Hm svårt och sånt
Till det yttre så Woopie Goldburg i vit tappning och åtskilliga kilo tyngre. Hm, nämn en bra vit skådespelare med mycket paddning! Där ser du hur lätt det blev. De flesta kända och justa skådespelerskor har storlek lätt åt det anorektiska hållet. Nåja, de är i alla fall väldigt mycket tunnare än undertecknad.
Om vi väljer skådespelare utifrån det inre... hm... vad heter dem nu då... jag skulle gärna slänga in hon som spelar huvudrollen.... vänta nu... äsch, minns ingen bra skådis som riktigt skulle funka. Vänta...
Näe, det går inte. Bästa skådisen att ta det jobbet är fan ta mig själv ju. Det suger, men vem kan gestalta en totalt antisocial skrivande individ, som ska vara hur driven som helst när det gäller tecknandet och målandet. Och vem vill se eländet?
Hm.... hon får ju gärna vara snygg och vältrimmad förståss. Inte överhängandejättebalkong utan en lagom vältränad kvinna... Mycket smidig, duktig att slåss... Ge mig några förslag för tusan...
Regissören är mig obekant. Kanske Lasse H... eller möjligen nä... men jo. Björn Skifs och Bengt Palmers... då får man ju juste musik till den.
Fast jag tror lämpligen att det borde bli George Lucas, Steven Spielburg eller liknande fantastisk regissör...
För eländet skulle definitivt bli av det mer fantastiska hållet. Det skulle utspela sig i vår värld till att börja med, men med portaler till en annan värld. INTE portaler av den sort som är lätta att styra (Stargate eller liknande) utan sådana som uppstår spontant. Naturligtvis skulle jag vara hjältinnan som blir länken mellan världarna och... nu tänker jag inte säga mer eftersom manuset nästan är färdigskrivet.