Nekromanti Vem har skrivit vad i vilket forum?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Skulle vara trevligt att kunna se hur många inlägg folk har gjort i respektive forum. På så sätt kan man ju lätt leta reda på folk som har expertkunskaper inom ett visst område.

(egentligen är jag bara ute efter att systematiskt kartlägga forumiterna och deras vanor för att kunna skapa ett olagligt register men det kan man ju inte skriva)

Sodivra

Champion
Finns ett sätt..

Gå in på "Sök". Välj ett forum, välj en användare, skriv inget i sökfältet, sök hela arkivet, och välj till exempel "50 resultat per sida"
Räkna hur många sidor du måste bläddra igenom för att komma till slutet. Räkna antal inlägg på den sista sidan.
Användarens inlägg på forumet är lika med (antalet sidor-1)*50 + Antalet inlägg på sista sidan.

/Arvidos, utpekad som kartläggare av forumisterna både en och två gånger. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Såklart...

...Arvidos vet hur man kollar det! :gremtongue:

Det finns ytterligare ett sätt. Iofs är det lite överslagsräkning men det funkar. Gå in på en persons profil. Ta "Visa alla inlägg" och räkna första sidan. Vill man ha det exakt så kollar man alla, men det är ganska jobbigt med de som har 500+ inlägg... :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Skulle vara trevligt att kunna se hur många inlägg folk har gjort i respektive forum. På så sätt kan man ju lätt leta reda på folk som har expertkunskaper inom ett visst område."

Fast många inlägg på ett och samma forum kan ju lika gärna betyda att personen ifråga har en massa frågor eller är väldigt nyfiken på något. Om man tar rollspelsmakarforumet som exempel så är minst lika många inlägg frågor eller funderingar som kloka svar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Fast många inlägg på ett och samma forum kan ju lika gärna betyda att personen ifråga har en massa frågor eller är väldigt nyfiken på något. Om man tar rollspelsmakarforumet som exempel så är minst lika många inlägg frågor eller funderingar som kloka svar.
Jag vet, jag vet. Jag erkänner, det är på grund av att jag vill kartlägga och analysera forumiter
:gremwink: