Nekromanti vilka är alla?

Jaak

Warrior
öhhm en fråga som jag tänkt på ett tag vilka är alla här på forumet? ålder, e ni 30-40 eller är ni nyblivna rollspelare som jag på 14 år? de var väl egentligen åldern jag undrade över mest aja....

DanielSchenström

Swashbuckler
Tja förutom det som står i min profil så är jag 27, har spellett D&D i 15 år men även en massa AD&D. Håller fortfarande originalkampanjen vid liv.

Har haft långa kampanjer i Known World, Greyhawk, Forgotten Realms och Spelljammer.

Har spellett 134 äventyr i dags dato och spelat kanske 40-50.

Är det inte nog info så smurfa till www.griffindesign.org som har en massa listor, kampanjinfo, bilder på mig och de jag spelar med.

teddy

Warrior
Um okey... själv e man ju bara 17 spelat i 8 år typ (och spellett). Men alltså Daniel seriöst håller du reda på hur många äventyr du spelat och spellett? Det där kan inte vara exakta jag menar ibland kör man ju oseriöst osv. ... ...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Ja, min profil berättar ju en del, men annars är jag 44 år, på god väg mot 45. Jag har spelat rollspel i 27 år, fast mest aktiv var jag väl 1977-1990, och nästan alltid som spelledare.

Förr hade man ju tid att spela nästan varje nytt spel som kom (och göra egna regler i massor), men nu för tiden blir det enbart D&D "by the book".

/Mikael - som försöker leva upp till sitt forumnamn

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Skrytinlägg ...

Jag är 32 år och har spelat sedan 1982.

Jag har spellett: Drakar och Demoner (v. 1), Drakar och Demoner (v. 2), Drakar och Demoner Expert, Drakar och Demoner Ivanhoe, Drakar och Demoner Samuraj, Chock, Mutant, Cyberpunk, Cyberspace, Rolemaster, Middle-Earth Roleplaying, Dungeons & Dragons, Advanced Dungeons & Dragons, Call of Cthulhu, Pendragon, Warhammer Fantasy Roleplay, Western, Judge Dredd, Twilight 2000, Delta Force, Kult, Spacemaster, Teenage Mutant Ninja Turtles and Other Strangeness, Villains and Vigilantes, Cyberpunk 2020.

Utöver dessa spel har jag spelat: Mutant 2, "Nya" Mutant, Dungeons & Dragons 3e, Runequest, Star Wars, Stormbringer, Generic Universal Roleplaying System, Fantasy Hero, Traveller, Bushido, Hârnmaster, Shadowrun, Phoenix Command, Palladium Roleplaying, James Bond, Top Secret, Khelataar, Ars Magica, En Garde!.

Dessutom har jag läst (men inte spelat) följande spel: Drakar och Demoner (v. 6), Amazing Engine, The Dying Earth Roleplaying Game, Werewolf, Gondica, Gemini, Sagan om ringen, Dragonlance Fifth Age, Viking, Macho Women with Guns, Wheel of Time.

Förmodligen har jag glömt ett och annat spel.

King Kromm

Hero
Jag är 17 år och rollspelet erövrade mig runt 1997.

Vad jag har spelat:
Friform, Vampire(DA och TM) Drakar och Demoner 4 och 5, eon, neotech2, mutant, Kult, Hârnmaster, Western, viking och Star Wars.

Vad jag har spellet:
Friform, Drakar och Demoner 4 och 5 å 6, eon, neotech2, mutant, Kult, viking, Western och Star Wars. Dungeons & Dragons(svenks, gamla röda boxen.), Dungeons & Dragons3e, Gemini.

Har nog missat ett och annat...

Duddmannen

Hero
Duddmannen

Duddmannen är 31 och har spelat rollspel sedan 1981. Sedan 1986 har jag spelat eller spellett i stort sett varje fredag.

Tycker fortfarande att det är roligt att kobolda sig.

Tycker att Xena är den bästa TV-serien som gjorts.

Tycker att mongolisk strupsång låter coolt.

Boobis

Warrior
Fyller 24 lite senare i år. Blev introducerad till DoD när jag var 7 eller 8:a (86 eller 87). Spelade _alltid_ svanmö :D

Har vandrat via DoD->Mutant->NeoTech->GURPS->D&D 3e (i stora drag), och håller också reda på hur många sessioner jag spellett i min nuvarande kampanj (13 st).

Har spelat typ alla spel :gremlaugh: (nej nu ljuger jag, men många :gremsmile: , men har varit ganska osugen på rollspel ett tag nu, innan D&D3e räddade mig. Gör nästan alltid egna världar.

-J

Det här är vi!

Jag är 25 och har spelat rollspel sedan jag var 11.........Jag har spelat/läst D&D 3:ed, DoD3-6( DoD6 endast läst), Traveller(läst), Mutant, Western, AD&D 2:nd(läst), Kult, Gondica(spelat en gång) och kanske något annat men det har jag glömt nu.

Annars är jag civilingenjör som pluggar till civilekonom och snart kommer att börja doktorera i matematik( kastar salt och peppar över axeln). Dom som jag spelar med är för tillfället Christer Bermar( som har lagt in en annons ganska nyligen på det här forumet, han brukar spela ranger), Fredrik Bermar( hans kusin, som spelar paladin), Conny( alias König, vår gode historiker och DM), Erik( som spelar cleric och är doktorand på KTH.) Snart kommer vi att få förstärkning av ytterligare en doktorand på KTH ser det ut som och eventuellet av storuggla. Vår spelargrupphar splittrats i två spelargrupper med kusinerna Bermar i den ena och jag, Conny och Erik i den andra av någon outgrundlig anledning så jusrt nu är det inte så kul. Men vi söker förstärkning så att vår gamla spelargrupp runt Conny kan överleva.........Förhoppningsvis kommer det att gå!

PS Gabri L håller på och renoverar sitt kök, annars skulle han också vara med i vår spelargrupp. DS

Caen

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Till skillnad från...

...min gode vän Dante, förblir jag blygsam och uppger endast namn och ålder, samt när jag började spela, och när jag började spela D&D. Alltså: Magnus Seter, 33 år, började spela 1982 (Drakar och Demoner), började spela D&D 1984. Äger troligen flest d20-prylar i världen, om det nu ska vara nått att komma dragandes med. /M

DanielSchenström

Swashbuckler
Hur jag vet? Tja, jag har ju alla äventyr kvar, jag har en föreningstidning med notiser och sådant kvar, och den tidningen startade 1990. Om nån skulle fråga mig hur många dagar, timmar och så jag spelat och spellet, tja då blir det svårt.

DanielSchenström

Swashbuckler
Tja, alltså, det där inkluderar allt, seriöst som oseriöst. Men jag har nästan alltid spelat seriöst, jag kan bara påminna mig tre gånger som det varit "riktigt" oseriöst, dvs, att SL bara improviserat fram något eller det har gått överstyr. En av gångerna blev vår SL i Star Wars så sur för våra kommentarer att han gav upp och drog, en annan gång ballade vi spelare ut i Call of Cthulhu brände ner det hemsökta huset och grillade korv i hettan medan det brann, den tredje gången blev jag sur på en spelare och lät gudarna ta kål på honom. Inte min bästa stund.

Sen finns det seriösa oseriösa kampanjer, som i humorspel. Exempelvis Gamma World är inte sriöst då dödsfaktorn är så hög att meddellivslängden för en rollperson är kanske två spelmöten.

Så listan på www.griffindesign.org/games.html inkluderar allt från de seriösaste av Vampirespelningar till de incidenterna jag berättade om ovan.

Nu när jag kör D&D 3e så heter ju kampanjen (som har som mål att ha med alla monster, skatter, fällor och regler från de tre grundböckerna) Gnipokne - One Big Bad-Ass Dungeon. Vi spelar seriöst oseriöst där.

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Hur många dagar, timmar ,minuter? :)

Tja, det kan man väl. Köp Codex #10 så får man både en artikel om att skriva äventyr och en bunt äventyrsidéer tagna från mina äventyr.

Har attachat en dokument ovan med lite kampanjidéer som du kan gå lös på. De skrevs från början till en amerikansk spelledare då jag missförstod honom. Han ville ha hjälp med sin kampanj, jag trodde han ville ha några kampanjer. Svenska utökade versioner av dessa kommer i fanzinet jag håller på med nu.

Oldtimer

Slava Ukraini!

(från den bifogade Word-filen)
This campaign was played for 10 months straight with 3 sessions a week, every week.

Tänk när man hade tid med sådant intensivt spelande... /images/icons/crazy.gif/images/icons/sad.gif

/Mikael - som tycker det var bättre förr... ibland

P.S. Länken "www.fortunecity.com/victorian/byzantium/55/index.html" som du nagav i dokumentet fungerar inte längre.

DanielSchenström

Swashbuckler

Jo, det är inte utan lite nostalgi man tänker tillbaks på just den där kampanjen. Vet inte om jag gjorde det tydligt i texten i övrigt att det var ett medel. Det är det hur som helst. Två gånger i veckan under skolgång och 5 ggr i veckan under sommarlovet. Det är inte svårt att förstå att den kampanjen och de rollpersonerna är mina spelares favoriter. De övriga 2 dagarna i veckan ägnades åt småspel som Marvel Super Heroes, Star Frontiers och Top Secret/S.I. bland annat. En av de dagarna var också avsedda för andra spelledare än jag själv.

En bild på en del av dem hittar man på www.griffindesign.org/bilder/luntan152.jpg