Nekromanti Vem är den farligaste av dem alla!!!??

Eagle

Swordsman
Hej!

Jag har tänkt mycket på det här med farliga SLP i Mundana och kommit fram till att den farligaste av dem alla, långt mycket farligare än mörkerherrar och vampyrer tillsammans - borde vara den person som är älskvärd & omtyckt av många, retoriker och diplomat ut i fingerspetsarna och som får andra människor att glatt göra som han vill med fri vilja och brinnande iver - men som bakom den vackra fasaden av populäritet smider ränker och stabbar folk i rygen utan att de vet om det. Ungefär som senator Palpatine i Star wars. Palpatine måste utan tvekan vara den mest utstuderade och smarte skurken av alla, inte sant? Vilken motsvarighet till honom finns det i Mundana? Eller med andra ord - Vilken är den enskilt mäktigaste personen i Mundana sett till foliklig populäritet, vältalighet, pengar och militärt inflytande sammantaget????

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Vilken är den enskilt mäktigaste personen i Mundana sett till foliklig populäritet, vältalighet, pengar och militärt inflytande sammantaget?"

Troligtvis någon av drakarna, i all sin doomtrooperboosterpack:ighet. :gremwink:
Annars är väl Xinu en het kandidat.

/Naug

Eagle

Swordsman
Jo jag håller med dig om att Xinu och Drakar nog är mäktigast & farligast om man bara tar hänsyn till styrka, men nu var det ju inte det som var frågan! Vart jag vill komma är att hitta en fiende - som du känner sympati för, som folk betraktar som en vän, men som sätter kniven i ryggen på dig utan att du vet om det - för den personen försvarar man sig inte emot. Finns det verkligen inga kandidater i Mundana som kan uppfylla allt det där som Palpatine har? Populäritet, diplomati, vältalighet, pengar och styrka :gremsmile: Kom igen!

Borde det inte rimligtvis vara en person (alv, dvärg eller människa) från ett land som står neutralt och inte har några fiender (utesluter alltså en hel del stora nationer) - en person från ett land som kan utöva ett starkt inflytande på andra?

ripperdoc

Myrmidon
Vill du hitta dylika skurkar ska du leta hos cirefalierna. Förvisso ser många på falierna med misstänksamhet, men långt fler människor har goda affärer med falierna. En högaktad falisk politiker och handelshusherre kan nog vara mycket jovialisk men samtidigt med en handryckning orsaka enorm ekonomisk förstörelse, hyra in lönnmördare eller förgifta. Faliernas utbredda handelsnät fungerar också som en av de bästa underrättelsetjänsterna i Mundana, och de har en mängd informella kontakter och trådar att dra i.

Jag har själv använts Melorions handelsminister till detta i en kampanj. Han var alltid extremt älskvärd - vilket just fick rollpersonerna att misstro honom :gremsmile:

Sedan vill jag motsäga dig om Xinu - deras signum är inte styrka utan just att den du minst misstänker kan vara medlem. Din gode vän kan piska sig själv på kvällarna eller den fryntlige abboten kan plåga kvinnor mellan helgdagsmässorna. Framförallt kan dessa trevliga kultister bidra till ett nät som täcker Mundana och sakta drar ihop sig...

/RipperDoc

Eagle

Swordsman
Det är sant som det du säger om Xinu, jag håller med dig om det.

Bra ide med att låta Cirifalierns handelsminister vara spindeln i nätet.

Thaar av Makho

Veteran
Re: Vem är den farligaste av dem alla!!!??Spoiler

Dessutom har du ju inkarnaterna själva. Bl.a. Adrianna har ju lyckats nästla sig in i en maktposition genom att vara som hennes namn säger behagfull. Alla inkarnaterna har på liknande sätt tagit sig liknande positioner i andra länder. De styr inte direkt och får alla andra att tro att det inte är de som startar alltihop utan de bara svarar på någon annans angrepp. (Precis som Palpatine).

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Ärkebiskopen av Turina såklart :gremsmile:

/Naug, gör ytterligare en xinureferens tror han, och hoppas att hans Eon-fu fortfarande har foh-kuss

zuntona

Swordsman
Ett land i någon som helst makt postion har fiender eftersom de då inskränker någon annas makt. Hade jag varit du hade jag valt någon i de högre samhällssikten i ett betydelsefullt som någon av rollpersonerna kommer ifrån. Om det bara är någon som gör dessa typer av rävspel hejvilt så kan det ju vara någon högt uppsatt politiker men handlar det bara om att lura rollpersonerna i en fälla så kan man ju alltid låta denna sluga förrädare utgöras utav någon utav rollpersonernas partners om någon har det eller så ser man till att de skaffar det.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
*blush* :o [ANT]

Det var ack för länge sedan jag har spelat Eon. Min rollspelstarm har blivit defilerad med amerikanske produkter från WW.

/Naug, har till sin förskräckelse börjat glömma