Du som är grönaste mannan på banan kan väl lattja lite och roa dig med vad som talar för Vimes-K.K-Mukwa som tre gröna snorrar.Basenanji said:Nej, precis.[COLOR=#33CC00 said:Brynolf[/COLOR]]Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka.
Nej, vare sig Mukwa, KK eller Vimes känns tillräckligt ulviga.
Nu är det 6,5 h kvar av den här rundan och Vimes ligger i topp med fyra röster. Är vi verkligen nöjda med det här?
Sedan Brynolf: rösta!
Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?Brynolf said:Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Haha, KK, för din skull kan jag bära Eiffeltornet till Malung och tillbaks igen! Tre gröna snorrar?!Konkel Kung said:Du som är grönaste mannan på banan kan väl lattja lite och roa dig med vad som talar för Vimes-K.K-Mukwa som tre gröna snorrar. Att vi har så sjukt olika smak på det hela är ju så klart illavarslande.
[...]
För Kånkels skull kan du väl latja lite och peka ut lite grönheter i oss alla.
Det där är byboigt i mina ögon, lagom vilset och lagom misstänksamt.Vimes said:Jag ska jobba i Eskilstuna idag, så jag kommer inte kunna vara aktiv förrens ikväll. Jag röstar just nu på Nässe av neutralitet/lågflygeri-anledningar, men om inte Brynolf steppar upp under rundan är jag inte främmande för att byta dit istället. Angående Empi måste jag kolla igenom vad som skrevs förra rundan mot slutet, för jag fattar inte riktigt varför han blev of BDGs hook.
Ska in ikväll. Jag kör ju på vimes för att rädda mitt eget feta gröna arsel.Konrad Konvalj said:Hastfer din lök. Röstar du på Vimes för att rädda dig själv eller röstar du på Vimes för att du misstänker Vimes som en möjlig ulvkombo med dina ulvar Mukwa-Nässe?
Kan du förtydliga dig själv och komma med nått smaskens. Nu har du dekat ur så innan deadline må du komma med lite stuff.
Kanske för mycket tunnelseénde från min sida nu. Men du har ju jagat mig hela spelet. Varför är Vimes mer röd än mig nu?Mukwa said:Min röst kommer falla på den som spelat minst byboigt av alla:
Röst: Vimes
Checkar ut? Som i...?Mukwa said:Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Höhö. Tomma hot kompis. Hat bra på IzzyMukwa said:Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Yepp. Ibland spårar det ur. Sorry för det. Det räcker egentligen med att läsa ett av inläggen per delmoment så att säga. Grundtanken i det jag vill förmedla finns allt som oftast i fas 1 inlägget. Sen bajsar jag lätt ur och tar upp samma sak 100 gånger till ända tills det är nått annat som det skall tas ställning till eller tycka nått om. Samma vända där. Fas 1 avslöjar nog hur jag tänker. Fas 2 och framåt är mest samma blaj från olika vinklar.Brynolf said:Angående Ockhams arsle, tycker jag Vimes varit ganska förstoppad. För att vara Vimes i alla fall. Särskilt zen sista rundan.
Och ancående Konrads textmassor så är det klart man läser dem, men ska man börja från scratch och bygga ett case mot KK och analysera allt han skriver är det bäst att man tar ledigt från jobbet några dar.
Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.Vimes said:Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?Brynolf said:Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Så var det ja (avundsjuk)Konrad Konvalj said:Höhö. Tomma hot kompis. Hat bra på IzzyMukwa said:Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Förklara gärna tydligt så jag förstår Brynte. Gärna i punkt form. Känns som att ja missat nått nu när du skriver att jag är lätt övertalad.Brynolf said:Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.Vimes said:Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?Brynolf said:Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Det är så klart bara svaga indicier. Om det skulle vara fel, är det förstås intressant hut lätt Konrad låter sig övertygas av det.
Jag får försöka tolka det hela själv då, men det vore skitbra om du kunde speca upp vad du menar så att jag inte missat någon viktig poäng.Brynte said:Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.
Tjipp! Det är du och jag här Hastmust.Hastfer said:Nu är jag här iaf. kan någon snabbt bara säga varför det är vimes och inte mukwa jag ställs emot.
Vet att de finns i tråden men vafan, 2.15h till hängning. sammanfatta nu är ni snäll.