Nekromanti Verklig utmanare till WotC?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ja, jag tror att det är bra

De små utgivarna kommer alltid att ändå finnas kvar, och om det finns någon där som är bra kan man få bättre ekonomi i det genom att gå ihop med WW.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

humongos

Veteran
<I>Är denna superallians bra för framtida D20 produkter, vad tror ni?</I>

Vaddå superallians?

Dilandau

Myrmidon
Exakt, vaddå superallians? Inte ens tillsamman ger Necromancer, Firey Dragon, Malhavoc och S&S ut lika många produkter som WOTC, och i allmänhet är kvalitén några snäpp sämre än de "riktiga" tillbehören.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Dilandau

Myrmidon
Dotter eller kusin?

Är verkligen Sword & Sorcery ett dotterbolag till White Wolf? Jag har läst och alltid trott att de bara ingått ett samarbete som tillåter dem att använda samma distributionskanaler som WW.

- d -

dilandau@another.com

Tamshan

Warrior
Re: Dotter eller kusin?

Variant 1: Då White Wolf inte ville förlora ansikte hos sina fans för att de tänkte börja tjäna pengar på att sälja supplement till D&D, så bildade de ett dotterbolag för att både kunna bevara prestige och samtidigt dra in stålar på ärkerivalen.

Variant 2: White Wolf har bildat flera dotterbolag för mer riskfyllda projekt, förmodligen av skatteskäl. Sword & Sorcerery är bara ett av flera dotterbolag vad jag förstått.

Tamshan

Warrior
Dessa företag är ju bland de D20 företag som det gått bäst för och som fått hyggligast kritik för sina supplement.

För mig ser det i alla fall ut som White Wolf försöker ta tillbaka initiativet när det gäller rollspelsmarknaden. När WotC inledde samarbete med Chaosium och en djäkla massa företag började tillverka D20 spel kände nog sig White Wolf skapligt utmanövrerade (och kanske lite rädda för tänk om alla går över till D20?) och försöker nu kontra genom att i sin tur bilda något sorts D20 konglomerat. Det ser i alla fall så ut. Jag kan mycket väl ha fel och har totalt felbedömt White Wolfs samaritiska förmåga.

Jag tror i alla fall att vi kommer att se flera D20 företag hamna under White Wolfs.. ahem Sword & Sorcerys vinge de närmaste månaderna. Det är i alla fall bara en tidsfråga innan deras totala produktion överträffar WotC.

Dahl

Veteran
Re: Ja, jag tror att det är bra

Det är surt, enligt mig.
Jag gillar inte stora monopol.
De stora bjässarna kan ta det pris de vill, och de små tillverkarna tvingas ta mer betalt för att gå runt ekonomiskt...

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

Dilandau

Myrmidon
Re: Dotter eller kusin?

Antar att 2:an är mest sannolik.

- d -

dilandau@another.com

Dilandau

Myrmidon
Förmodligen har du rätt, det kommer ansluta sig fler företag till Sword & Sorcerys stall. Frågan är väl om det innebär att de kommer utgöra något sorts hot mot WotC. Jag ser en risk att S&Ss produkter, tillverkade av en massa olika företag, kommer att bli rätt spretiga. Än så länge har inget av de supplement som släpps av dem varit lika bra som ett från WotC. Det kanske ändras, men jag är skeptiskt. Wizards har något högre budget.

- d -

dilandau@another.com

Dilandau

Myrmidon

Det hanldar ju inte om monopol.
Vad jag förstår så står bara S&S för distributionen av de andra företagens produkter - jag tror inte att de lägger sig i skapandeprocessen i någon större utsträckning.

- d -

dilandau@another.com

Dahl

Veteran

Ok.
Då lägger jag mina konspirationsteorier på hyllan =)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

Dilandau

Myrmidon
Arthaus

Arthaus ... är det inte dem som gör Changeling numera?

Har aldrig varit förtjust i Ravenloft men ... more power to them.

Skulle häldre vilja se AL-QADIM till 3E!!!

- d -

dilandau@another.com

Staffan

Myrmidon
Re: Arthaus

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Arthaus ... är det inte dem som gör Changeling numera?<p><hr></blockquote><p>
Jo. De gör även Abberant och Trinity har jag för mig, och planerar en tredje del i den serien (Adventure!).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather