Nekromanti Vem har bäst namn på WRNU?

Möller

Hubert Hortlax
Jag är såklart svag för namnet Tengil.

En favvo är dock Owlbearpig. Det lyckas både vara D&Digt och driva med D&D samtidigt.

Ordskämtsnamn gillar jag också, särskilt Knightrider. Ja menar, tänk er Richard Dean Anderson som rider på en riddare!

God45

#PrayersForBahakan
Jag har alltid trott att Owlbearpig är inspirerat av Man Bear Pig från South park! :gremsmile:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xf69EEL3WBk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/xf69EEL3WBk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Ond bråd död

Swashbuckler
Förutom det självklara valet så gillar jag följande namn:

Krank - Namnet alla önskar att de hade
Storuggla - Ett namn som väcker frågor
Walium - Det är något lugnande över namnet
Konrad Konvalj - Burleskt Peter Parker-namn
Organ - Får mig att tänka på mitt organ vilket alltid gör mig på bra humör
Pom - Jag vet inte varför men det är något väldigt lockande med det namnet
Snigel - Låter så trevligt och ansrpåkslöst
Hatten - Alla gillar hattar. De är mysiga och trevliga.
!Paxen - Ett utropstecken gjorde hela skillnaden
Rymdhamster - Gosiga djur från rymden. Bara Kosmoskatten kunde vara bättre.
Snow - Jag vet faktiskt inte varför jag gillar. Men det är nice.
Stövelkatten - Allt från kattungar i stövlar till mästerkatter. Katt är alltid rätt.

!Paxen

Swashbuckler
Kraetyz said:
Kraetyz. För att Kraetyz. Det är ju uppenbart.

Annars så tycker jag att !Paxen är ett väldigt underhållande namn på grund av HALiBot-utropstecknet. :gremlaugh:
Ibland undrar jag om jag är din Tyler Durden, för det verkar bara vara du som vet att jag finns... No homo.

I vilket fall: Ond Bråd Död, Han, Kraetyz (jag brukar säga det högt för mig själv, för jag har ingen aning om hur jag egentligen ska uttala det) och Argh! tror jag är mina favoriter just nu.

Fienden

Hero
!Paxen said:
Kraetyz (jag brukar säga det högt för mig själv, för jag har ingen aning om hur jag egentligen ska uttala det)
Trevligt att jag gjort intryck på någon! :gremwink: Om jag någonsin träffar någon wrnu-are på riktigt så får jag ge en lektion.

Ett annat bra namn var Gubbster T. Pokemon, men Dante är ju tillbaka till sitt gamla namn igen nu. :gremfrown:

!Paxen

Swashbuckler
Kraetyz said:
!Paxen said:
Kraetyz (jag brukar säga det högt för mig själv, för jag har ingen aning om hur jag egentligen ska uttala det)
Trevligt att jag gjort intryck på någon! :gremwink: Om jag någonsin träffar någon wrnu-are på riktigt så får jag ge en lektion.

Ett annat bra namn var Gubbster T. Pokemon, men Dante är ju tillbaka till sitt gamla namn igen nu. :gremfrown:
Jag skulle ha sagt Gubbster om det inte var så att han hade ändrat det. Den innehåller tre saker jag gillar: Humor (Gubbster) mellannamn som endast skrivs med begynnande bokstav (T.) och Pokémon (genwunner).

Sodivra

Champion
Kraetyz said:
yeh

Gubbster T. Pokemon är mitt favoritnamn på riktigt.

Recca

Femme Fatale
Arvidos MC said:
Kraetyz said:
yeh

Vad står Arvidos MC för? Det har jag alltid undrat.

anth

Vetefan
Recca said:
Arvidos MC said:
Kraetyz said:
yeh

Arvidos är en version av Arvid.
MC är vad spelledaren heter i AW, Arvids favoritspel.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Arvidos MC said:
Kraetyz said:
yeh

Arvidos är en Harley Davidson modell från 67 om jag minns rätt. Var ganska populär hos medelsvensson (som hade råd och förmåga att få tag i HD på slutet av 60-talet) då den var billig och inte såg alltför gräslig ut.

Eller så försökte jag bara låta smart...

Sodivra

Champion
Argh! said:
Recca said:
Arvidos MC said:
Kraetyz said:
yeh

Arvidos är en version av Arvid.
MC är vad spelledaren heter i AW, Arvids favoritspel.
Arvidos är ett smeknamn jag fick av min granne när jag var typ 5 år gammal och mitt ursprungliga användarnamn. Efter ett uppehåll där jag tänkt lämna forumet helt kom jag tillbaka, men vill ändå byta position lite, så jag bytte namn till Arvid AC. Sen kom jag fram till att jag ville vara lite mer anonym på nätet, så det blev Arvidos MC istället. MC står för Master of Ceremonies, och precis som Anth skriver så tog jag det för att jag omfamnat spelledarstilen i Apocalypse World.

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Aha! Jag har alltid trott att du är rappare. Kanske borde spela Apocalypse World...

:gremsmile:

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
God45 said:
Jag har alltid trott att Owlbearpig är inspirerat av Man Bear Pig från South park! :gremsmile:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xf69EEL3WBk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/xf69EEL3WBk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Klart det är! Owlbearpig är DnD-versionen av Al Gores nemesis. Hälften uggla, hälften björn, hälften gris. Altenativt hälften ugglebjörn, 67% gris.

Recca

Femme Fatale
Arvidos MC said:
Recca said:
Arvidos är ett smeknamn jag fick av min granne när jag var typ 5 år gammal och mitt ursprungliga användarnamn. Efter ett uppehåll där jag tänkt lämna forumet helt kom jag tillbaka, men vill ändå byta position lite, så jag bytte namn till Arvid AC. Sen kom jag fram till att jag ville vara lite mer anonym på nätet, så det blev Arvidos MC istället. MC står för Master of Ceremonies, och precis som Anth skriver så tog jag det för att jag omfamnat spelledarstilen i Apocalypse World.
Jag trodde att det hade nåt med motorcyklar att göra.

Tack för klargörande.

Brynolf

Dum fan
Jag vill så gärna säga Bajsätaren no 1, men för att inte verka barnslig får jag väl rösta på Jocke Kofot då. Lysande namn med hög Bamse-feeling.

Basenanji

Postd20modernist
Jocke Kofot!

Sedan har ingen nämnt Basenanji, vilket gör att jag måste rekommendera er att läsa äventyret "Oraklets Fyra Ögon", kapitlet om Det Blå Barnet och kolla in hur man tämjer den osynliga efriten med det snygga namnet.

:gremwink: