Nekromanti Vattengevär

Jezter

Veteran
Jag har precis varit och hämtat NO på posten och har satt mig till ro för att kika på dom mycket roliga vapentabellerna.
Jag upptäckte att leksaksvattengevär fanns med och kikade för skojs skull, i tabellen stod det att den gjorde en "skadeverkan" på ob1T6. Är "skadeverkan" precis som vanlig skada och om så är fallet så gör det ju hutlöst mycket med skada.

Mauritz

Perenna

Swordsman
Om 'skadan' överstiger (STY+TÅL)/2 räknas den överstigande effekten på krosskadetabellen (ej projektilskadetabellen). Läs om vattenvapen på sidan 81 i Offensiv.

Storuggla

Champion
Re: Kaffekokaren då?

Vattengevären tog jag med ro, men jag kan banne mig inte släppa kaffekoaren i kastvapentabellen. Den har gått mig på hjärnan.

Storuggla, vars spelare kommer råka ut för en kaffekokarkastande tok nästa gång de spelar

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Kaffekokaren då?

Jag har tänkt lite ett tag på en låååång lista med skadeverkan till alla saker som man kan kasta/dänga i huvudet på varandra. Den kan jag lägga upp på min hemsida (som inte finns, men förhoppningsvis i framtiden)

jag kan banne mig inte släppa kaffekoaren i kastvapentabellen. Den har gått mig på hjärnan.
Varför det? Det borde väl göra rätt ont att bli träffad av en kaffekokare? Jag tror att Neogames ville ge lite "exempel-skada", så man kan säga att det gör ung. lika ont att bli träffad av en kaffekokare som av t.ex. en golvlampa.
Nalle