Jag bestämde mig för att ta en titt på moller, då jag är för trött för att bilda mig en uppfattning om någon som skrivit mer. Ursäkta för det. Skulle inte satt mig att se på film när jag hade lovat att få ur mig en röst...
Moller:
Dröjer ett tag innan han kommer in, och möter kranks anklagelser med en röst på krank. Motivering: krank har irl hävdat att Rising är listig, och moller utgår från att både rising och krank är listiga. Detta ser han som att krank försöker rädda sig själv genom att få någon annan att framstå som värre. Moller gömmer heller inte undan att det delvis är en hämndröst.
Han hinner även berätta att han avslöjas i en runda "ganska mycket högre än 5".
Andra inlägget är mitt i krankdrevet, och han vill inte vara en del av det varpå han tar bort den. Säger (skämtsamt?) att hämndröster faktiskt kan hjälpa till som "effektiva informations-luskare".
Tredje inlägget är ett svar till att jag ber honom gå på krank igen: han säger att hans röst egentligen inte behöver läggas än då det finns gott om tid att ändra den.
Fjärde inlägget sätter sig emot att yrket skulle vara enbart kosmetika, då hans egen förmåga går hand i hand med hans yrke. Sedan misstänker han mig för att vara lagom aktiv och hellre vilja ha ett drev igång än att faktiskt vilja hitta kultister. (till mitt försvar kan jag säga att krankdrevet jag startade var ett misstag, dagen efter när jag inte var så upphetsad längre insåg jag hur dumt det var att tro honom vara scum för de felen då de vore lika fel om han var det. Detta tolkades som att jag struntade i drevet för att gå vidare till något annat)
Femte inlägget är efter att jag har babblat om pm, varpå han listar mig som grön. Sedan frågar han vicotnik, som bett honom få ur sig en röst, om han borde hoppa på craygh-tåget även om det inte ger så mycket då craygh är inaktiv. Avslutar med "Motivera varför jag ska rösta på Craygh nu, så gör jag det."
Den här sortens inlägg brukar jag ofta börja skriva, för att sedan inte posta då de verkar jättemisstänkta. Att fråga efter en motivering för att sedan säga "Det där verkar bra" och hoppa på känns som ett enkelt sätt för kultisterna att hitta åsikter som verkar rimliga, istället för att hitta på dem själv. Samtidigt kan jag inte riktigt misstänka moller för det eftersom jag vet hur jobbigt det är att bilda sig en uppfattning om så många, och det händer att någon annan sätter fingret precis på något man själv håller med om, varpå det enda man tycker sig kunna göra är att hålla med och hoppa på.
I sjätte inlägget pratar han om att information är bra för oss och "glömska och tomhet" bra för kultister. Frågar igen hur hans röst på t ex Craygh skulle hjälpa någon.
Sjunde inlägget: moller röstar Zebulon, då han varit på både Halvtand och Eksem, två enligt moller icke-skumma spelare, utan vidare motivering. Funderar över den tredje fraktionen som zebulon eventuellt tillhör, med bakgrund av hans ständiga utfrågningar, samt om han är med krank eftersom han inte var på drevet mot honom.
Åttonde: bemöter risings antagande att han bara sitter och väntar på ett drev han tycker bättre om (än craygh-drevet) med att han väntade på någotmisstänkt, inte ett drev. När han tyckte att han funnit det i Zeb röstade han ju på honom.
Nionde inlägget: någon hade inte hållit med honom om Zebulon varpå han först blev irriterad över att folk sågade hans försök till analys. Sedan upptäckte han att det bildades tåg mot Zeb. Mest intressanta repliken hittils enligt min mening:
"Så nu har jag alltså varit tidig i tåget mot krank, sen väldigt tidig i tåget mot Zebulon. Måste vara pluspoäng för mig va?" (jag uppfattar självklart att det är lite skämtsamt, men ändå
Han har vid tillfället inga röster på sig, så det handlar inte om att cleara sig själv. Nej, så här tror jag att antingen en kultist eller en nybörjare resonerar:
En nybörjare vill bli accepterad av de andra spelarna, vill göra något rätt. Han tycker att han varit duktig som startat ett drev och gjort något vettigt - "pluspoäng till mig (jag börjar förstå det här spelet!)"
Om en kultist säger något sånt här är det mer freudianskt, de vill att vi ska känna att de gör saker som är bra för medborgarna, varför de måste vara medborgare själva. Dock, om det är något jag lärt mig av det här spelet så är det att såna här misstag inte borde användas som grund för misstanke, för det är så j*vla lätt att begå dem trots att man inte är scum. I vilket fall fick jag upp ögonen för det nu - det är inte "pluspoäng" att man varit med i ett drev tidigt. Det här spelet handlar inte om pluspoäng.
Samma inlägg innehåller även lite kommentarer: han förstår inte andersson-tåget, han håller med bearnie om att eksem är skum, håller med om att dice är skum.
Sen kommer inga fler inlägg drag 1. Hans röst på Zebulon ligger kvar till slutet, Zeb var aldrig riktigt nära att ryka men låg med 3 röster i ställningar som 4-4-3 vid vissa tillfällen.
Hans första inlägg i drag 2... säger att han tänker hoppa av. Damn, jag skrev hela analysen innan jag insåg att han sagt det.
Att en person behöver hoppa av behöver inte betyda att han var tråkig bybo. Man kan få för mycket att göra även om man är kultist, i själva verket känns det nästan som att de borde behöva jobba ännu mer med spelet för att både spela smart som kultister och lista ut hur man verkar spela smart som bybor.
Om han hoppar av och blir modkillad lär vi få veta. Feu efterlyser ju just nu inhoppare, men analysen är rätt uddlös då iaf jag inte kan dra något vettigt om honom ur den. Jag postar den ändå så att ni ska förstå hur dum jag var som lade tid på det här.
Jag ska verkligen försöka komma till röst imorgon, jag lovar. Dock ska jag varna för att det kan bli som förra gången: jag kommer in och ojar mig när det finns två drev, och röstar på den jag helst vill ha ut även om ag egentligen inte misstror någon. Ursäkta för den här rundan från mig i så fall, folks.