Nekromanti Viljemagi

solvebring

Superhero
Jag undrar om någon gjort någon form av viljemagi? Jag skulle behöva det, det är ju en ganska häftig form av magi och en magi som skulle vara intressant att blanda in i sitt spelande. Kanske är det någon mer än jag som vill ha viljemagi. Jag har försökt att göra ett system, detta är dock för svårt vad jag har märkt... Dock vet jag att en kompis lyckats hitta det på nätet, dock minns han inte vart tyvärr... Men till saken, jag efterlyser viljemagi. Behöver strängt inte vara gjort till DoD, går ju alltid anpassa det...

solvebring

Superhero
Re: Vad är viljemagi?

Detta är en svår sak att förklara. Ta dig en titt i Eddingsböckerna om Belgarion, Belgarath, Polgara etc. Dessa är alla besvärjare som använder sig av den typen av magi, detta skulle jag vilja ha tag i för rollspel, vilket jag som sagt har sett finns...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Hmm... Det närmsta jag tror du kommer är Improviserad Magi som beskrevs i Magikerns Handbok till DoD 4.0 (-91). Det tror jag kan fylla det syfte du önskar fylla.

Oddnic

Veteran

Om viljemagi är som improviserad magi så kanske du borde använda Ars Magica eller MAGE.

Snow

Swashbuckler
ta dig en titt på mitt magisystem... beskrivet i tråden ovan...