Re: Rising har ett enda klagomål på forumen:
"www.rollspel.nu är så mycket mer än de här forumen. Att vissa av de som jobbar med sidan inte syns aktivt på forumen betyder inte att vi är få som jobbar. Jag bedömer att vår arbetsstyrka för tillfället är fullt tillräcklig. Dessutom skulle fler administratörer leda till att det tog ännu längre tid att besluta vad som skall göras, och det tar redan väldigt lång tid.."
Sådant, liksom en massa andra saker, kan jag inte veta om inte någon berättar det för mig. Ni kanske skulle berätta lite mer om er själva och ert arbete istället för att vara så hemlighetsfulla och anonyma. Det finns faktiskt en del av er som sällan visar sig vid andra tidpunkter än när de ska försvara sig själva eller något beslut som de har fattat. Man har ett annat förhållande till någon som enbart är ordningsman och inget annat.
"Jag vet faktiskt inte hur vi skulle få mindre att göra via Kitzunes nybörjarkramar. Dels så sker detta "arbete" automagiskt via er vanliga användare, dels så hävdar jag återigen, liksom majoriteten av redaktionen, att en nybörjare inte vill bli utpekad som nybörjare (vilket inte heller behöver vara fallet, personen kan ha läst i flera år men ändå bara ha skrivit tio inlägg)."
Tja, till att börja med så hade kanske forumen blivit befriade ifrån de mest elementära och onödiga inlägg som brukar dyka upp med jämna mellanrum. Sedan tycker jag inte alls att arbetet sker automatiskt i dagsläget. De flesta nybörjarfrågor blir ganska kyligt bemötta av mer erfarna användare. Och visst finns det gott om nybörjare. Hela Eon-forumet kryllar ju av nyfikna nybörjare. Även om många säkert börjar som lurkers så tror jag nog ändå att de flesta nya användare är nybörjare både när det gäller rollspel och forumet. Nybörjare som primärt är ute efter tips och inspiration.