Nekromanti Vem trycker brädspel billigt och bra?

Hej forumet!

Jag vill gå vidare med brädspelet Förbjuden Zon - Stockholm efter Undergången, som jag har publicerat på The Gamecrafter, och trycka upp en "riktig" upplaga.

Nån som har tips på tryckerier? I Sverige eller utomlands? Jag har än så länge bara haft kontakt med Offason i Skåne, som skickade en rätt dyr offert.

Jag vill ha en liten upplaga, helst bara 100 ex, men det är rusktigt svårt att få ekonomi i det. Kanske måste jag gå upp till 300-500.

Egentligen är jag rätt nöjd med The Gamecrafter, men det finns ett par problem:
*Frakten från USA. Gör spelet ohemult dyrt.
*Lådan. Vit och anonym fraktlåda. Jag vill ha en riktig låda med fin bild på.
*Sen skulle jag gärna ha själva spelbrädet på tjockare kartong också.

Alla tips på bra tryckerier mottages tacksamt.
Ett vinnande tips belönas med ett gratis-ex av spelet när det är klart! :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Jag har ingen aning. Men jag tipsar dig om att fråga på Boardgamegeek's forum (de har en särskild designeravdelning) där det finns åtminstone några självpublicerare med tillräcklig erfarenhet för att kanske kunna erbjuda dig några alternativ.

Men när det gäller sådana här stora och ambitiösa spel så gissar jag att du kan få problem att hitta någon enstaka, enkel paketlösning som blir riktigt prisvärd.

Ond bråd död

Swashbuckler
Bara 100 blir nog svårt att få att gå runt av vad jag förstått.

Kanske kan nån av de här länkarna vara till nytta. Det finns en del tryckerier där, men de kanske ligger för långt bort eller nåt.