Nekromanti Vem är Caligula?

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Vem är Caligula och vad hade du för relation till honom? Vilket är ditt starkaste minne av Caligula? Vad gjorde han för att bli utstängd från forumet (har uppfattat det så att han blev utslängd)?

Eftersom jag inte var här på forumet på den tiden han var kvar här så stötte jag aldrig ihop med honom. Men på senaste tiden har väldigt många börjat nämna honom och det får säkert oss, som inte varit här lika länge, att undra vem han är. Så stilla vår nyfikenhet och berätta om Caligula.

- Gröntuva som lånar lokomotivs användare :p

Storuggla

Champion
"Vem är Caligula och vad hade du för relation till honom? Vilket är ditt starkaste minne av Caligula?"

Haha, jag hade väl inte så mycket kontakt eller diskussioner med honom (han snackade väl mest D&D och jag snackar inte det så mycket) men det jag minns mest var den gången han berättade att han raggat upp en tjej på lunarstorm och sedan fått henne i säng med att berätta att han var Dungeon Master. Det minns jag med ett stort leende. :gremlaugh:

Storuggla, positiva tankar

Pom

Swashbuckler
Han är en ivrig DnD-spelare som menar att Forgotten Realms är det sanna sättet att spela DnD på. Han uttryckte sig ofta rätt svepande och dogmatiskt och eftersom hans åsikt är i minoritet på forumet (jfr den här nu aktuella tråden om DnDs essens ) råkade han ibland i präktiga gräl.

Exakt vad han bannades för vet jag inte, men det hade med hans ibland väl aggressiva argumentationsteknik att göra.

Jag tyckte han var ganska rolig, även om jag inte delade hans åsikter. Men en del andra verkar ha blivit genuint arga och sårade av hans formuleringar.

Gordeg

Hero
Exakt vad han bannades för vet jag inte, men det hade med hans ibland väl aggressiva argumentationsteknik att göra.
Var det inte så att han hotade någon moderator med stryk?

Gordeg

Krille

Super Moderator
"Var det inte så att han hotade någon moderator med stryk?"

Strykhotet kom efter banningen, och ledde till att banningen förlängdes till livstid.

Rävnos

Warrior
eller när han mumlade om att han tyckte det var trevligt att spela med blonda tjejer med stora bröst, för då kunde man ha ordentligt med sex efter spelningen.

Eller när han försökte intyga oss att hundratals tjejer hade frågat om hans D&AD böcker han hade stående ovanför sin säng.

Torbjörn

Swordsman
eller detta...
Även om jag dejtar runt med en massa olika brudar samtidigt, så tycker jag man ska vara trogen vissa saker här i livet. En sån sak är sitt rollspel.
Detta är humor. :gremgrin: Sånt ser vi inte längre på forumet.

Torbjörn

Feuflux

omjonasson.se
This is Caligula?

Caligula tog "att använda sin egen personliga åsikt som oemotsägbar fakta" till sin spets. Ingen annan forumit har varit såhär totalt hopplös. Eftersom jag ogillar folk som traskar in i diskussioner med målsättningen "tala om för de andra hur saker egentligen är" istället för "lära sig hur de andra tänker och lära sig (och dom) ny saker" så behöver jag nog inte säga mer. :gremsmile:

Caligula var stundtals rolig som freakshow men han gav inte något mer.

Pom

Swashbuckler
Fotnot [ANT]

Greps av ruelse under dagen, men nu har ändringstiden gått ut. Att jag hänvisar till just den där tråden är inte avsett att racka ner på Targon eller Rising, forumiter som jag högaktar mycket.