Björn den gode
Swashbuckler
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1
Detta gäller förstås bara fram till att det finns klara indikationer på att hon är ulv, då är det nästan viktigare att döda henne än många andra.
Fast nu skrev jag ju faktiskt:LJSLarsson said:Än så länge har jag inte satt Recca i ett ulv- eller bybofack, men istället för att bara följa med strömmen vill jag veta hur Recca tänker och att hon pratar om det så vi inte fokuserat allt på några få i första rundan.Konrad Konvalj said:Nu skall jag absolut inte svara för Recca här men jag skall absolut påpeka en gång till att Recca är inne i sitt A-game. Hon är skarp och på. Riktigt byboigt och bra bybo spel är vad jag ser från Recca.
Om hon håller mig hårt i handen får hon svara på själv.
Du röstar ju uppenbarligen på Recca här. Är det för att du tycker att hon är ulv eller är det för att du tycker att hon spelat för bra som bybo eller är det baserat på att hon tycker att exempelvis Mukwa åker segelbåt och kopierar hennes inlägg?
Du har flera gånger skrivit att Recca är i sitt a-game. Kan du motivera detta lite bättre? När jag tittar över Reccas spel har det bestått av:
* Att uttryckligen säga att hon skall låta KK hålla taktpinnen.
* Vara på Emp för att han la en röst på KK.
* Upptäckt att Vimes tog lång tid på sig att skriva i pm-tråden.
* Skämtat om att Basse gått ur pm-konversationen.
* Varit på Basse för att han sagt att ulvar inte offrar kompisar i andra rundan.
* Varit på Vimes för att han och Emp för att de formulerade sig på ett sätt så att de avslöjade att de inte hade powerroller (vilket Björn den gode redan poängetat tidigare).
Så, utöver att se att Vimes tog tid på sig, hur har hon uppvisat sitt a-game?
Tråkigt att du känner så. Du får gärna motivera och förklara varför min röst är dålig istället för att bara ge den dåligt betyg.Björn den gode said:Det här kan nog faktiskt vara dagens sämsta röst.
Och om det fortfarande inte framgår. Det är bra för byn om bra bybor överlever. Recca är bra och det är 3 på 4 att hon är bybo, alltså är det bra för byn att Recca överlever.BDG said:Det här kan nog faktiskt vara dagens sämsta röst. Till och med sämre än Mukwas röst på mig och den var bra dålig. Inte för att jag håller med KK om att Recca har spelat så fruktansvärt bra, men hon är nog ändå den som spelat bäst. Eftersom det är ca 3/4 chans från start att Recca inte är ulv, så vill vi därför behålla henne.
Detta gäller förstås bara fram till att det finns klara indikationer på att hon är ulv, då är det nästan viktigare att döda henne än många andra.