Nekromanti VDA: Under the black cross

makke

Veteran
Är detta äventyrspack värt att köpa? Har en grupp som redan rör sig i de kretsarna och funderar på om det var nåt att ha.

Annars så kan jag rekommendera fountains of bright crimson, grymt hård story :gremsmile:

Krister_M_Michl

Veteran
Det beror på vad du siktar på. Under The Black Cross är alldeles utmärkt om du vill att din spelargrupp ska övergå från Vampire: The Dark Ages till Dark Ages: Vampire. Vill du börja spelleda i den era då War of Princes ligger i huvudfokus så tycker jag att du ska skaffa den, annars kan man undvara den även om det kan vara skoj att spela.

Johan Granberg

Swordsman
Köpte det som första äventyret till DA:V, och det gav blandade intryck. Det är väl rätt bra skrivet och så, och har en del småintressanta detaljer i storyn. Men framförallt kändes det hela ganska oengagerande och lite stelt. Dessutom har det inte mycket av de ingredienser som gör att jag gillar vampire, det kändes mest som ett standardfantasyäventyr i WoD-settingen, vilket självklart kan vara helt okej om man gillar sånt. Fountains of bright crimson har jag ingen erfarenhet av men jag skulle kunna gissa att om du gillade det kommer du nog gilla UtBC också.