Om vi för en stund tänker oss Vampire helt i fraktioner, där vi inte skiljer på fraktionsliknande klaner (ex setiter, baali, harbingers of skulls), sekterna (camarillan och sabbaten) vissa path-anhängare (ex path of lilith, path of cain) och en klump generella sammanslutningar (ex the cainite heresy, tal'maa'hera, order of bitter ashes);
vilken är din favoritfraktion?
vilka fraktioner gör mest för att skapa intressant spel, speciellt om vi bortser från hur Vampire är tänkt att spelas?
vilken sorts fraktioner saknas?
hur hade Vampire blivit om man skippade klansystemet, och istället betraktade vampyrer mer som människor, i grunden väldigt liknande individer som organiserar (eller inte organiserar) sig i olika sorters fraktioner, men egentligen bara skiljs åt på ett djupare plan av uppfostran och egna val?
[edit] - vilka fraktioner är viktigast/mest tongivande i tiden före sabbaten och camarillan? Vad hade varit mest spännande att lägga till/ta bort?
- Lycan
vilken är din favoritfraktion?
vilka fraktioner gör mest för att skapa intressant spel, speciellt om vi bortser från hur Vampire är tänkt att spelas?
vilken sorts fraktioner saknas?
hur hade Vampire blivit om man skippade klansystemet, och istället betraktade vampyrer mer som människor, i grunden väldigt liknande individer som organiserar (eller inte organiserar) sig i olika sorters fraktioner, men egentligen bara skiljs åt på ett djupare plan av uppfostran och egna val?
[edit] - vilka fraktioner är viktigast/mest tongivande i tiden före sabbaten och camarillan? Vad hade varit mest spännande att lägga till/ta bort?
- Lycan