Xyas, Tyr & Korpa IIRC.Ond bråd död said:Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Och om vi avskriver Tyr för att hans info är viktig för att min förmåga skall funka samt likaså avskriver mig om vi litar på Tyrs information, så lämnar det Xyas och Korpa. De har ju båda lite halvflummiga vapennamn men xyas' är ju inte konstigare än K.K's. Nåt säger mig dock att Korpas vapen känns mer vettigt för att det är det enda vapnet av typen rifle. Å andra sidan, Xyas outar en pistol efter min förmåga... Jag lutar åt att ingen har fejkat den biten av vapnen som är själva vapentypen. Att varken Korpa eller K.K är ulvar förklarar ju också varför snutarna vågar offra sitt nattmord mot nån som är mindre misstänkt än mig. Att behålla mig som misstänkt är ju smart då jag varit väldigt misstänkt av och till genom hela spelet. Alltså borde både Korpa och K.K vara nästan helgröna med ytterst liten marginal för att de spelat riskfyllt som ulvar.Brynolf said:Xyas, Tyr & Korpa IIRC.Ond bråd död said:Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Lite bråttom nu, men Recca går ju knappast från klarhet till klarhet.
När outade du själv? Jag vet att du gick ut med vapnet efter Reccas outning, men brödsmulade du nånting innan?Brynolf said:Xyas, Tyr & Korpa IIRC.Ond bråd död said:Vilka hade inte avslöjat vapen/vapentyp när Recca gick ut med sin förmåga? Nån som vet det redan eller måste jag söka?
Lite bråttom nu, men Recca går ju knappast från klarhet till klarhet.
Brynolfs första inlägg där han förordar att man går på nybörjarna och inte pressar Vimes som var listad som nummer ett, med K.K sen och sen mig (Recca):Konrad Konvalj said:Ja det är ju ingen scumtell att misstänka Brynolf direkt.xyas said:Jepp, det är fortfarande min ståndpunkt. Och grattis till er som lyckades pricka in Lukas, för det gjorde bevisligen inte jag. Förmodligen för att jag var/är så fokuserad på Brynolf.Konrad Konvalj said:xyas, du har ju enligt Vimes den bästa varulvsnäsan. Är det fortfarande Brynolf vi skall hänga?
Röst: Brynolf
Grejen för mig är ju att det känns för lätt och soft. Kan du bju på en Brynolf analys?
Sen har jag efter att jag läst ca 200 inlägg i runda 1 noterat att utöver att Vimes gick rakt in i en vägg precis i början, i varje inlägg därefter satsat allt helhjärtat på att försöka utröna hur vår beväpning är upplagd. Jag tycker att det tyder på att hela poliskåren saknar benämning på sina vapen. Jag tror att Vimes offrar sig lite, faktiskt, fast att han kämpar intill sista stund så försöker han fixa så att hans wolfbuddies kan ljuga sig loss lättare.Brynolf said:Ålrajt. Maffiatema. Det säger mig inte så mycket, den mest maffiga film jag sett har väl varit Jönssonligan på Mallorca. Men tillsvidare förutsätter jag att detta lir är ganska vanilj.
Jag tycker gott vi kan försöka köra dubbla drev. Mukwa verkar vara det första, och jag gillar Konrads idé att pressa nykomlingarna tidigt. Så...
Röst: Tyr
Det får du inte. Jag har nämlige n inte någon.Tyr said:Att jag misstänker Brynolf borde inte vara en hemlighet vid det här laget, och det har inte förändrats. Jag hoppas jag har rätt och vill nu ha en outad förmåga från honom.
Korpa och Konrad? Ska ni outa också så vi det ur vägen och se hur allt hänger ihop?Brynolf said:Det får du inte. Jag har nämlige n inte någon.Tyr said:Att jag misstänker Brynolf borde inte vara en hemlighet vid det här laget, och det har inte förändrats. Jag hoppas jag har rätt och vill nu ha en outad förmåga från honom.
Ja, det är väl klart att jag kan delta i massoutningen, men spelar det någon roll vem av mig och K.K som säger något först?Tyr said:Korpa och Konrad? Ska ni outa också så vi det ur vägen och se hur allt hänger ihop?
Jag vet inte riktigt. På sätt och vis känns det bättre om K.K outar först eftersom du har brödsmulat. Han skulle ha lite lättare att ljuga om han var sist. Men jag tror inte det spelar jättestor roll, men ordningen kan påverka våra resonemang efteråt.Korpa said:Ja, det är väl klart att jag kan delta i massoutningen, men spelar det någon roll vem av mig och K.K som säger något först?Tyr said:Korpa och Konrad? Ska ni outa också så vi det ur vägen och se hur allt hänger ihop?
Recca said:Jäkligt dålig aktivitet förresten...