Nekromanti [Vi mot Världen] Tabeller?!

Max Raven

T12-kultist
Vi mot Världen är mitt arbetsnamn* för det där kort-korta rollspelet jag ägnat c:a 5 timmars aktivt arbete åt så här långt.

I korthet är det ett spel där man som grupp ska börja i någorlunda "normal" diskbänksrealism och nya idéer (från alla) sedan efterhand ska styra spelet ut i mer absurda landskap. Inspiration är bland annat Scott Pilgrim - speciellt serien - College Roomies from Hell!!! och FLCL.

Spelmässigt går det att köra nu, om man förstår lite vad spelet går ut på. Vilket inte är det lättaste, vad jag förstått.

En av funderingarna för att sänka startproblemet är att göra inspirationstabeller man kan använda för att komma igång (och introducera nya element).

Tar tacksamt emot förslag på Startpunkt, Riktning och annat man kan må bra av att slumpa - eller förslag på annat som jag kanske borde göra istället för tabeller?

*Annan namntanke jag hade var Vansinnesspiralen, men det kändes lite missvisande.

rjonas

Hero
Typ så här:

Riktning: Du har inga rena kläder och tvättstugan är bokad.

Startpunkt: Studentkorridor

?

Max Raven

T12-kultist
rjonas said:
Typ så här:

Riktning: Du har inga rena kläder och tvättstugan är bokad.

Startpunkt: Studentkorridor

?
Exaktamundo. :gremsmile:

(Om jag körde spelet skulle min grupp antagligen spåna fram sånt här rätt fort, men det är alltid lite svårare för mig att skriva en bunte hyfsat unika grejer utan kontexten med spelet).

Edit: Google docs uppdateringsunder gör att man numera kan kommentera ett delat dokument utan att ha förmågan att göra ändringar i det. Vilket är småcoolt.