Re: Information
Mukwa said:
Larsson var inte hårt ansatt under sin tid då han var aktiv, och således var det inte läge att outa väktare ur det blå.
Fair enough.
Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
Huh? Var kom det här ifrån? Förvisso sant, men varför skriver du det?
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av Vimes att sitta kvar med sin röst på Larsson trots att jag och Brynolf erbjuder alternativ att rösta ut Empis i R1.
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av dig att lajja runt och rösta K.K - Hastfer istället för att hjälpa till och lägga tryck på Empis och ge övriga en ännu större anledning att rösta Empis i och med att det skulle innebära 3 röster på Empis.
För att jag i hela spelet sätt det som en möjlighet att Nässe är en ulv som lägger en sista liten röst på Larsson istället för att hjälpa till att hänga ulv-Empis.
Ja min lista kan göras längre med tanke på att jag i R1 såg ett samband mellan Grön-BDG och Empis och hade du lagt din röst på Empis istället för att lajja så hade kanske BDG återgått till sina misstankar mot Empis och då hade han röstats ut.
Jag kan baka in Hastfer i det hela också. Han röstade på dig Mukwa, men hade även han misstankar mot Empis så samma sak gäller där. Hans röst är däremot lagd på någon han har som potentiell ulv mot slutet och inte en bybo som Larsson eller nått fjant som icke ställningstagande alls alá Mukwa.
Ulvarna i min bok är fortfarande: Empis+Mukwa/Vimes/Nässe
Men visst. Jag kan lägga in Hastfer i karusellen som sagt var, och just nu är det Hastfer vs. Vimes igen och det är ju nått jag gillar. Det kan alltså bli rätt jämnt skägg där och då kan inte Nässe hålla på och daddla med rösterna mot slutet och skifta drev från Vimes till Hastfer för det kommer ge oss ett kvitto på att Nässe far med osanningar om K.K´s ulvsniffar näsa funkar som den skall och så här långt så är jag väldigt beredd att lita på den och alla magkänslor i världen över vilka jag har som möjliga ulvkandidater.
Svarar det på frågan?