Nekromanti [VEUS] 3 Testgrupper sökes!

Celledor

Hero
Jag behöver testspelare till veus och som jag nämnde i denna tråd så kommer testgruppen att få 1000 kr om det är testspelat inom en månad. 500 kr inom 2 månader.

Oavsett vad så kommer spelarnas namn att komma med i boken och de som testspelar kommer genom sin feedback påverka spelets regler och värld.

Jag letar i och med erbjudandet spelare som vet att de har tid att testspela och speciellt en person som kommer att lägga ner tid i all läsa igenom allt ordentligt. Jag vill även att det antecknas flitigt (spela gärna in/filma om det är er grej) eller/och om vi stämmer av då och då.

De som är intresserade får gärna säga det här men även skicka ett mail till filip_stjernberg@hotmail.com.

Berätta med några rader vem du är och vilka som ingår i spelgruppen. Vem som är spelledare, kanske ålder, kön, spelvana, tidigare spelade spel och lite sådant för det kan vara intressant att veta.

Det finns ett äventyr med som dock endast delvis är testspelat men då jag improviserar mycket som spelledare så är det säker inte så pass välskrivet som det borde vara men om mer material önskas så fixar jag det.

Under tiden som reglerna och världen läses igenom och spelet testas så är det bara att höra av er om allt, ger även mitt nummer då det skulle vara trevligt att prata lite om det nån eller flera gånger.

Jag söker till en början 3 stycken grupper så det är först till kvarn som gäller!

p.s. om ni råkar befinna er i uppsala så kanske det kan bjudas på en öl också.

Celledor

Hero
Jag har idag även lagt ut lappar på två rollspelsbutiker här i uppsala och har redan en bekräftad testgrupp samt en till som jag hoppas vill göra det.

Så detta gör att det är två öppna platser kvar och en kanske försvinner snart.

Det skulle dock vara kul om någon här från forumet hoppar på.

Om det dock skulle visa sig att en fjärde verkligen vill så kommer det säkert gå bra men då blir det nog utan pengaersättning, namn i boken osv gäller fortfarande.

Celledor

Hero
Då ingen här har visat intresse så lägger jag en enkelt fråga om varför? Skulle vara intressant att veta hur ni resonerar.

Är det för att det inte finns tid, fel typ av spel, för kort tid att hinna testspela inom en månad?

Jag har som sagt en grupp som håller på nu och det räcker egentligen till denna alpha version men sen när beta testerna kommer så känns det som det krävs flera grupper.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
celledor said:
Då ingen här har visat intresse så lägger jag en enkelt fråga om varför? Skulle vara intressant att veta hur ni resonerar.
För egen del:

Hade tänkt prata med min spelgrupp i helgen, men glömde alldeles bort det.

Är inte alldeles med på tåget ved gäller inspelningar/"flitigt antecknande" etc; helt enkelt kraven som ställs på motprestation. Det skulle kännas kul att testa spelet, men då snarare på ett mer traditionellt sett; vi spelar, och skriver rapport om våra intryck av regler, värld och äventyr. Vad vi gillade, vad vi tyckte var konstigt.

Vimes

Sillkung
En möjlig orsak till att det är svårt att få speltestare (om man inte använder sin egen spelgrupp) tror jag är att alla spelgrupper som faktiskt spelar hyfsat ofta just gör det: spelar hyfsat ofta. Det finns redan pågående kampanjer, etc. Inte så självklart att det upplevs finnas utrymme.

Liksom, jag tycker ditt projekt verkar intressant och ambitiöst, och skulle gärna speltesta det. Men jag har ingen spelgrupp där jag bara kan plocka upp det här och köra på.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes said:
Liksom, jag tycker ditt projekt verkar intressant och ambitiöst, och skulle gärna speltesta det. Men jag har ingen spelgrupp där jag bara kan plocka upp det här och köra på.
Tja, du är välkommen att åka ner till Nynäs och spelleda oss =)

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Att få speltestare är extremt svårt. Som någon sagt här: Alla är upptagna med sina tester, har egna kampanjer, tycker spelet inte funkar för dem. Jag som hängt här sedan 2002 och tjatat om mitt eget spel i 10 år har fått förmånen att få såväl regelkorrare och spelgrupper. Men varje gång är jag väldigt tacksam för att det sker. Jag ska speltesta nu på Repticon 4 men är osäker på om jag får speltestare dit. Och då har jag harvat i tio år med tusentals inlägg och är så väl "känd" som ökänd. Säg Starchallenge och du lär få en massa reaktioner av väldigt olika slag.

Lycka till, ambitiöst med betalning. Men det du vill uppnå är helt enkelt väldigt svårt att lyckas med tyvärr. Det är den krassa sanningen. Du är en mycket liten del av folks dagliga dos information sas. Vilket är lite allas problem som vill tillhandha en produkt.

Celledor

Hero
Ok, nu är det så att bara läsa igenom/testspela och "skriver rapport om våra intryck av regler, värld och äventyr. Vad vi gillade, vad vi tyckte var konstigt." räcker mer än väl.

Var nog bara jag som skrev lite väl mycket och på fel sätt i orginal inlägget, det var inte meningen att skräma bort folk som faktiskt är intresserade.

Kommer att ändra om den texten lite... hmm verkar inte gå att ändra (gått för lång tid kanske).

Celledor

Hero
Det är jag med på och anledningen till "gränsen" på en månad var att jag vill belöna dem som kan göra det snabbt men om det tar ett halvår så funkar det också men då finns risken att jag redan fått feedback och ändrat en massa.

Krille

Super Moderator
celledor said:
För att ditt spel inte är mitt spel.

Ditt spel konkurrerar om speltesttid med åtminstone mitt och två andra spelares spelprojekt, och på den punkten har ditt spel en fetstor nackdel: det är inte något av våra projekt. Vi är så jävla egotrippade att vi hellre spelar våra egna spel.

Dessvärre gäller det även våra egna spel: alla andra är så egotrippade att de hellre spelar sina egna projekt än Blå Himmel.

Radioaktiv

Hero
Kan höra med min grupp om de kan tänkas ställa upp, verkar vara ett spel som de skulle gilla.

(Hade totalt missat tråden tills nu).

Celledor

Hero
Kul att det ramlar in flera nu på en gång... det beror lite på om Radiokativs grupper kommer att ställa upp men jag kan tänka mig att utöka till fyra grupper om ni tror er kunna komma igång rätt snart.

Det bör i alla fall vara 2 spelare och en spelledare men annars spelar det ingen roll. Men det finns ifs ingen avsiktlig begränsning till 2 spelare så endast 1 spelare (+ spelledare) funkar det också.

Om du/ni är intresserade så skicka ett privat meddelande eller ett mail till filip_stjernberg@hotmail.com.

Celledor

Hero
Det är sant, jag själv skulle inte ha tid att spela andras även om det skulle vara kul. Men då har jag som sagt svårt att hinna testspela mitt eget regelbundet.

Men nu verkar det som det finns vissa som är intresserade så detta kommer bli spännande.