Nekromanti Vem vill ha sin reklam i Matiné?

Rickard

Urverk speldesign
Jag kommer inte ihåg vilka spel som jag har min egen reklam i, men har för mig att det var Oskrivna blad och Berättelser från Staden. Är det någon som jag har glömt? Nåväl, dessa har förtur till att få ha reklam i det kommande Matiné. Som det är i nuläget tänker jag använda reklamen som kapitelavbrytare och därför har jag plats för sex reklamannonser i mitt spel, om just du är intresserad av ett utbyte av annonser.

Ytan som du har att röra dig med är 135×188 mm (bredd×höjd) och du ska inte ha någon enfärgad bakgrund, då ytan kommer att se ut som på sidan 7 och 15 i detta dokument (pdf, 953 kb). Jag vet dock inte vilka format som är vettiga att skicka till mig. Pdf, antar jag är ok då jag bara kan placera pdf-filen i mitt dokument.

Jag har en deadline på två veckor med start från denna måndag, så jag vill ha svar och era annonser så fort som möjligt.

Några frågor? :gremsmile:

/Han som tänkte fylla ut med reklam för hemsidan om han inte får in tillräckligt med annonser

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Aj satan, jag som inte fått ihop några illustrationer än. Blir lite trist utan såna, liksom. Nå, annars hade jag varit mycket intresserad av att få in lite EB-reklam, och planerar nog att upplåta ett antal sidor till reklam i det spelet också.

G

Guest

Guest
Hur hög grad av färdig produkt bör det vara? Eventuellt så kanske Atomvinter skulle vara något att ha med...

Nabu

Warrior
Om Neo Terra var närmare produktion så vore det väldigt trevligt, men tyvärr så är allt fortfarande i meka-stadiet. Trevlig förfrågan annars.

/Nabu

Rickard

Urverk speldesign
Lexx said:
Hur hög grad av färdig produkt bör det vara? Eventuellt så kanske Atomvinter skulle vara något att ha med...
Det behöver inte vara några färdiga produkter. Jag själv annonserade ju i andra rollspel låångt innan Matiné var klart. Jag funderar på vad som är en vettig reklamtext. Tidigare har jag skrivit saker som jag tyckte bidrog med en stämning men de få gånger jag har sett reklam i ett rollspel har jag velat veta vad rollspelet går ut på. Det har nog inte besvarats en enda gång.

Jag och Erik diskuterade detta nyss och det vore soft att få rekommendationer av ett rollspel. Vi menade på att Lulu-spelen ändå inte har så stor spridning så vi borde försöka få ut så mycket som möjligt av reklamen. Det ballaste hade nog varit en nanoapa som recenserat alla spel. Nu säger jag inte att Dimfrost ska göra det, men det vore kul om alla annonser var i formen av en recension.

/Han som skulle tycka att det var humoristiskt med en annons som sade "När du har tröttnat på hur man spelar Matiné bör du kika in Division X"

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Han said:
Det behöver inte vara några färdiga produkter. Jag själv annonserade ju i andra rollspel låångt innan Matiné var klart. Jag funderar på vad som är en vettig reklamtext. Tidigare har jag skrivit saker som jag tyckte bidrog med en stämning men de få gånger jag har sett reklam i ett rollspel har jag velat veta vad rollspelet går ut på. Det har nog inte besvarats en enda gång.
Jag har gått och funderat under dagen, och ska göra det ett par dagar till. Jag funderar på om jag skulle kunna bygga en annons enbart med text, eller möjligen med någon ovanligt lyckad del av mina egna (eller mina illustratörers) skisser som komplement.

G

Guest

Guest
Intressant. Man skulle kanske kunna ha med konstrukörens eller författarens vision och designmål [något nedbantat såklart] i själva annonsen...

OT: Fika snart? :)

Edit: Skickar ett PM istället...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag vill ha reklam för något i Matiné. Troligen för Supergänget, om jag inte lyckas skapa något nytt innan deadline.

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Jag trycker i gråskala. :gremsmile:

Hitintills har jag fått in anmälningar från (i kronologisk ordning):
krank
Lexx
Måns
Gurgeh (hade jag reklam i Supergänget för Matiné? Isf ska du vara först)

Några klagomål? :gremsmile:

/Han som inte tänkte igenom sin redigering när han skrev enfärgad bakgrund (skrev först "vit")

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Gurgeh (hade jag reklam i Supergänget för Matiné? Isf ska du vara först)
Nej, Supergänget var reklamlöst eftersom det var så snordyrt att lägga till fler sidor. Jag försöker komma ihåg om du hade reklam i Sju små rollspel, men jag tror att det var så tidigt att du inte hade hunnit designa någon reklam ännu. Men jag ska kolla det.

/tobias