Nekromanti Veta om forum uppdaterats

Rickard

Urverk speldesign
Gu' vad jag klagar.. /images/icons/frown.gif
Kan man inte få veta om ett forum har uppdaterats på något sätt.. Kanske genom att den sparar ner vem som gjorde ett inlägg sist i en cookie och sedan jämföra det med alla namn i forumen nästa gång man besöker det.. Eller det kanske tar för mycket tid (att göra och att kolla)..
Det skulle vara skitbra att veta så man inte behöver gå in på ett forum (och förlora laddningstid) som inte är uppdaterat. Särskilt som vissa inlägg fortsätter vara rödmärkta (se den andra inlägget).

Det behöver inte vara någon stor grej för att visa att forumet har blivit uppdaterat. Kanske namnet för de som uppdaterade sist är rött eller någon annan rödmarkering.

/[color:448800]Han</font color=448800> som kom på att han surfar på olika konton och då kanske inte namnkontrollen fungerar lika bra

Quan'talis

Swashbuckler
Om det finns nya inlägg i ett forum är den lilla mappen till vänster öppen och har ett papper i.

/images/icons/yikes.gifFantastiskt! Någon ställde en fråga och jag gav ett sakligt och kortfattat svar!/images/icons/yikes.gif

Gardener

Champion
Om du nu ska klaga, sök, läs eller titta.

Varje forum har en liten mapp framför namnet, när det finns nya inlägg i ett forum ser denna lilla bild annorlunda ut jämfört med annars. Det ska föreställa att mappen är öppen och det ligger några papper i den.¨

Längst till höger står det även när det senaste inlägget gjorts och är man lite smart så kan man räkna ut om man besökt forumet sedan dess. Tror inte ens man behöver vara medlem i mensa för att kunna räkna ut det...

Legioth

Swordsman
Kontrollpanelen

Dessutom så ser du hur många nya inlägg det finns i dina "favoritforum" på "kontrollpanelen".

Rickard

Urverk speldesign
Haha, tänk vad dum man kan vara!

Bilderna hade jag missat och det där med datumet...*
Jaja, jag frågade i.a.f. för en kompis för att han inte ville...**hrrmmm*
/[color:448800]Han</font color=448800> som ska sätta sig och fundera ut en bättre ursäkt

Zizop

Swordsman
Tänk om den utmärkta funktionen "Hur många nya inlägg" och antalet nya trådar sedan man var där sist, gick att räkna ut genom denna lilla symbol.

Jag tyckte det var bättre förr - men jag led inte så mycket av nedladdningstiderna... Men jag förstår om de som har långsam uppkoppling lider av laddningstiderna. Då är det bra att CODEX gör vad de kan för att fixa nedladdningen. Tack för forums-servicen...