Det var en sak som förbryllade mig när det gäller det förra numret (Codex 7), nämligen att tidningshandeln fick den före prenumeranterna. Detta var, i mina ögon, en allvarlig blunder, en blunder jag trodde aldrig skulle upprepas.
Nu var det dock samma visa även vid Codex 8.
Det här måste ändras omedelbart! En prenumerant skall ha tidningen före butik, dels som ett tack för att man är en trogen läsare av tidningen som skjuter in kapital i tidningen som kan användas på lång sikt, dels för att det (tidigare, vet ej hur det är nu) ingår i marknadsföringen för att prenumerera ("...så får du tidningen före dina kompisar" eller någonting liknande). Detta då utöver det faktum att det är allmän sed att prenumeranter får tidningen före handeln.
Detta är i mitt tycke den viktigaste åtgärden för nästa nummer.
/Azagthoth
Nu var det dock samma visa även vid Codex 8.
Det här måste ändras omedelbart! En prenumerant skall ha tidningen före butik, dels som ett tack för att man är en trogen läsare av tidningen som skjuter in kapital i tidningen som kan användas på lång sikt, dels för att det (tidigare, vet ej hur det är nu) ingår i marknadsföringen för att prenumerera ("...så får du tidningen före dina kompisar" eller någonting liknande). Detta då utöver det faktum att det är allmän sed att prenumeranter får tidningen före handeln.
Detta är i mitt tycke den viktigaste åtgärden för nästa nummer.
/Azagthoth