Nekromanti Vilda rykten om LotR och GW

Honken

Hero
Vilda spekulationer, visst, men allt som pratar om att återuppliva WFRP gör mig glad!

Tja, så länge de kan ge ut material som är 75% av vad PBTH så år jag också med. Fast... ingen D20 version! *ryser*. Eller iofs om det kan ge dem pengar i kistan att ge ut bättre saker till deras WHFRP så då är jag med.

Hur har det gått med Hogshead's försök att ge ut WHFRP, föll det pladask?

/Honken - Anti D20

Storuggla

Champion
Storuggla leker bisamråtta

"Vilda spekulationer, visst, men allt som pratar om att återuppliva WFRP gör mig glad!"

Men som du vet måste GW ju spiffa upp WFRP lite först. Lite nya regler kanske. Och sen kommer de att uppdatera settingen till den nuvarande Warhammer-settingen som figurspelet använder för att linka produkterna med varandra (och banne mig om stridsreglerna inte kommer bli hårdare på att använda miniatyrer), så Old World blir en high-magic, high-fantasy och high-boredom värld med skinande rustningar, hjältedåd och den där killen i Burger King-reklamen.
Så jag tar nog och går tillbaka till hängmattan istället för att hoppas. :gremwink:

Storuggla, avsiktligt neggo

Ziaxool

Veteran
GW har ju börjat satsa på att sprida deras figurspel till fler format. TV- spelen har ju redan kommit (Firewarrior, Dawn of War, Warhammer Online) så det är nog bara naturligt att det kommer PNP rollspel också. Tycker jag då.

vielleicht

Veteran
Say it ain't so...

Kan de inte bara låta WFRP vila i frid?

Är det något jag INTE vill se så är det en ny utgåva av WFRP med obligatoriskt användande av figurer, magikort och senaste versionen av alla Codexar.

Nytryck av regelboken och TEW-kampanjen skulle inte vara helt fel, men det är nog knappast något att hoppas på.

-V

chrull

Stockholm Kartell
shit [ant]

jag som redan planerat "Creepy RPG, A game about the creeopy guy in the burgerking commercial"

Lindenius

Swashbuckler
Re: Storuggla leker bisamråtta

(och banne mig om stridsreglerna inte kommer bli hårdare på att använda miniatyrer)

Som dessutom måste vara målade. Annars får man inga poä.. xp att köpa arm.. färdigheter för.

//erik. har aldrig spelat med de där tennsoldaterna

Staffan

Myrmidon

Och sen kommer de att uppdatera settingen till den nuvarande Warhammer-settingen som figurspelet använder för att linka produkterna med varandra (och banne mig om stridsreglerna inte kommer bli hårdare på att använda miniatyrer), så Old World blir en high-magic, high-fantasy och high-boredom värld med skinande rustningar, hjältedåd och den där killen i Burger King-reklamen.
Just det verkar faktiskt inte alls otroligt. Enligt uppgift så krävde GW att Hogshead skulle se till att Realms of Sorcery passade ihop med den dåvarande WHFB-upplagan, vilket gjorde att det kom med en massa magiskolor baserade på färger, fyllda med riktigt hårda magiker (minst tredje rangen, och dessa får spendera massa tid på att tvätta fönster och liknande på magikerakademierna). Detta i kontrast till den etablerade Old World-variant som fanns i rollspelet, där en tredje rangens trollkarl var vida känd och fruktad.

Storuggla

Champion

"Enligt uppgift så krävde GW att Hogshead skulle se till att Realms of Sorcery passade ihop med den dåvarande WHFB-upplagan, vilket gjorde att det kom med en massa magiskolor baserade på färger, fyllda med riktigt hårda magiker (minst tredje rangen, och dessa får spendera massa tid på att tvätta fönster och liknande på magikerakademierna). Detta i kontrast till den etablerade Old World-variant som fanns i rollspelet, där en tredje rangens trollkarl var vida känd och fruktad."

Det där gjorde mig aplack faktiskt. Inte ditt inlägg alltså utan hur Realms of Sorcefy efter ohemult många år inte löste prolemet med att magiker är erfarenhetsmässigt vansinne utan bara bakade på problemet och sen gjorde tredje gradens magiker till städare? Fi Donc, vad ledsen jag vart :gremfrown:

Storuggla, gritty ska det va!

Ziaxool

Veteran

Jap spelar ju Warhammer, så jag tycker bara det låter logiskt att man ska använda modeller. Vi använder för övrigt ALLTID modeller när vi spelar rollspel, och ofta är de faktsikt Warhammer figurer.

Nightowl

Champion

Storuggla, gritty ska det va!
Ba och bosch! Gritty är Hârn. Warhammer är melodramatiskt gritty. Det är en Man o' War-skiva från åttiotalet. Om du kollar upp hur figurerna till spelet faktiskt ser ur, hittar man gott om galna flagellanter som blöder från självåsamkade sår, allmänt rabble inkallat till Imperiets tjänst beväpnat med plankbitar med spik i, och skitiga dvärgar med snor i skägget.

Det sög att det punschiga magisystemet inte fixades upp i RoS, men färgmagin är mycket mer stämningsfull än D&D-ripofferna i det vanliga systemet (och komihåg att standardmagin kallas "Battle Magic" i rollspelet... brrr!)

Erik, ingen jävla grisodling här inte!

Lindenius

Swashbuckler

Warhammer är melodramatiskt gritty. Det är en Man o' War-skiva från åttiotalet.

Jag tycker nog framför allt att det är gay. Man o' War känns lite för mycket utan glimten i ögat för att vara Warhammer. Kanske mer åt Pendragon om jag fick råda. Kommer dock inte på någon annan (musik)grupp som känns Warhammer .

//erik. bör inte missuppfattas här

Staffan

Myrmidon

Det sög att det punschiga magisystemet inte fixades upp i RoS, men färgmagin är mycket mer stämningsfull än D&D-ripofferna i det vanliga systemet (och komihåg att standardmagin kallas "Battle Magic" i rollspelet... brrr!)
Poängen var väl inte så mycket att man importerade färgmagin utan att man hade flera motverkande grejer i samband med denna:
1. Färgmagiker är minst tredje rangens trollkarlar.
2. "Nybörjar"-färgmagiker tvingas ägna sig åt typiska lärlingssysslor, såsom att städa akademitornen och putsa fönster.

Detta klingar lite illa om man betänker hur mäktiga och sällsynta trede gradens magiker faktiskt är.

Nu har jag iofs inte läst RoS själv, bara recensioner.

Troberg

Sinister eater

Kommer dock inte på någon annan (musik)grupp som känns Warhammer .
GWAR. Definitivt GWAR. De ÄR warhammer!

http://www.gwar.org

(Dessutom kan man inte låta bli att älska bildtexten de fick i en konsertrecension: "Vrålande monster".)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äshc, Slayer är det ju

Blood for the Blood God!

Det var väl de som gjorde den där plastskivan som följde med ett nummer av WD?

M.