Vem-kan-komma-när-site (typ Doodle, fast bra)?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Så, jag har använt Doodle för att boka möten tidigare, men nu när jag tänkt sätta mig och fixa en poll för nästa spelträff så… antingen har de byggt om gränssnittet sen sist eller så är det jag som är kass, för nu envisas de med att visa dagar veckovis, och givetvis kör de med veckor som börjar på söndagar och slutar på lördagar. Det enda sätt jag hittat för att få siten att följa ISO-standarden (som vi i sverige kör med, alltså att veckor börjar på måndagar) är att byta till ett annat språk, typ tyska eller franska.

Jag vill ju göra det här så smidigt som möjligt, så jag vill ju helst ha veckor som börjar med måndag och antingen svenska eller engelska.

Vad använder ni för det här syftet, nuförtiden?

Genesis

Ni dés ni maître
I franska gruppen har vi kört lite sådana grejor, men har ju inte problemet med veckodagarna eftersom vi ju kör den på franska. Men vi har också kört framadate.org. Har väl funkat helt okej. Tror inte att den bryr sig om veckor alls, utan listar bara datum (fast noterar veckodag). Kanske testa den?

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
En gång gjorde jag ett google-sheet som jag delade med alla inblandade. Fungerarde bra.

lupmet

Swordsman
Jag har använt rallly.co (observera stavningen) som redan tipsats om men jag fick klagomål ifrån en kompis att sidan fungerade dåligt på mobil. Efter det lackade jag ur rätt hårt och började titta runt. Det är ganska vanligt med "omröstning på dag och sedan kunna ange om en kommer eller ej"-problemet och det finns flertalet sidor för det. De jag hittade var Cal.com, Arrangr.com och Calendarhero.com. Efter en del experimenterande valde jag Arrangr.com, jag betalar inte för det men använder ingen funktion som kostar något. Jag låter deras respektive produktsidor tala för sig själva, jag kan pladdra på om Arrangr.com om du vill veta hur jag använder det.

F.ö. anser jag att det borde vara straff och böter på rekryterare och andra sådana roller att inte använda en sådan tjänst, avskyr dessa eviga "kan du de här tiderna … eller de här … eller de här?" En rekryterare använde Cal.com och det vara bara följa länken och välja den tid av de tillgängliga tiderna som passade mig, helt synkad med hennes kalender.