Nekromanti Vet ni vad jag köpte igår?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Alltså, jag har aldrig varit särskilt intresserad av Warhammer, men på senaste tiden har mina vänner bedrivit någon sorts kampanj att berätta om WH40K-världen och bakgrundshistorian. Så...

Jag köpte en terminatorgrupp och färger för att måla den. Det ska jag göra på tisdag. Fram till dess läser jag Codex: Space Marines, och wow. Jag säger bara wow.

Fan vad coolt.

- Vulf

Troberg

Sinister eater
Jag säger bara wow.

Fan vad coolt.
Jag håller med, jag älskar världen. Däremot gillar jag inte figurmålandet och reglerna (vilket i ärlighetens namn kan ha att göra med att jag inte sett reglerna sedan andra editionen, cirka 20 år gammal).

Jag är fruktansvärt sugen på att köra rollspel i den världen. Synd bara att jag i ett sinnessvagt ögonblick sålde min regelbok...

ripperdoc

Myrmidon
Warhammer och WH40K är wunderbar båda två (och Bloodbowl är med på ett hörn där med). Min personliga favorit är dock gamla floppade Warzone från Target Games. Jag har arméer och böcker till alla dessa nedpackade på vinden; massor av figurer - men jag har aldrig spelat en riktig omgång med något av spelen! Jag var mer lockad av att måla och modda figurer, och att bara läsa source-böckerna. Dessvärre tar det vansinnigt mycket tid att måla, så... tja.

Det skulle vara roligt att återuppta det där, men jag kan fortfarande inte med att spela en match utan alla figurer målade, samtidigt som jag inte heller pallar halvdant målade figurer. Lär ta ett par år innan jag kan spela något, sålunda :gremsmile: