Nässe said:
Det känns dumt att hålla på det här längre. Jag är väktare.
"Men det smakar ju inte mango, vem sa att det skulle smaka mango? Det är ju en superbluff!"
Jag hoppas det är sant men jag har jävligt svårt att köpa det. Iaf såhär på en gång.
Iof, innan tänkte jag säga att det är jävligt märkligt att du satt tyst i slutröstningen för att "det är kört ändå då" medans du är aktiv nu i R3.
Sen tänkte jag mjo men det kanske försvarar varför du är mer aktiv nu.
Men det försvarar ju absolut INTE varför du sitter och är tyst i R2 slutskedet. Är du bybo och framförallt väktare borde du försökt med någonting för att inte bli utröstad.
Nåja, jag får helt enkelt gå på de du säger denna runda
Nu hade jag tänkt försvara min byboroll så gott jag kan.
Om Nässe talar sanning är det alltså Hastfer,K.K,Vimes och Mukwa vi ska finna ulvarna bland.
Då vill jag börja med 2 frågor.
Har spelat dåligt som bybo (framstår röd)? Eller...
Har jag spelat dåligt som ulv?
Saker som kan ses som ulviga på mig:
Jag visste ju såklart inte Recca var grön, dåligt formulerad mening kanske, knappt det.
Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Jag är vanilla, nu är alla roller ute på bordet. Jag ville inte att byn skulle hänga en bybo och jag ville inte gärna bli nattmördad. Nu, en bit in i spelet förstår jag att man inte skriver så, är jag vanilla är det ju bättre ulvarna får nattmörda mig än att den riktige väktaren/siaren blir bragd om livet.
Vad var det, mitt 3dje inlägg i mitt första varulvspel? Det är ju mer orutin än ulvigt.
Alltså jag kankse har missat hela poängen ändå med vad som är ulvigt där men nu har det gått för många rundor för att lära den här hunden att sitta. Isåfall förblir jag oförstående.
Min första röst lade jag på Empi. Som var bevisat ulv. Är det ett standard drag bland ulvar?
Isåfall, kom jag på det själv? eller fick jag pm av en ulvfrände som tyckte det var en bra move?
Jag har säkert gjort några mer knasiga saker men borde jag inte då fått ett pm av mina allierade där de säger åt mig att för fan skärp dig, du verkar jävligt ulvig nu?
Fast det kanske är bra om jag framstår ulvigt? Så att de kan framstå som goda bybor när de "offrar" mig.
Vänta, Empis blev ju utröstad av sina egna. En iallafall om Mukwa skulle visa sig vara röd.
Det verkar ju finnas en hel del ulvigt över mig, iaf om du frågar Mukwa. Varför går de då inte på mig när Emp är på tapetern?
Varför blir inte jag nattmördad? För att dra en fotbollsterm så har jag blivit ulvarnas 12e spelare och de jäser nog på varje inlägg som kommer från Hastfer.
En sista sak.
Mitt tänk på att finna ulvar har mer ellre mindre gått ut på att försöka hitta de som hoppar på ersättarrollen.
Alltså kort och gott, de som hoppade på mig och fortsatte med det.
Jag va ju halvröd redan innan jag entrade spelet och det har ju hållit i sig so far.
Att Emp va med på min ulvlista i R2 va pga kopplingarna till Mukwa, som hade kört på mot mig.
Nässe för inaktivitet och en tokgröning av mig.
En skön kombo.
Men för att den ska va skön och vettig ska det ju va 100% korrekt. Nu är Nässe väktare.
Kvar är ändå Emp/Mukwa banden så därför lägger jag "hämndrösten" igen, tillsvidare.
Röst Mukwa