Skulle vilja påpeka att det verkar inte finnas några riktiga studier som visar att vårat kranvatten i normala fall skulle vara onyttigt att dricka, vare sig på kort eller lång sikt.
Och om man nu ändå är orolig för detta så finns det inte heller några studier eller några forsknings resultat som verklien visar att flaskvatten skulle vara bättre än vårat kranvatten här i sverige.
Vad som däremot är fakta är att flera flaskvatten i grund och botten är kranvatten som tappats på flaska och sedan säljs för ungeför 1000 gånger det pris du betalar för dit kranvatten.
Vissa är dock mineral vatten som tappats från speciella källor och mig veterligen finns inte heller någon riktig forskning som verkligen undersökt om dessa vatten är bättre eller sämra än vanligt kranvatten.
Dessutom finns fakta som visar att vatten på flaska är ett miljöproblem. Det mest uppenbara är transporterna. som liksom alla andra transporter påverkar miljön negativt. Utöver detta så verkar vissa studier peka på att där man tappar vatten på flaska från en speciell källa kan detta påverka miljön negativt eftersom det är så stora mängder som källan töms på. men hur seriösa dessa studier är kan jag inte svara på
Så ska man se till vad forskningen visar så verkar det väldigt önödigt att köpa vatten på flaska i någon större mängd.
Att köpa sig en flaska när man är på stan, eller när man är ute och åkler bil. är ju inget fel med. ur hälså synpunkt är det ju bättre än läsk. men att köpa hem flaskor med vatten och dricka hemma tycker jag verkar väldigt onödigt.
Men naturligvis står det ju var och en fritt att göra som de vill.