Verkligheten Krackelerar: rälsad, slag-tät BRP-Kult

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,300
Ännu en take på Kult!

Funderade härom dan på vad man skulle köra för system för att lira Kult. Kom på att BRP, rälsade äventyr och Kult är som gjorda för varann. Enkelt: varje gång RP dör eller misslyckas tillräckligt fatalt för att den rälsade plotten ska fallera, så krackelerar verkligheten lite till, och man slår på en slumptabeller med deja vu, groundhog day, och ett par till alternativ, och så börjar storyn om på något sätt: istället för att ha gått åt pipan, vaknar RPn upp förra morgonen, skakar sig ur ett deja vu, etc. I frakturerna runt detta skådar RPna Metropolis eller vilken variant av detta man nu vill spela med. Gissningsvis har man en tabell för att generera sin sanna verklighet. Varje gång detta händer så åker RPns mentala balans ytterligare 25 eller 50 poäng åt skogen, med de fördelar och nackdelar detta innebär. Meningen är så klart att till slut helt deraila den rälsade plotten (som antingen är helt meningslös eller vagt symboliskt vettig) och se sanningen bortom slöjan. Vägen dit är rälsad BRP med misslyckade tärningsslag för de mest vardagliga ting.
 
Top