Nekromanti "Vilddjurets son"

Sadaigh

Swordsman
Imorgon så ska jag sätta gång å spela lite Gemini med mina vänner. Rättare dagt, 4 stycken. Och jag har inte varit SL för Vilddjurets son, så den ska vi se hur är. Och jag har läst den nu nårra gånger, och tycker den är ganska bra fatiskt.

Kom igen nu, för fan, bara för att Gemini slutar säljas, så betyder det ju inte att vi inte kan skicka in inlägg till forumet, eller hur? Och Weatherman, du spelar väl Gemini, eller?
Kom igen, och låt folk lyssna till det ni vill berätta!!

Många bäckar små.....

Weatherman

Hero
"Och Weatherman, du spelar väl Gemini, eller?"

Inte för att jag förstår varför du frågar men; Nej, faktiskt inte. Det är ett spel som inte har blivit av dels för att jag känner att spelet är för inkomplett och jag orkar fn. inte bygga ut det och dels för att resten av spelgruppen sätter andra spel i toppen (och jag som den gode man jag är låter dem få sin vilja igenom!). Just nu spelleder jag en EDD-kampanj i Berendien om det säger dig något.

/Mats

Sir Smokealot

Veteran
Jag spelledde det för ett tag sedan...

... det blev totalt fiasko! En kille vi hade med, han hade aldrig spelat förr och jag gjorde misstaget att ge honom en långbåge. Han skulle mot alla odds lyckas sätta en pil i Petorsius... fan vad jag blev sne... =) Men sen körde vi om & då va det jävligt lyckat... bar äventyr... Jag diggar verkligen det med Gemini, det är så lite strider...

p.s. Äventyret i grundboken e nog ett av dom bästa jag har spelat!

Sadaigh

Swordsman
Re: Jag spelledde det för ett tag sedan...

Ja, det äventyret som finns i regelboken är bra, men tyvärr så finns det inte fler sådana äventyr tillgängliga officielt iallafall.
Men man får väl skriva ett eget, som liknar det lite grann. Har någon nått tips till Vilddjurets son, för vi ska spela det ikväll, så om ni har en idé så skicka den till mig! ok, det var det jag ville få fram! Må gött & länge!