Nekromanti Vet nån nått om jargien ijjenlijen....???

Kiridon

Veteran
[color:\\"red\\"] [/color]

<center>Ni tycker väll att jag skriver lite för mycket inlägg men.</center>

Jag undrar bara ....kommer det att komma nån jargien modul?
jag är totalt famlande i mörker när det gäller allt i väst så liksom..... En bok om det stora svarta mystiska landet i väst vore trevligt.

Helmgast
<blockquote><font class="small">Citat Neogames hemsida:</font><hr />
Den kommande modulen om Jargien ser ut att bli en massiv box fullspäckad med användbart material. Flera böcker kommer att ingå. [/quote]
Och Västlanden kommer få en modul, skriven av Ola 'Ymir' Jentzsch. Kamorianerna och adasierna kommer då sina kapitel i Barbarer & människofolk, och det får vi tacka Josephine 'Jade' Rosén för. Och vad gäller cirefaliernas relation till kejsardömet så får du veta lite extra i modulen Cirefalier av Marco Behrmann.

Så, det kommer info allt efterhand.

Boll

Veteran
Annars kanske du skall prova att läsa boken "Korset och Tronen" av Tobias Landström, då den utspelar sig i Jargien, och kanske kan ge dig en bild av hur det ser ut där.

Jag har läst den, och gillade den sådär, men den ger en ganska klar bild av hur det är i Jarigen i alla fall.

Slarn

Excentriker
Öhm, nä.

...Korset & Tronen utspelar sig till största delen i Drunok under historisk tid (innan Ramias ödeläggelse) så jag har ingen aning om hur mycket av det som stämmer på dagens Jargien. Det som kanske get lite hjälpande information är faktan om Arvons Hammare, en orden som en av huvudpersonerna tillhör.
Man får hålla tillgodo med GM så länge...