Nekromanti Varulvsspelsfroumet

Vimes

Sillkung
Går WRNU under om varulvsspelstrådarna syns i senaste inlägg?

Jag vet att vissa forumiter blivit otroligt provocerade av att våra speltrådar synts där, men ju mer jag tänker på det desto mindre förstår jag egentligen vad problemet är. Det handlar om en-två veckor där den aktuella speltråden alltid kommer snurra runt i senaste inlägg. Är det hela världen?

RasmusL

Champion
Calling all players, spelet är igång även om forumet gör sitt bästa för att gömma och försvåra!

Vimes

Sillkung
Hmm, jag omforumlerar: Hej, redaktionen! Kan inte ni snälla gulliga supersöta göra så att varulvsspelen syns i senaste inlägg?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag skulle inte ha något emot att se den där tråden. Nu är ju inte jag alla, men jag anser mig ändå viktig nog att få ha en åsikt i frågan ;)

Zire

Swashbuckler
I forntiden när varulvstrådarna syntes i senaste inlägg så var problemet att det skapades en massa trådar kring spelandet. Så att för den stora majoritet som inte spelade så innebar det att senaste inlägg bara kunde visa typ hälften så många icke-varulvstrådar än vanligt. Och händer något liknande så tycker jag att det är negativt. Så länge det bara handlar om någon enstaka tråd så är det väl inget problem, men vad får deltagare i spelet ut av att den visas i listan? Det kommer så mycket inlägg att det knappast lär ge mycket information att någon har skrivit i den. Är man med i spelet så bevakar man den oavsett, är man inte det så är det helt ointressant att någon har skrivit i tråden (med 100+ inlägg på ett dygn).

Vimes

Sillkung
Zire: framför allt gör synlighet i "Senaste inlägg" att det är färre klick in i spelet. I synnerhet från mobil.

RasmusL

Champion
Vimes;n248591 said:
Zire: framför allt gör synlighet i "Senaste inlägg" att det är färre klick in i spelet. I synnerhet från mobil.

Jupp. Gör stor skillnad.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Som jag minns det togs hela forumsspelsforumet bort en gång i tiden när det var ett par olika forumrollspel i gång, plus off topic-trådar plus varulvsspelstrådar.

Det var det som gjorde det lite överväldigande i senaste-trådarna.

Nu har det ju varit rätt dött på både forumsspelsfronten och varulvsspelsfronten ett tag, så det kanske inte vore helt fel att släppa fram dem bland senaste inlägg igen bara för att visa att de finns.

Kommer det igång och blir för mycket igen kan man ju alltid gömma dem igen (under förutsättning att det inte är en allt för stor plåga att dölja och visa underforum på den här platformen).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Om alla varulvsspelare ser till att prenumerera på den aktuella tråden så får de kontinuerligt aviseringar om nya inlägg.

Vimes

Sillkung
Det var länge sedan aviseringar fungerade för mig på vb5. Men andra kanske har mer tur.

Lukas

Mannen i Gult
Dante;n249070 said:
Om alla varulvsspelare ser till att prenumerera på den aktuella tråden så får de kontinuerligt aviseringar om nya inlägg.
Men det ger inte den synligheten för nya medlemmar som jag önskar att spelen hade.

.113

Swashbuckler
Dante;n249070 said:

Men då får man ju en massa jättejobbiga aviseringar! ;(

Hellzon

Långsamma Vargen
Dante;n249070 said:
Fast länken i Meddelandecentralen går som bekant inte till det äldsta olästa inlägget i den för tillfället 9-sidiga tråden utan till det absolut sista inlägget i tråden. Eftersom vb5 suger.
Och då blir det lite harigt att hitta var man var senast.