passar in med Lukas mönster att hålla sig ifrån sina ulvapolare.

En snabb titt på den här listan så ligger Mukwa/Brynolf närmare sing/sing än trasapa/Vimes.
Både Möller och Lu-Kaazh försökte få ut mig runda 1 i slutet. Varför funderade du inte kring det också?

Trasapa

Swordsman
Ingen av dom röstade på dig i slutet, dom bytte till Xyas.

möller said:
Mukwa säger att han är Fnatte, Stövelkatten protesterar och Mukwa vändrar sig till Knatte. Jaha? Hur grönar det Trasapa, Vimes eller Arvidos MC?
Inget snack om hur det grönar mukwa, som att det redan är antaget.

möller said:
Just nu hänger jag hellre xyas än Lu-kaazh. Xyas snack om att inte ljuga tycker jag inte håller. Jag får hålla med Arviods MC och tycka att ärlighet varar längst. Mukwas försök med att ljuga för byns skull tycker jag är ett bra exempel, jag är mycket tveksam till att det inte skulle varit bättre att gå ut med sanningen tidigare.
Här pratar möller om att du visst kan gröna nån av knattarna men finner det osannolikt att "dom övriga knattarna",ska väl vara mig och stövlan det då, blir grönade. Men snarare tycker jag att han försvarar mukwa. Han säger till mukwa att "om vi inte tar ut dig så borde du rösta mellan xyas eller lukas". Och att Xyas är den som ska ut.

Lukas säger till konrad och paxen att ta sitt ansvar och rösta på endera lukas eller mukwa. Men väljer att lägga sin röst på Xyas. Varför?

Mukwa

Swashbuckler
Ingen av dom röstade på dig i slutet, dom bytte till Xyas.
Ja ja... det var inte meningen att förleda er till att tro att de röstade på mig i slutet, men i slutet av rundan röstade båda två på mig för att de ville få ut mig istället för Lu-Kaazh, de insåg att byn grönade mig och bytte då till Xyas.

Här pratar möller om att du visst kan gröna nån av knattarna men finner det osannolikt att "dom övriga knattarna",ska väl vara mig och stövlan det då, blir grönade. Men snarare tycker jag att han försvarar mukwa. Han säger till mukwa att "om vi inte tar ut dig så borde du rösta mellan xyas eller lukas". Och att Xyas är den som ska ut.

Lukas säger till konrad och paxen att ta sitt ansvar och rösta på endera lukas eller mukwa. Men väljer att lägga sin röst på Xyas. Varför?
Ditt citat du tar upp från Möller säger inte alls att jag kan gröna någon. Den säger att det är dåligt att ljuga och att det hade varit bättre för mig att gå ut med mitt riktiga namn direkt.

Lu-Kaazh vill att K.K och !Paxen tar ställning mellan mig och Lu-Kaazh för att drevet mot mig håller på att vända och Xyas har typ en eller två röster vid den tidpunkten.