Nekromanti Vid Cirza!!!

King Kromm

Hero
Ja, nu e det så att mina rp´s sitter snart på en båt med ciremelo(tror staden hette så...) Och skall där finns en proffessor i historia som lär ha talat med en man som dom e på jakt efter, men nu är frågan, vad kan hända dem i staden? Nån som har lite förslag? har ju aldrig nyttjat speciellt mycke cirefalier, aldrig haft någe äventyr eller någe där heller, så giv mig gärna lite förslag.... eller små korta historier om vad som hänt er i det cirefalsiska samväldet!

De kommer att se ner på dig, förakta dig, ogilla dig. Om du inte har något som de vill ha. Då är de väldigt inställsamma.
Vad har hänt i samväldet? Blivit anklagade för ett mord de inte begått, hjälpt en dekadent kapten med höga skulder, vilket tillsammans ledde till att de blev jagade därifrån av en mob, ihopsatt av vakter, sjömän, bybor...det var ganska roligt. :gremlaugh:

Rollpersonerna svor på att aldrig återvända till det skitlandet.

Går det illa till med templet kan dom få Cirzariddare efter sej...
Det enda vi egentligen har med Cirefalier är en inofficiel sak, en grupp känd som Cirza's Hand, Cirzatemplets lönnmördare, kommandosoldater och sådär.. De har tillgång till en hel del resurser och magiska artefakter...

Låter mycket intressant, du skulle inte kunna skriva en artikel (eller liknande) om det? Det skulle i alla fall jag uppskatta, håller ni andra forumsanvändare med mig?

Mvh Victor Palm...

...Som tycker att det finns för lite inofficiellt material till Eon.

Nja, hittills är det bara två RPn (min och min kompis) som är medlemmar i gruppen, men den består av 10-15 pers, har ett hus i Ciremelo, litet ruckel bara, men stor källare.
Alla medlemmar tas som föräldrarlösa barn och tränas hela uppväxten, huvudsakligen dock i ett tempel.
Källaren i huset har träningslokaler, ett labratorium, en alkemist. Där står också deras svarta helrustningar, efter som dom faktiskt är Cirzariddare.
Sen har dom en lång dolk (ett kortsvärd faktiskt) som har ett antal krokar längs klingan, brukar bära fjällpansar, långa gråa mantlar... osv.. En av mina favoritkaraktärer.

litleme

Warrior
Sen har dom en lång dolk (ett kortsvärd faktiskt) som har ett antal krokar längs klingan, brukar bära fjällpansar, långa gråa mantlar... osv

varför käns det här som chutniks(sagan om belgarion) lönnmördar gille med förväxta ulgo-dolkar ??

Shaydan

Veteran
Det kan ju vara inbördeskrig i det landet dom ska till. Så dom får Kriga/Smyga genom staden. Det kan ju vara roligt.

-Why shall i go first?

Två inspirationer från Eddings, gråa mantlar, och ja, ulgoernas dolkar.
Inga som helst lönnmördargillen (du tänker kanske på killarna i öknen, vad heter dom?)

litleme

Warrior
(du tänker kanske på killarna i öknen, vad heter dom?)

ja kommer inte ihåg och det stör mig :gremmad:

Sagan om Mallorea, där dom just kommit ut från Nyissa, ser ett slag mellan murgoer och malloreaner, och tas sedan tillfånga och förs till en stor svart stad där dom träfar en fruktad lönnmördarhärskare som vill att dom ska göra en sak för honom... Detta leder till att dom kommer till Chtol-Murgos, Pol slås mot en demon på vattnet, Agachak sticker iväg ett tag, och Urgit blir kompis med Silke...

Jag kommer som sagt vad inte ihåg vad dom heter

litleme

Warrior
nå ja pol får jhu faktist hjälp av aldur och den skelande skurken i sagan om belgarion är en sån (innan silke slänger ut honom från stadsmuren i rak cthol

och ja tror dom heter daga shi eller nåt liknande :gremconfused: