Nekromanti Vildhjarta.

Mazzin

Veteran
Hej jag undrara en liten sak om äventyret vildhjarta och jag skulle villja säga till er alla som inte spelat detta äventyr att sluta läsa nu.

Ja ja iallafal skulle jag vilja ha reda på en sak som jag funderat på ett tag nu. Det är när RP kommer till Det Blödande Trädet och dom hittar demon jägarens dagbok. Det jag undrar är att när dom hittat dagboken ska dom då läsa hela boken och jag får hitta på saker till varje dag i hans dagbok eller ska jag bara läsa upp dom viktaga avsnitten???

Vet inte om jag utryckte mig så bra men ni kan ju försöka förstå och hjälpa mig. Jag är en ny DoD spelare och detta e mitt andra äventy jag spelar.

Antraxe

Veteran
Du behöver inte hittapå inehållet i hela dagboken, det räckerom du kanske berrättar att dagboken beskriver att den gamle nidendomskrigaren var en demonjägare som utan att själv veta om det också fastnade i skogen på jakt efter ondska och att dagboken beskriver hans färd och sedan tar du citaten som finns i Vildhjarta. Typ. Det är iallafall så jag har tänkt att göra.

Hasse

Hero
en liten ide.

svara på din inledande fråga först.

Nej det är inte meningen att du måste hittat på resten av vad som står i dagboken utan det som nämn i Vildhjarta är det som är det intressanta, för äventyret Vildhjarta.

Nu till min ide. Jag vet inte om du låter Vildhjarta vara del av en större kampanj eller inledningen på en. Men det jag vill ha sagt är att det som nämns om vad som står i dagboken är det som är intressant ur äventyret Vildhjartas synpunkt men detta hindrar dig inte från att låte det finns annan information i dagboken som hör i hop med din kampanj eller andra kommande äventyr.

Nidendomskrigaren, kanske hade talat med rp:s ärkefiende innan han kom till Vildhjarta och han nämner detta i sin dagbok samt t.ex. stället som de träffas på. Detta ställe är dock ett ställe som ärkefienden inte borde vara på redan nu. Alternativt kan stället vara ett som rp inte räknat men vara betydelselöst i övrigt. Det kan dock vara ett bra sätt att öka spänningen kampanjen då kan rp börja resonera, "varför är han där, vad har han nu i kikaren". Som SL underblåser du givetivs dessa funderingarna med illmariga leenden.

Eller så nämner han viktig information som spelarna behöver veta, t.ex. var rp kan få tag på viktig information ang något, vad beror ju på din kampanj, men skall de t.ex. ha tag på "svärdet Drakbane" så kan ju Nidendomskrigare ha skrivit i boken att han talat med X som säger sig ha svärdet eller ha sett det. Var X finns behöver inte framgå av dagboken utan blir för rp att ta reda på men det blir en ledtråd närmare svärdet. alternativt så kan krigaren nämna svärdet vid flera tillfällen i texten på sådant sätt att det framgår att han vet vad det är och just på pga detta så nämner han inte var man hittar det.

Information i dagboken kan vara väl "dold" i i texten och kräva ett Finna dolda ting för att upptäcka eller så upptäcker rp informationen bara de läser boken, det är upp till dig att avgöra.