Nej, alltså. Vi måste ta ut Nässe i nästa runda oavsett vem vi hänger och oavsett vem som mördas, och heck, oavsett om den ludne väljer att inte ta ut någon så måste vi hänga Nässe i nästa runda. Det tjänar ingenting till att inte ta ut Nässe nu.Brynolf said:Ok, nässe säger Mukwa. Det lär KK oxå göra. Och jag antar att Mukwa säger KK?
Men jag kan tänka mig att hänga KK. Vad känner du Nässe? Vem vill du helst ha ut av KK och Hastfer? Jag kan se KK dingla i snaran. Det vore typiskt Vimes och KK att börja spelet med ett bråk om ingenting för att slippa ta riktig ställning till varandra efteråt. Eller Hastfer som blev inslängd på ett bananskal och som är så där härligt kladdigt all over the place fast inte gör något annat än att anklaga de som anklagar honom.
För så här ligger det till: Brynolf är den som ska avgöra vem av oss andra som ska ut. Som det ser ut i uppställningen mellan KK-Mukwa är det Hastfer som har utslagsrösten, och det är ju förstås inte ok.
Alla utom en person har Nässe som toppkandidat (han själv för att vara övertydlig), kan det bli tydligare än så egentligen? Byn är unisont överens om att det är Nässe som ska ut, så varför inte bara nacka honom och sedan ta allt skrikande nästa runda om så behövs? Om det blir en nästa runda så ska alla börja om från början med sina case, det ska grävas och tamejfan alla rundor ska analyseras innan vi väljer vem vi ska ta ut. Det har vi inte tid med den här rundan, så jag föreslår den enkla, troligaste vägen den här rundan.
Röst: Nässe