Äsch
Nu är det ju så att om man skriver ett odetljerat inlägg så får man inte så många svar.. Det måste vara spänning, överraskning och konkreeeet! Så..
Vad har du för idéer till konflikt? En ond mardröm eller "fantasilösheten" som korrumperar drömvärlden? Dom är ju rätt klassiska.. Och kliché, känns det som..
Följeslagare då? En stor lurvig saker borde vara med, det är klart! Men mer? Jag tyckte att djuren var lite tråkiga.. Aspekter av drömmarens egna person?
En av spelarna skulle ju kunna spela drömmaren själv, då blir det ju iofs rätt så mycket Eskapix (
1 och
2) men vad tusan.. Det är ju bara bra, så får Johan ett äventyr till sitt rollspel också..
(Hepp! Jag skrev Johan
trots allt, men jag vill ju frångå "Fenomenet Rising" som jag har skrikit mig janteblå om..) Huuuur som helst.. Det där som Daniel sa om att verklighetens värld går ihop med drömvärlden.. Det kanske skulle vara något? Mot slutet, i en stadsscen, så slits verkligheten upp mitt i boulevarden, och där öppnas drömvärlden.. Svårt att beskriva min visualisering, men tänk er att man river upp duken som verkligheten är målad på, med drömduken under, så att trottoaren övergår till den blommiga älvaängen istället.. Och detta täcker alltså en hel vid gata.
Detta slut kan innebära en massa olika saker:
1) Världarna rämnar, alla ser det.
2) Drömmaren vidgar sitt medvetande och ser bägge världar samtidigt
3) Drömmaren har blivit galen, och lever sen dess lyckligt i sin drömvärld..
PS: Jag ska mönstra på måndag.. Var borde jag göra lumpen tycker ni, några tips? Och JA, det är tillåtet att be mig komma dit där du bor..
(Om jag nu ens gör lumpen..)