Nekromanti Vi spelade Mouseguard...

slanfan

Hero
Jag trodde verkligen inte på det spelet. Men efter att ha petat på en padda med en pinne, dividerat med bagare om att få "träffa" deras döttrar, gått vilse runt ett träd och sedan slutligen nästan dukat under när snö föll från en gren så är jag helt såld.

Vi hette: Sir Whiskers the Brave, Snowpaw och Sweetsmell Prettytail.

.113

Swashbuckler
Petat på en padda med en pinne, innebär det att den va död eller att ni bara fick för er att peta på en levande padda?

I vilket fall... Lät rätt kul alltihopa :gremsmile:

slanfan

Hero
den satt mitt i vägen och vi ville att den skulle flytta på sig. vi var alla tre väldigt osäkra på om paddor äter möss, och vår spelledare bara satt och flinade. svettigt.

Storuggla

Champion
"den satt mitt i vägen och vi ville att den skulle flytta på sig. vi var alla tre väldigt osäkra på om paddor äter möss, och vår spelledare bara satt och flinade. svettigt."

Och? Äter paddor möss? :gremlaugh:

Storuggla, nu måste jag läsa mer

.113

Swashbuckler
alltså mouse guard låter faktiskt bättre och bättre ju mer jag hör om det typ, och serien är ju grymt bra :gremsmile:

måste börja spela det känns det som..

slanfan

Hero
enligt Naturhistoriska riksmuseet:

"De är nyttodjur i våra trädgårdar, då de äter insekter, deras larver, spindlar, sniglar, daggmaskar, små kräl- och groddjur, även möss tas av större paddor."

vi kommer aldrig peta på en padda igen.

slanfan

Hero
osäker på hur bra systemet är, jag har ju bara spelat några timmar. det JAG kan säga är att det inte är uppenbart dåligt.

någon annan kanske kan uttala sig?

LJSLarsson

Hero
slanfan said:
Jag trodde verkligen inte på det spelet. Men efter att ha petat på en padda med en pinne, dividerat med bagare om att få "träffa" deras döttrar, gått vilse runt ett träd och sedan slutligen nästan dukat under när snö föll från en gren så är jag helt såld.
Som du beskriver det verkar det oerhört roligt. Måste ta och prova någon gång.

.113

Swashbuckler
slanfan said:
enligt Naturhistoriska riksmuseet:

"De är nyttodjur i våra trädgårdar, då de äter insekter, deras larver, spindlar, sniglar, daggmaskar, små kräl- och groddjur, även möss tas av större paddor."

vi kommer aldrig peta på en padda igen.
jag blir bara glad av att läsa det där. vet inte om jag är ond eller nåt men.. :gremlaugh:

slanfan

Hero
ond eller ej vet jag inget om, men vi har toppenkul och det är helt ok om även du roas en aning.