Nekromanti Vilda Västern figurspel

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Guld & Bly finns ju men jag tycker det är lite för komplicerat /avancerat för min smak och lite för mycket rollspels känsla. Har någon något tips på nått spel som är simpelt och bra, när Ganesha games kommer med sitt Western spel blir jag nog nöjd men fram tills dess så skulle jag vilja ha nått annat.

Doktor Laser

Warrior
De enda jag kan komma på är det gamla inbördeskrigsspelet Bonnie Blue (som verkar stört omöjligt att hitta), samt Boot Hill (som är lite av en gränspuck då det väl mest bara är ett avskalat stridssystem för vilda västern-fajter och inte mycket mer).
En snabb googling skakade dock fram den här listan: http://www.erichotz.com/game_rules1.html <--- Verkar innehålla en hel del gratisgrejor, så något matnyttigt finns nog där.

PS. Sedan finns ju alltid Shadows of Brimstone, men det är ju Warhammer Quest med cowboys och tentakelmonster, och knappast vad du var ute efter. Det är dock en dödssynd att låta bli att nämna det spelet om tillfälle ges...

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Tack, jag har både Bonnie blue och boot hill men ingen av dom är riktigt vad jag önskar, men kanske ska ta mig en titt på Bonnie blue igen.

Tack för sidan med listan, har någon någon koll på nått av spelen där?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Tja Zoth-Ya, jag kan tipsa om två olika som kanske kan funka bra för dig.
Shootin iron och Blackwater Gulch där min favorit är nog Shootin iron. Ta en titt på det du.