Felet var väl att jag inte resonerade alls..Vimes said:Så, svara gärna på de här två punkterna Trasapa. Hur resonerade du?
Det är väl inte helt sant va.Vimes said:HUr resonerade du i runda tre då Trasapa? För, samma sak händer där som hände med Lukas i första. Du verkar helt ointresserad av Möller fram tills han mer eller mindre redan är klar för utröstning.
Därav att jag inte hängde med på möller drevet direkt. Det var tidigt i rundan och jag ville få ut mer info på andra än bara möller.trasapa said:Nu tycker jag att vi har harvat fast i ett spår och det är möller/paxen. Jag skulle vilja utnyttja tiden i den här rundan för att pressa några fler ankor.
Och jag spelar koncist med mina röster. Drevet mot möller var redan uppe i 5 mot 2(paxen) så då brukar jag sällan slänga in min röst om den inte gör någon skillnad. Nu har jag ju såklart lärt mig att det handlar om mer än bara hur jag röstar utan också om när och på vem i ett senare skede. Men så tänkte jag inte då, eftersom jag inte ansåg mig ha något att dölja. Hade jag varit ulv så har jag väl snarare hängt på paxen drevet tidigare?trasapa said:Jag skulle vilja skifta fokus till någon annan än möller/paxen ett tag. Vi har redan dom två som huvudmisstänkta(många iaf) och jag tror inte vi får så mycket mer av att höra dom försvara sig. Snarare skulle jag vilja se hur dom reagerar mot andra drev och vem dom skulle vilja ha ut annars.
Nej, hur så? Uppenbarligen är det ju något som inte stämmer. Skulle allt vara normalt skulle ju alla vara gröna (iom fluffoutningar, namnclaimande, wincons och sieri). Helt uppenbart är det något som inte stämmer. Det trodde jag vi redan hade konstaterat.Mukwa said:2 gröna och 2 ickegröna i sista rundan. 50/50 mellan Vimes och Trasapa. 50/50 om byn eller ulvarna vinner. Kan det vara mer balanserat än så, Vimes?
Mnja. Du är övertygad om att det är så. !Paxen var långt ifrån övertygad om Arvidos fluff, det kan du läsa i runda 1. Faktum är att !Paxen anklagades av K.K. för att inte ha sett det. Att Brynolf kan vara grön trots att han har ett annat fluff låter alltså inte alltför orimligt i mina öron. Är osäker på om Xyas har skrivit något om fluffet, men jag vet att Andersson skrev att han också grönade Arvidos genom fluffet. K.K gjorde det.Nej, hur så? Uppenbarligen är det ju något som inte stämmer. Skulle allt vara normalt skulle ju alla vara gröna (iom fluffoutningar, namnclaimande, wincons och sieri). Helt uppenbart är det något som inte stämmer. Det trodde jag vi redan hade konstaterat.
Ledsen, men jag har och har haft skitmycket att göra i dagarna. I morgon kväll kommer jag nog kunna ta itu med saker & ting här, men innan dess kommer jag inte få mycket gjort. Att sammanfatta era misstankar mot mig vore dock bra även för er egen del. Om jag svarar på lösryckta anklagelser ur massan, kommer ni inte ha koll på vad som finns kvar att besvara.Mukwa said:Så... nu nalkas helg och alla vet att det innebär lägre aktivitet. Brynolf verkar tro att han kan dodga allt genom att vara inaktiv. Det är inte bra. Jag orkar inte sammanställa korta frågor till Brynolf när han dyker upp. Du får helt enkelt ta dig igenom massan och kommentera det som är relevant. Så har vi andra gjort.
Eftersom du ska besvara allt så är det inte så svårt att hålla koll på. Om du missar nåt som vi vill ha svar på får vi givetvis säga det, men du kan inte svara på litegrann och lämna det mesta. Du behöver jobba ordentligt för byn nu Brynolf (eller för ulvarna, det kommer dock gynna byn ändå... Du sitter i vad man kan kalla en ulvsax )Att sammanfatta era misstankar mot mig vore dock bra även för er egen del. Om jag svarar på lösryckta anklagelser ur massan, kommer ni inte ha koll på vad som finns kvar att besvara.
Ja, vilket var exakt min poäng. Något stämmer inte. Siandet funkar inte eller så har någon skurk fått dubbelfluff, eller både och (i ditt fall). Hur det än är så är det något som är onormalt, så att resonera utifrån att allt stämmer funkar inte, för isf är alla gröna.Mukwa said:Hur troligt är det här då? tjaa... ungefär lika troligt som att siaren har problem med radarn.
Det här kan vara din sämsta post i spelet Vimes. Jag högg och drevade Lu-Kaazh ordentligt. Jag tog upp de tells på Möller som sedan ledde till att vi röstade ut honom. Jag bytte min röst typ 22:29 och du kan ju inte direkt mena att jag försökte propagera för att ni andra skulle flytta era röster från honom. Tvärtom vill jag inte se att folk ligger kvar på Andersson den rundan. Skärp dig, Vimes. Du kan bättreNä, just det! Runda 1 och 2 låg din sista röst på xyas, och runda 3 byter du i sista sekund från Möller till mig!
Anmärkningsvärt.
Och någon förklaring till röstbytet har vi inte sett. Tror du du kan hitta på något bra till varför du helt meningslöst byter röst? Jag skulle vilja se vad du skriver.
Både Möller och Lu-Kaazh försökte få ut mig runda 1 i slutet. Varför funderade du inte kring det också?tar vi in Mukwa som ulv så får vi dock ett intressant mönster. Möller röstar på lukas(och mukwa) som röstar på mukwa som röstar på båda. Dom har då effektivt tagit avstånd från varandra utan att ha klumpat ihop sig.
Om Vimes var ulv så stämmer det inte alls. Då är det som uppgjort från ulvarna att offra lukas, då båda ulvarna röstar på Lukas men ingen rör dom andra två.
Och Brynolf passar in med Lukas mönster att hålla sig ifrån sina ulvapolare.
En snabb titt på den här listan så ligger Mukwa/Brynolf närmare sing/sing än trasapa/Vimes.
Inget snack om hur det grönar mukwa, som att det redan är antaget.möller said:Mukwa säger att han är Fnatte, Stövelkatten protesterar och Mukwa vändrar sig till Knatte. Jaha? Hur grönar det Trasapa, Vimes eller Arvidos MC?
Här pratar möller om att du visst kan gröna nån av knattarna men finner det osannolikt att "dom övriga knattarna",ska väl vara mig och stövlan det då, blir grönade. Men snarare tycker jag att han försvarar mukwa. Han säger till mukwa att "om vi inte tar ut dig så borde du rösta mellan xyas eller lukas". Och att Xyas är den som ska ut.möller said:Just nu hänger jag hellre xyas än Lu-kaazh. Xyas snack om att inte ljuga tycker jag inte håller. Jag får hålla med Arviods MC och tycka att ärlighet varar längst. Mukwas försök med att ljuga för byns skull tycker jag är ett bra exempel, jag är mycket tveksam till att det inte skulle varit bättre att gå ut med sanningen tidigare.
Ja ja... det var inte meningen att förleda er till att tro att de röstade på mig i slutet, men i slutet av rundan röstade båda två på mig för att de ville få ut mig istället för Lu-Kaazh, de insåg att byn grönade mig och bytte då till Xyas.Ingen av dom röstade på dig i slutet, dom bytte till Xyas.
Ditt citat du tar upp från Möller säger inte alls att jag kan gröna någon. Den säger att det är dåligt att ljuga och att det hade varit bättre för mig att gå ut med mitt riktiga namn direkt.Här pratar möller om att du visst kan gröna nån av knattarna men finner det osannolikt att "dom övriga knattarna",ska väl vara mig och stövlan det då, blir grönade. Men snarare tycker jag att han försvarar mukwa. Han säger till mukwa att "om vi inte tar ut dig så borde du rösta mellan xyas eller lukas". Och att Xyas är den som ska ut.
Lukas säger till konrad och paxen att ta sitt ansvar och rösta på endera lukas eller mukwa. Men väljer att lägga sin röst på Xyas. Varför?