Nekromanti Veddos land?

G

Guest

Guest
Hm...

Jag har ännu aldrig fått någon som helst information om folkslaget veddo eller deras land.

Det står att de lever i norra Mundana och enligt beskrivningen om dem tycks de likna eskimåer ganska mycket mer vet jag inte.

Deras land finns inte ens med på de stora kartan i Spelarens Handbok trots att diverse nya länder (t ex Ebhron och Övärlden) lagts till.

Så har Neogames eller någon vis person någon info om Veddo eller kan ju utan risk för en "veddomodul" i framtiden skriva om veddos kultur och hemland?

Jag har frågat innan men har hitills aldrig fått nåt svar på frågan!!!

Mäster Azazel

Virocon

Swordsman
Med tanke på att vi bara känner till en tjugondel av Mundana så kan de säkert ha ett eget rike en bit norrut. Sant?
De som finns i det "kända" Mundana kan ju vara Invandrare..

Ymir

Liten kantbaron
Jag har, till ett annat projekt iofs, skrivit om ett polarfolk kallat "Ajjunqilak". Dessa skulle, om man så vill, antagligen kunna fungera utmärkt som Veddo. Är du intresserad av 'et så messa mig din emajl privat så skickar jag det.

- Ymir, gillar polarfolk som f-n

Primas Antonio

Veteran
"Jag har ännu aldrig fått någon som helst information om folkslaget veddo eller deras land."

Du måste tänka på att alla folk inte har land som vi ser det. De kanske har ett löst klansamhälle? Nomader?

/Antonio

Largoi

Warrior
JAg funderar på att göra nåt om Veddo, tror jag lägger det dock precis norr om Drezin bergen för att det ska kunna iaf vara i närheten av Mundana

Jag är gud

Ymir

Liten kantbaron
Re: Behövs veddo?

Ingen höjdaridé, tycker jag. Veddo skall föreställa ett polarfolk, och trakterna strax norr om Drezin renk Drezin har inte polarklimat iaf. Förresten, behövs det verkligen info om veddo? Man tror ändå att polarfolks kulturer skulle vara snarlika var man än var, så i princip hade man lika gärna kunnat rippa tjuktjernas, inutiernas, aleutindianernas eller något dyl. folkslags kultur rakt av. Men visst, vill någon ambitiös typ skriva om veddo så inte mig imot, lägg det dock isåfall en bra bit norr om den gängse mundanakartan.

- Ymir, gillar polarfolk men tycker att de är svåra att använda i rollspel- tänker dock göra ett tappert försök med Ajjunqilak (se inlägg nedan).

Largoi

Warrior

Jo visst men som sagt, för att kunna använda do i en kampanj med iaf lite anknytning till Mundana måste det ju ligga iaf i närheten, sen kan man ju egentligen (s0om någon annan skrev här) låta dom vara invandrare vilket jag tycker är en bra idé men om man vill ha ett land tycker jag området norr om Drezin bergen är en rätt ok plats...

Jag är gud

Sir Foilan

Hero
"tror jag lägger det dock precis norr om Drezin bergen för att det ska kunna iaf vara i närheten av Mundana"

Vore ju taskigt om det inte låg i Mundana! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

Ymir

Liten kantbaron

Inte jag. Veddo är ett polarfolk, och bör således självklart bo där det finns tundra och polarvidder- och det finns det mig veterligen inte nårr om Drezin renk Drezin.

- Ymir, har redan skickat sina spelare en liten bit utanför kartan en gång

Largoi

Warrior

Tja det är ju upp till SL
Jag tycker inte man ska göra det så men om man vill ha ett veddo land så kanske det kan passa, eller norr om Gordrion (eller vad det nu heter)
Jag personligen hoppas att mer av världen avslöjas i Atlasen (det kommer det ju men mer om polar världen iaf)

Jag är gud