Nekromanti Vem skriver Alver 2.0?

Lycan

Hero
Läs rubriken vetja!

Vem är det egentligen som är ansvarig för denna efterlängtande uppföljare till ett av Eons absolut bästa supplement?

Och hur stora garantier har vi för att den blir lika bra som originalet och inte vandrar iväg mot kalkonträsket? Ni vet det som de senaste fem-sex Eon-böckerna gått ner sig stenhårt i.

- Lycan

Ceram

Hero
Den måste bli bättre än alver 1!!! [ANT]

Om den inte blir bättre är den inte mycket att ha. Den första alvboken är ok men inte bättre än så...

/Tobbe. diggar alver men inte alvboken...

AEGIS PRIME

Swordsman
Ja, vem skriver Alver 2.0. Neogames hemsida har fortfarande inte skrivit något om det så då kan det väl ligga långt in framtiden. Dock är det väl ingen garanti då Cirefalier kom snabbt fram på sidan trots att det hade inte skrivit något om det innan.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Den måste bli bättre än alver 1!!! [ANT]

Det verkar som mycket material blev borttaget från Alver boken. Krister Sundelins tillägg är helt ovärderligt och borde fått vara med men jag gissar på att det handlar om ett ekonomiskt beslut som så mycket annat.

Jimmy_SL

Warrior
Re: Gör klart de nya först!

Jag är väldigt irriterad på att Neogames släpper utt uppgraderingar på moduler innan de släppt alla moduler som behövs!!

Jag säger, gör klart alla moduler som det inte redan finns en föregångare till. Därefter kan man släppa uppgraderingar, men jag tycker det är onödigt att göra en uppgradering på en Rasbok... Kan man inte helt enkelt trycka upp mindre 'uppgraderingshäften' och sälja, lite billigare och inte lika välfyllda, eller varför inte lägga upp mer gratis material på hemsidan?

Silvervarg

Warrior
Hmm, finns det någonstans där det står att Alver 2 är efterlängtad? Jag betvivlar inte att den är det folk verkar gilla Alver, är ganska ensam om att asky dem.
Jag skulle hellre se att de nya modulerna som ligger i releaseplanen blir klara innan uppgraderingar görs.

Orsaken till Alver 2.0

Jag är väldigt irriterad på att Neogames släpper utt uppgraderingar på moduler innan de släppt alla moduler som behövs!!
Jag säger, gör klart alla moduler som det inte redan finns en föregångare till. Därefter kan man släppa uppgraderingar, men jag tycker det är onödigt att göra en uppgradering på en Rasbok...
Jag kan helt klart förstå att du känner så och håller med dig om att fokus bör ligga på nya produkter snarar än uppgraderingar.
Å andra sidan som i Alvbokens fall så är den mycket snart out of print (om den inte redan är det? Är inte helt säker...) det vill säga att neogames snart inte har några alvböcker att släppa på marknaden.
Således är man tvungen att trycka upp nytt material och då kan man lika gärna pressa in ett par uppgraderingar och uppdateringar, boken börjar ju trots allt bli lite dammig och utdaterad och bevisligen så saknar ju folket på foruemt bitar i den som borde stått med (som den sanariska magitraditionen tex.). Så då innebär ju en uppgradering en möjlighet att ge kunderna vad de vill ha dvs. mer om alver!
Att tillägga är att en sådan uppgradering inte tar särskilt mycket tid i jämförelse med nyutvecklandet av böcker varvid det inte tordes själa någon tid från nyutvecklingen, särskilt inte då uppgraderingsarbetet förmodligen utförs i väntan på inkommande nytt material.

Undertecknad, bland annat...

...förutsatt att neogames gillar mina texter det vill säga. Har bland annat skrivit ett utkast på den sanariska magitraditionen som ju frustrerande nog inte publicerats ännu, TROTS att det rimligtvis borde vara världens största, plus lite annat smått och gott.

Resten tar väl grabbarna på kontoret, vilket innebär Nallo och förhoppningsvis också Avatarex, hand om. Ingenting är dock spikat ännu så vi får väl se.

Ljusetsriddare - som älskar alver och som gillade den gamla alvboken och därför kommer att göra vad han kan för att den nya alvboken ska bli så bra som möjligt.

Mitt fagra ansikte!? *gulp*

Ju mer jag ser av ditt fagra aniskte ju mer gillar jag det.
Öh...vet inte riktigt hur jag ska tolka det där... :gremblush: hoppas du syftar på att jag faktiskt försöker ge svar på vad du frågar efter. :gremgrin:

Jimmy_SL

Warrior
Re: Mitt fagra ansikte!? *gulp*

Ja? Vad trodde du?
Jag må vara nyckfull, men mitt intresse för de likkönade är tämligen svagt.