Nekromanti Vem har tillfört mest till forumet?

Foggmock

Myrmidon
För dig?

Rollspel.nu verkar ha fått något slags rykte om att vara fullt av åsiktspoliser och klubb för inbördes beundran, så jag tycker vi kan leva upp till det och ösa lite creds över varandra. Kom igen nu, bara kärlek och feelgood! Man får tusen minuspoäng om man skriver om någon som någon annan redan skrivit om!

För egen del är det Rising, utan snack. Alla hans regelklur och ständigt genombra exempel på saker och ting har inspirerat mig själv att mecka med saker. Ovanpå detta så är han förbannat rolig nästan hela tiden. Han har precis den där lökiga halvsunkhumorn jag själv sitter med hela tiden, fast jag vill vara intellektuell och köra "smarta" skämt. Ingen fattar dem så jag får köra på lite lägre nivå. :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Egentligen så ogilalr jag att namndroppa sådär...
Men för att nämna några så gillar jag Rising för hans kluriga inlägg som avhandlar det nesta, Han för hans inlägg om DoD i allmänhet som jag haft nöje att läsa, Vulf fär även hans inlägg om DoD har varit trevliga, Krille för att han har svar på det mesta om det mesta, samt Gardener & resten av anmin + moderatorer för att de står ut med oss..... :gremgrin: :gremwink: :gremtongue:

Hursomhells, jag tycker att de flesta tillför något på sitt sätt. Så det är väll därför man har blivit kvar här på det här forumet.

/ Johan K, som nog lär bli kvar här ett tag till !

w176

Förlorad dotter
Ymir och Arvidos

Ymir. För djup angst och massa historiska fakta, analyser och smarta reflektioner och nämnde jag djup och angst? Skulle jag få oändligt med csn pengar skulle jag läsa lika coola saker som ha. Jag är helt klart en Ymir fangirl.
"När jag blir stor vill jag bli lika historisk kunnig och anstig som Ymiiiir"

Arvidos. För flumma, för flummiga inlägg, för filosofiska utläggningar, för bajselefanter, för skägg, för harmoni, för skäggolem, för meagade ägg, för att han är colast och för FORUMRAPPEN!
"Oj, vad betyder de när telefonen säger tut-tut?"

Rickard

Urverk speldesign
Ja, Rising såklart. Se bara på vem som har myntat flest termer på forumet. Däribland kramkalasmaffian som kan stå för den här tråden. Han är inflytelserik och tacka fan för det. Han svarar på det mesta, engagerar sig och tar ofta och tolkar någon på ett så snällt sätt som möjligt, vilket brukar te sig genom att han tar många in under sina vingar. Sedan har ju även solen sina fläckar, men det får man ju ta.

Men det går ju liksom inte att undgå Krille heller, som är ett levande uppslagsverk. Tiden när han och Rising rykte ihop på forumet, det var som... ja, Luke och Vader är lite snedvridet att jämföra med, för ingen är ju ond. Inte så mycket i alla fall.

Det här är inte en så rättvis frågeformulering. De två gamla stuvarna har ju varit här skitlänge, så de har ju ett fett försprång mot alla andra. Så jag gillar egentligen personerna som kommer med friska fläktar. Skulle hellre sett ett hyllningsinlägg till dem, men minst två stycken är redan startade på forumet. Säga vad man vill om makarna Krille och Rising, men de börjar bli rätt indoktrinerade........

....

...eller så är det bara jag som är van vid deras åsikter. :gremlaugh:

/Han som nu ska koppla av med ett avsnitt av My name is Earl

Rising

Vila i frid
Well, förutom de uppenbara (Gardener och administratörer/moderatorer som gör ett jättejobb - jag tycker särskilt att Yassilus' har skött sig exemplariskt på den punkten) och om man bara skall titta på inläggen i sig:

Well, ingen kan riktigt mäta sig med Krille. Han är extremt kunnig, unikt ambitiös och väldigt rolig att skriva till, oavsett om man bollar idéer eller bara retorikkäbblar. Men han har också en skön attityd; han kan visserligen vara rätt närsynt när det finns en möjlighet för honom att göra reklam för sina egna spel (vilket jag som reklamare har full respekt för) - men han är ändå ödmjuk och försiktig med att slå sig för bröstet när jag tycker det är viktigt att göra så. Han har hyfs, helt enkelt; en kvalitet som jag själv lider fullständig avsaknad av.

Sedan... Tja, Det känns jobbigt att behöva rangordna er... Några av de som jag gillar mest är sådana som sällan skriver något som skakar om min syn på rollspelshobbyn. Men om jag säger så här; jag skulle se det som en särskilt stor förlust om Gurgeh lämnade forumet idag, för dels tycker jag att han har bidragit med väldigt mycket på forumet, och dels tror jag att han har särdeles mycket "viktiga inlägg" lagrade inom sig. Det där samberättar-superhjälte-rollspelet, till exempel.

haltageten

Dum inuti huvudet
Till att börja med så tänker jag inte bara skriva ned dem som tillfört mest till forumet utan även de som tillfört mig mest.

Ymir är en trevlig kille som kan massor om massor med saker. Han har skrivit en hel del intressanta inlägg som handlar om Drängarnas kampanjer i Eon som har varit väldigt inspirerande och roliga att läsa. Fortsätt så Ymir!

Eleas är mannen bakom koden till Drunoks Drängar och även mannen som gav mig ork, lust, hjälp och inspiration till att bygga upp en egen sida i samma anda (fast ändå inte). Heja Eleas!

Drunoks Drängar över huvudtaget är ett trevligt gäng som kommer med kloka inlägg och bidrar, enligt mig, med en härlig känsla till forumet.

Krille är, som tidigare nämnt, ett uppslagsverk. Han kan allt om allt verkar det som. Jag ser han nästan lite som en pappa här på forumet. Detta för att han har en sån där betryggande effekt på sin omgivning som bara en pappa kan ha. :gremtongue:

Han får vara med av den anledningen att jag finner honom rolig på något sätt. Och sen så gillade jag hans avatar som bytte bild så fort man förde musen över den, riktigt lattjo!

Rising är roligast på forumet och svarar på inlägg så som ingen annan svarat förut (eller ens tänkt tanken på att man kunde svara så). Rising är en ras för sig.

Nu har jag säkert glömt någon som bör(enligt mig) vara med här. Men den dagen den sorgen. Kommer jag på vem det är kanske jag bemödar mig att posta om det.

- Jocke, ger beröm.

Rickard

Urverk speldesign
"Och sen så gillade jag hans avatar som bytte bild så fort man förde musen över den,"
Ja, jag gillar att ha en mus i ansiktet.

/Han som gör en Trobergare (men för att vara seriös, så är det kul att någon tycker att han är rolig på forumet - för "alla" verkar tro att han är allvarlig IRL också, då hans inlägg i regel är det)

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
jag läser mest här ja mer än jag skriver så jag tänker vägra skriva varför...

Och det här är roliga inlägg angående och runt rollspel... så jag räknar inte in inlägg som har med politik och ideologier + liknande att göra...

Vitulv rätt fram och skön stil, och även om man kan bli kallad saker i stridens hetta så får jag inte intrycket av att han anser sig vara förmer än andra vilket är viktigt på ett sådant här forum.

Herr Nils Otroligt intressanta inlägg men med den lilla nackdelen att han anser sig vara stormästare i det han skriver om... men skitsamma han är bra den där lille nils! Och jag är jävligt glad att han inte har en liten röd en!

Dante Bra inlägg, intressant att läsa och bra på att förklara för oförstående

Seter Kan det mesta som går att kunna om rollspel... ja iaf de rollspel jag är intresserad av... antar man blir så när man blir lika gammal och veteranig som honom :gremsmile:

Jaja ni är bra iaf! Och jag tog mig till och med tid att skriva lite om varför på gott och ont :gremsmile:

Sodivra

Champion
Jag skulle aldrig vilja utnämna någon som har tillfört mest till forumet... Men till mig? Det låter ju mer okej.

Det är ungefär "de vanliga stora". Krille, Vindhand, Rising, Jonas Karlsson, Dnalor, Gurgeh, Nightowl och hela Stadengänget har alla kommit med idéer som förändrat hur jag tänker på rollspel och rollspelsmakande. Och en oändlig mängd forumiter jag inte kommer på nu följer.

Ska jag svara ordentligt på frågan, så... Inte för att spela kärlekspingis eller något, men w176. (Ska det inte vara ett *klick* i det där citatet också?)

Jag har träffat vänner genom forumet, och jag utvecklats som person av forumet, men Elin den enda i egenskap av forumit (och PM-skrivare) som har utvecklat mig som person.

G

Guest

Guest
Nightowl är en riktigt trevlig prick som som skriver lika trevliga inlägg, de höjer kvaliteen på forumet något oerhört, vilket forum de än är på så är de läsvärda även om ämnet inte borde vara det.

Troberg, som tyvärr inte längre är med oss här på rollspel.nu, la mycket ofta fram mycket intressanta inlägg oavsett om det var om pulsjets eller objektorienterat rollspelsskapande.

MrG

Swashbuckler
Är egentligen för ny för att säga vem som tillfört mest, men "bråkstakarna" verkar ha gjort mycket för att forma forumet och ofta man hör Toreberg (eller vad han nu heter) och Caligula nämnas. Så tror att de på sitt sätt har tillfört mycket också...

Annars känns det som Johan K tillför väldigt mycket värme och trevnad till forumet. Bl a Han och Rising är härliga med nya tankar och mycket engagemang, överhuvudtaget är det skönt med alla som skriver mycket och håller en posetiv ton.

Personligen ger det mig också mycket inspiration när folk skriver trådar i stilen; "kan man göra bluttan med/i rollspel" och när folk säger "det kan man inte", sånt som får mig att klura efter extra mycket.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Storuggla

För mig är det nog Storuggla. Hans tillför en dimension av mysigt kaos, och man vet aldrig vad man kan förvänta sig för tankehopp, samtidigt som han allt som oftast är On Topic.

EDIT: On Topic förresten, det vet jag inte om jag kan stå för vid närmare eftertanke. Men det är alltid kul att vart Ugglos inlägg tar vägen.

/M

Tell

Hero
Jag vill passa på att nämna en som oturligt nog verkar ha lämnat den glada skaran.
Farbror funkis.

När jag började läsa här var det hans inlägg som imponerade mest på mig, fråga mig inte varför men så var det. Jag saknar dem.

Gordeg

Hero
Jag tycker att det är givande att läsa inlägg från flera av de tidigare nämnda, men jag lägger min röst på Saxifrage eftersom ingen har nämnt honom ännu. Du kanske inte fattar varför du får min röst men jag tycker att du ofta skriver förnuftiga grejer.

Gordeg

Nightowl

Champion
Eftersom jag vill få ut vissa olika saker från forumet, och eftersom jag är en analretentiv jävel som gillar att klassificera saker, ska jag räkna upp dessa samt vissa medlemmar som levererar varje gång , och därför är värda uppskattning.

För det första uppskattar jag de som kan delta i ett resonemang, en diskussion där man kommer fram till nytt och intressant. Här vill jag först framhäva Rising , framförallt eftersom han sprider sina gracer och ger konstruktiva svar till de mest trasiga och knasiga inlägg som jag aldrig skulle sänka mig från mina höga hästar att svara på, och inte bara är sjysst mot ursprungspostaren utan får mig att bli intresserad av vad denne ville säga. Andra exempel på stramt men slugt och tankeväckande förnuft respektive stroboskopflimrande visioner är Gurgeh respektive Dimfrost.

Sedan uppskattar jag kunnigt och sakligt folk som reder ut begrepp jag inte visste något om. Magnus Seter vad gäller d20-snåren, Herr Nils vad gäller konsten att slå skiten ur folk och Krille vad gäller allt möjligt räknas alla hit.

Men det främsta anledningen att jag kommer hit är faktiskt för att umgås. Jag skiter ärligt talat i spelandet, det är mest en ursäkt för att klämma några bärs och snacka dynga. Då vill jag se najsigt folk som är roliga, som har personlighet men inte attityd. Ettaplatsen delas därför mellan Storuggla och Quantalis . Den första är allmänt ditzy, på ett sådant där härligt stillahavsvis, som en japansk ståuppkomiker född i New York, medan den andre är svalt vrålrolig, en finlandssvensk Oscar Wilde. Jag läser sällan ett inlägg av endera utan att garva.

Och eftersom ett gott skratt förlänger livet så har väl dom gett mig mest.

Erik

magoo

Hero
Jag saknar Troberg väldigt mycket. Han och jag var på samma antal inlägg en gång i tiden, sen matade han in inlägg i en ofattbar hastighet och uppnådde gudomlig status tills han likt Lucifer blev utslängd. Jag hoppas att hans brott någon gång är sonat så att han får komma tillbaka till forumet. Jag gillade hans inlägg som var långa, ilskna och fulla med en mängd tekniska detaljer, t ex om hur man bygger en theremin. Vi höll för det mesta med varandra också, nästan en liten cyberflirt i all oskyldighet.

Jag är som jag tidigare skrivit förtjust i Risings inlägg för att han ofta lyckas överraska mig och jag gillar överraskningar. Även om det ibland är nåt äckel i paketet istället för en fin present.

Nightowl kan få mig att skratta (kan bibliotekarier verkligen vara roliga?) och Johan K verkar ju vara en för fin människa för att vara verklig, sen häpnar man över vilka kunskaper som alla gamla gammeldrakar på forumet besitter.

Ja det finns många läsvärda skribenter på forumet men förstapriset går ändå till Rising i frånvaro av Troberg.

Torbjörn

Swordsman
Yes! Inget är väl som en klubb för inbördes beundran! :gremwink:

Min röst går till alla de som är aktiva på D&D-forumet. Varför hänga på andra forum när man kan diskutera D&D?

Torbjörn

Rising

Vila i frid
Jag är som jag tidigare skrivit förtjust i Risings inlägg för att han ofta lyckas överraska mig och jag gillar överraskningar. Även om det ibland är nåt äckel i paketet istället för en fin present.
Jag har kommit på mig själv med att bara försöka djäklas på senaste tiden. Eller... alltså, inte provocera, för om jag gjorde det så skulle jag bara framstå som ironisk, utan det är snarare så att jag medvetet lyfter fram de allra värsta sidorna hos mig själv i hopp om att folk ska sluta tro att jag är någonting.

Men.. jag är alltså inte sååå konstig i verkligheten. Bara så att ni vet. Jag vill ju bara att ni ska ifrågasätta mig mer.

Det brukar inte pratas så mycket om dig, men jag tycker att du är drottningen på OT-forumet. Berättelsen om hur du halkar omkring i köket på kryckor och tappar kycklingen... det hade varit bra såsom skröna, och är förstås ännu bättre i verkligheten. Du har alltid någon extra skattgömma av erfarenheter att ösa ur i varje intressant ämne. Det är kul, och jag uppskattar det jättemycket.

Själv har jag inte skrivit något meningsfullt på OT-forumet öht; ty jag bara suger, men du lyckas på något vis höja standarden så att man inte ifrågasätter meningen med OT-forumet. Fortsätt med det, vetja

(andra som regerar på OT-forumet är:
Han - För de geniala ämnena
Nightowl - För de lekfulla svaren
Johan K - För den oförargliga attityden)

anth

Vetefan
Trion Troberg/Krille/Rising.
De tvingade mig att tänka efter före jag skrev - annars fick jag på nöten.

De tre är inte dåliga var för sig, men när Troberg försvan så försvann även någon form av gruppdynamik.