Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

kefka

Hero
Re: Angående alkohol

Så nu har jag läst igenom hela tråden, mycket var det.

Jag gav min drink till Vicotnik, då jag inte ville ta den själv och tyckte att Vicotnik verkade grön.

I förra rundan misstänkte jag Vildkatt och Rising. Ingen av dem tycker jag har utmärkt sig i denna rundan, vilket kan tolkas åt bägge hållen. Risings förmåga, att se alkoholgränser känns som något överklassen skulle ha nytta av, då de kan supa bort viktiga förmågor.

Måns är någon annan som jag gärna skulle pressa. Men eftersom det verkar vara jag eller Glom som kommer åka i denna rundan röstar jag på honom, med motiveringen hellre han än mig. Jag har egentligen inget riktigt grepp om honom.

röst: Glom

Zebulon

Swordsman
Re: Röstsammanställning

Vildkatt said:
Ja, jag är inte heller övertygad om att Zeb är fulingen som kan göra nytta av att åka ut denna runda heller, men det kan vara värt att hålla ögonen på honom. Han verkar ju inte ha bidragit med så mycket heller...
Men... Vadå inte bidragit? Listor eller teorier? Kanske inte listor men ett gäng teorier! Jag bidrar med en herrans massa inlägg som kan analyseras.
Det känns som om vissa försöker upprepa saker tills de betraktas som en sanning.

Alltså, jag fattar inte varför jag är skum.
Eller åtminstone inte resonemanget just nu, hur jag har röstat och om jag sagt nåt särskilt kan alltid vara upp för diskussion och i bland satsar man på fel häst. Det gjorde jag i Star Wars rundan tror jag det var och då var jag rebell och stensäker på att jag hade Sith på kornet. Det visade sig vara fel men sånt händer. Det har jag inte gjort här än så länge.
Vad är det folk hakar upp sig på då?
Rising nämner en kommentar om kranks alkoholhalt.

Nu har jag letat en stund och min tid rinner ut. Jag hittar inte vad krank skrev om att han behövde bli full för att få tillgång till sin kraft så om nån ville hjälpa mig här hade det varit guld. Antingen kan vi se vad jag menade i frågan eller så får vi ett starkare case mot mig. Ganska bra stakes vilket som.

Eftersom jag vet att jag är oskyldig så känns det som om det här är något av ett luftslott. (Hoppas nu verkligen att jag inte läst kranks inlägg slarvigt och gjort bort mig för då sitter jag på pottan)
Vem var det då som förde detta först på tal?
Rising, den grå eminensen. Mannen höljd över alla misstankar.
Återigen, kom ihåg att lirare av den kaliberna kan vara en tillgång för borgarna men blanda informationen med desinformationen som blir sanningar och sen jävligt svåra att se igenom. Problemet är bara att inte jag heller kan se vad som är vad. Det gäller hela De Tre Stora.
Jag vet dock att jag inte vet, nånting alla borde ägna en tanke.

Är det kefka som har lagt nåt i Vics drink?
Som jag tidigare sagt känns både kefka och Glom misstänkta.
Normalt sett är jag inte så på att rösta ut inaktiva men nu är det annorlunda.

Röst: Kefka

Jag är nte nöjd med Glom heller men detta känns mer angeläget.

Dessutom undrar jag varför krank gått ner i undervattensläge.
Du var ju lite het förut men nu har du effektivt glidit undan alla diskussioner genom att helt enkelt minska ditt deltagande.
Är det nån särskild anledning till det?

På min gröna lista står bara Vicotnik. Bra helhetsintryck och bra listor.

Misstänkta är: kefka, Glom och Paxen. De Tre Stora + Basse ligger under ständig lupp.

DesertRain

Hero

Eftersom ingen annan verkar vilja rösta på Måns så känns min röst där rätt meningslös. Jag byter därför till Kefka och hoppas att vi kan få ut någon konkret information ur honom. Jag är inte nöjd med Glom heller, men jag hoppas att det tåg som redan finns på honom är tillräckligt för att han ska säga något mer.

DesertRain

Hero

Basenanji said:
Purgatory får gärna berätta lite emr om sin förmåga: hur tycker du om rassiande om du utgår från din förmåga tex?
Rassiande är bra om jag utgår från min förmåga. Mer tänker jag inte berätta såvida inte någon ger mig en bra orsak.

Något som jag däremot är väldigt nyfiken på är varför det är dålig att gå ut med ras. Du har bara sagt att det är det och inte ens hintat om varför det skulle vara dåligt. Själv kan jag inte komma på någon vettig anledning till varför, snarare tvärt om.
Jag tycker att folk har accepterat Basenanjis påstående lite väl okritiskt hittills.

Mogger

Hipsteranka

Vimes said:
Har du inga motiv alls för din drink till Vicotnik, Måns?
Jag valde en av de som hade 0%, det blev Vicotnic. Jag är ledsen om det inte duger för dig.

Jag tycker att det mest märkvärda här är Vimes och Purgatorys försök att svartlista mig. Jag har besvarat båda med argument och ingen av dem har svarat på dem utan bara framhärdar i att jag är "misstänkt". Eller Purgaory säger att mitt svar var "bra" men röstar ändå på mig och Vimes säger att jag kan tala sanning och röstar på mig.

Så här, om inte ni båda herrar kommer med nya anklagelser eller bemöter mina svar är ni oerhört skumma. Det är nämligen väldigt typiskt för en varulv att bara misstänka och rösta. En borgare måste ju försöka lista ut vem som är god och vem som är ond och då måste man ställa frågor, vända på stenar m.m. Visst är det svårt att låtsas om som att jag är varulv när du själv vet vilka de är?

Ni två, ffa Purgatory, är tillsammans med kefka, krank och Zebulon de jag har fått mest dåliga vibbar av den här rundan.

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Se på det som du vill; men jag tycker att du tänker lite fel när du ser det som ett "fel" av det slaget; jag vet ju givetvis, och tycker, att det viktigaste är att vi vinner. Det är mer en analys: När jag analyserar mig själv så märker jag att jag spelar på ett ickeoptimalt sätt.
Nej, jag tänker på borgarnas bästa och vill inte folk i laget ska spela suboptimalt.

men som sagt, du har droppat ganska rejält från min lista, eller snarare, andra kandidater känns betydligt mer skumma.

VildKatt

Warrior

Underligt att du bara ser Vicotnic som grön när jag nästan kan satsa hela min existens på att Persson är grönare än grönast. Nu släppte han förvisso av sin förmåga utan att pressas, men samtidigt är allt förklarat i hans avslöjande inlägg.

Må vara att han gav mig en drink, men det är förklarligt att det gick att dubbeltolka mitt meddelande till att jag ville bli fullare eftersom jag inte själv med säkerhet kan säga om jag vill bli fullare eller nyktrare, men då jag är i samma situation på 80% som på 75% är det logiskt att jag bör nyktra till istället.

Nej, jag slår ett slag för att Persson är den enda jag är riktigt säker på ska vara grön och att Paxen ligger på en god andraplats.

DesertRain

Hero

Måns said:
Vimes said:
Har du inga motiv alls för din drink till Vicotnik, Måns?
Jag valde en av de som hade 0%, det blev Vicotnic. Jag är ledsen om det inte duger för dig.

Jag tycker att det mest märkvärda här är Vimes och Purgatorys försök att svartlista mig. Jag har besvarat båda med argument och ingen av dem har svarat på dem utan bara framhärdar i att jag är "misstänkt". Eller Purgaory säger att mitt svar var "bra" men röstar ändå på mig och Vimes säger att jag kan tala sanning och röstar på mig.

Så här, om inte ni båda herrar kommer med nya anklagelser eller bemöter mina svar är ni oerhört skumma. Det är nämligen väldigt typiskt för en varulv att bara misstänka och rösta. En borgare måste ju försöka lista ut vem som är god och vem som är ond och då måste man ställa frågor, vända på stenar m.m. Visst är det svårt att låtsas om som att jag är varulv när du själv vet vilka de är?

Ni två, ffa Purgatory, är tillsammans med kefka, krank och Zebulon de jag har fått mest dåliga vibbar av den här rundan.
Läste du ens mitt inlägg? Jag röstade på dig i denna rundan främst för att jag ville pressa någon på information, och jag trodde att Glomtåget skulle ge ett resultat, vilket det i och för sig inte gjorde. Eftersom alla är misstänkta i mina ögon och jag letar efter information om deltagarna för jag tror att det kan hjälpa oss. Rösten föll på dig och om du tycker att informationsletande är ett dåligt motiv för att rösta på någon får du mer än gärna förklara varför.

Vimes

Sillkung

Varför valde du en som hade 0%, Måns? Varför inte Persson som sagt att han tål alkoholen? Persson är inte med bland dina misstänkta vad jag har sett.

Och, nej. Utöver drinken till Vicotnik (det verkar vara så att du eller Kefka är DTF) finns det väl inget jättestark case mot dig. Ditt röstningsbeteende ser konstigt ut, men det kan vara som du säger, visst. Men i det här spelet slutar ju saker inte se konstiga ut bara för att de fått en möjlig förklaring.

---

Glom: Nästa gång du skriver, kan vi få se några namn som du verkligen misstänker eller tycker har agerat konstigt? Inte bara lösa funderingar kring olika personer. Mer substans!

Kefka: Bra att du skriver! har du läst in allt? Tankar kring Måns? Om du inte har "förgiftat" Vicotnik är det ju med största sannolikhet Måns som gjort det, tycker du inte att vi ska rösta ut honom? Jag vill gärna se något mer än bara "jag röstar på Glom för att jag inte vill bli utröstad". Varför ska vi inte rösta ut dig? Eller rättare, kanske: varför ska vi rösta ut någon annan, och vem?

VildKatt

Warrior

I övrigt drar jag iväg på konvent om en kvart och kommer vara mindre aktiv i helgen. Tar dock med mig "Lilla Söta" (min laptop) så att jag ska kunna hålla mig en smula uppdaterad i alla fall.. Bara det finns trådlöst internet. XD

Good hunting!

Vimes

Sillkung

VildKatt said:
Nej, jag slår ett slag för att Persson är den enda jag är riktigt säker på ska vara grön och att Paxen ligger på en god andraplats.
Varför tycker du Paxen verkar vara grön, VildKatt? Jag tycker han ligger på tok för lågt för att vara det.

Basenanji

Postd20modernist
Pressa kefka!

Vänta lite nu...vaddå "verkade grön"? Vet du att det är dumt att ge alkohol till Överklassen?

Dessutom, kefka, om du fortsätter att bli pressad så kan det vara läge att gå ut med förmåga eller, hör och häpna, något vagt om ras.

Man kan ju tex säga: jag har mutationer/päls/människotyp.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Re: Pressa kefka!

Mina huvudmisstänkta just nu är:

Måns
Har han förgiftat Vic? Vill se mer här. Du får gärna berätta om din förmåga nu Måns, för det här med förgiftningen stör mig enormt.

kefka
(Ännu en som stavar sitt namn med liten begynnelsebokstav)
...eller är det kefka som har förgiftat Vic?
Hm, dessutom tycker jag inte att

Glom
Nu är han väldigt tyst. Det blir ofta så om en varulv står i fokus, för vad ska sägas? Som jag skrev till kefka: ligger du risigt till kan det vara smart att outa förmåga/ras.

Med anledning av Purgatorys fråga till mig anfgående outning av ras:

Det stör mig också väldigt mycket att du (och andra tex Rising) inte får någon sorts hunch när jag varnar för outning av ras. Samtidigt inser jag att om vi inte kommer någon vart lär vi bli tvungna att gå ut med ras. Men låt oss i så fall göra det steg för steg. Man skulle kunna outa huruvida man är djur/ickedjur till att börja med.

Det är en försiktig början, men som även den inneböär en viss risk för byn.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Basenanji said:
Glom
Nu är han väldigt tyst. Det blir ofta så om en varulv står i fokus, för vad ska sägas? Som jag skrev till kefka: ligger du risigt till kan det vara smart att outa förmåga/ras.
Det är definitivt nåt jag tycker talar till Gloms nackdel. Han tycks inte bry sig om att alla röstar på honom, inte ett uns av motangrepp. Väldigt typisk nybörjar-varulvstaktik; man vet att det är "kört" och försöker inte ens.

Det värsta är ju om det skulle funka; vi kan inte sluta diskutera bara för att vi lagt våra röster. Eller nä, det värsta är om det går att vänta ut bandvagnen, sitta still och hålla käft tills folk tröttnat och lägger rösterna på nån annan.

Rising

Vila i frid

Man kan ju tex säga: jag har mutationer/päls/människotyp.
Men? Att säga att man har "päls" är ju att erkänna rakt av att man är MD; och det varnade du oss från tidigare med de starkaste superlativ du kunde komma på. Är det dåligt att erkänna ras, eller inte?

Jag förstår att du inte vill avslöja så mycket, men det stör mig som fan när du ena sekunden varnar oss så starkt från något, och sedan tummar på dina principer. Särskilt eftersom integriteten i din varning hänger så starkt ihop med Zebulon och frågan om vi skall pressa honom ytterligare.

---

Vidare stör det mig en del att Kefka inte automatiskt insåg att det måste ha varit Måns som smusslat något i Vicotniks drink. Nu ser ju båda misstänkta ut. Intressant att Kefka gav sin drink till Vicotnik för att "han verkade grön", vilket låter som att kefka tror att drinkar överlag är bra. Det låter dock troligt i min mening att kefka skulle ha kunnat ge sin drink åt Vic av den anledningen; kefka gillade det case som Vicotnik byggde mot mig under drag 1, och jag hade nog tyckt att det låtit konstigt om Kefka hade försökt hitta på en anledning till att misstänka Vic.

Glom

Veteran

Att Zebulon verkade dra mer slutsatser om krank än han borde kan ju vara så som Krank säger, att han helt enkelt var ltie mer vaken i slutet på förra rundan, men att just Krank säger det..
Jag tar i vilket fall bort min röst från Zebulon.

En intressant iaktagelse är hur olika grundsynen på promillegränser verkar vara, jag tror det avspeglar vilken info det fått från SpelLedaren.

#Jag kan gå ut med att min förmåga inte påverkas av alkohol, eller åtminstone inte så vitt jag vet. Kanske kan jag komma ihåg mera när jag är helt nykter? Det skulle kunna vara förklaringen till att jag börjar på 10 %. Däremot lär jag väl aldrig komma ner till 0 % nu, så jag får väl se om något händer om jag blir fullare.

Man borde göra en analys av hur folk pratar om promillegränser.
Krank, Zebulon och Rising verkar ha promillegränser. och Vildkatt då.
Paxen och Persson verkar inte ha någon.

Apropå drinkar, Hur verkar vicotniks förgiftning?
För att spåra förgiftaren (de rubbitar jag mött har envisats med att ha blåsrörspilar med apralyserande gift) är det:
*viktigt att alla säger nästa runda om de blivit förgiftade.
*Viktigt att Måns och Kefka ger sina drinkar till någon anan, så vi kan kolla om de är förgiftade. skumt om de ger dem till den som åker ut.

Jag vill rösta på Kefka eftersom han kan ha förgiftat Vicotnik, dessutom var han en av dem som röstade ut borgaren Vandraren. Säg mer om vad du tror om dinkarna, Kefka.

tull

Hero

Zebulon said:
Alltså, jag fattar inte varför jag är skum.
Jag fattar inte heller det, du är rak och öppen = okomplicerad.

Vimes

Sillkung

Bra att du skriver Glom. Dock tycker jag att detta spekulerande kring alkoholhalten borde vara något som förenar borgare och överklass. Så även om du bidar med substans är den inte specifikt borgerlig.

Jag vill veta mer om vilka du misstänker vara Överklass. Några tankar kring detta måste du väl ha?

Röst: Glom

tull

Hero

Glom said:
#Jag kan gå ut med att min förmåga inte påverkas av alkohol, eller åtminstone inte så vitt jag vet. Kanske kan jag komma ihåg mera när jag är helt nykter? Det skulle kunna vara förklaringen till att jag börjar på 10 %. Däremot lär jag väl aldrig komma ner till 0 % nu, så jag får väl se om något händer om jag blir fullare.

Äh kom igen nu, det där snacket kanske funkar borta på godtempelarorden men jag tror inte ett dyft på det. Säg exakt som det är istället för att vandra kring vattenhålet.

Vad har du för förmåga?

Har du använt den förmågan på Vicotnik?