Nekromanti Vett och etikett; PM

Basenanji

Postd20modernist
---
Jag har sökt på PM, men det blev en sån härva av Trobergs banning att jag inte orkade gå igenom alla poster...
---

När är det befogat att skicka PM? När ska man inte skicka PM?

Jag kan tycka att det vore smart att skicka PM till en speciell perosn om man vet att han eller hon sitter inne med ett enkelt svar. Samtidigt känns det lite exklusivt att använda PM. Ungefär som att det är reserverat för "Viktig!"-korrespondens. Vågar jag fråga Magnus Seter om vara man kan hitta Grids till d20 i ett PM eller borde jag skriva en post på d20-forumet, till exempel?

/Basenanji, som vill uppföra sig rätt och med smak.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Vågar jag fråga Magnus Seter om vara man kan hitta Grids till d20 i ett PM
Ja, det vågar du. (Magnus är en schysst grabb. :gremwink: )

PM är exvis bra för frågor där svaren inte ska bli diskussioner av allmänt intresse.

chrull

Stockholm Kartell
använd pm när en fråga är till en specifik person. Gillar inte personen det så är det fritt att skita i att svara.

ställ frågan på forumet om du inte vet vem du ska fråga, eller om det kan vara bra med fler svar. I det här fallet med grids så är det väl roligare om fler än magnus svarar? kör det då på forumet!

chrull

Johan K

Gammal & dryg
När är det befogat att skicka PM?
För mn del så PM:ar jag bara när det gäller något som jag vill någon person nått personligt. Annars så använder jag just den här funktionen välldans lite faktsikt..

När ska man inte skicka PM?
Tjaa, vill man ha fler svar än just bara ett så är det gasnka bra att inte skicka en fråga till just bara en person..